De detailering van Emmanuel Nouaillier

Gestart door modeltreinbart, 10 november 2013, 05:42:44 AM

Michael

Citaat van: Gerolf op 04 mei 2015, 09:15:36 AM
Pas een reeks beginnen publiceren als het laatste artikel er is ?
Daar ging ik stilgezwegen ook van uit daarom in mijn eerdere post dat ik de bal bij de redactie neergelegd heb.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

zie het als een reklame van zijn boeken, lees het vervolg in het door mij geschreven boek(en) ;D !

vandomm

@metpetergaathetbeter,
het boek heb ik ook , hier staat niet veel meer in dan in de SMS afleveringen .
De reportages in het boek zijn dezelfde als in SMS , misschien een paar andere foto's .

Al bij al staat er veel meer in SMS dan in z'n boek . Ook heb ik Emmanuel verscheidene
malen gevraagd om in de SMS artikelen , maten en afmetingen erbij te zetten.
Hij heeft beloofd  dit te doen , we wachten verder maar af .

Al bij al zie ik  zijn werkstukjes heel graag en volg dit dan ook .



Cees .

Havoc

Citaat van: Gerolf op 04 mei 2015, 09:15:36 AM
Pas een reeks beginnen publiceren als het laatste artikel er is ?

Geen schrik dat dit wel eens een "ooit zal het klaar zijn..." verhaal zou worden? Ooit begonnen maar nooit afgeraakt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

vandomm

Wat ik niet helemaal begrijp , dat z'n foto's  nooit een geheel gebouw
laten zien . Zij - en/of achterkanten worden helemaal nooit getoond . Zelfs
de bodem is amper te zien .

Eerder heb ik al gevraagd om afmetingen van de gebouwen te
vermelden  , tot op heden geen resultaat .

Het lijkt er wel op dat we niet te " wijs " mogen worden .
Laat ons hopen op verbetering .

Cees .

Martin Welberg

Omdat het bijna nooit hele gebouwen zijn, alleen gevels en facades..kijk bv maar eens op zijn blog..

doomslu

Klopt. Op de laatste Modelspoor Expo waren sommige van zijn werken te zien.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Het waren inderdaad eerder een soort 3D-schilderijtjes. Maar wel fantastische schilderijtjes. Hij mag er bij de volgende expo gerust terug bij staan !

Steam.N

Citaat van: marc goovaerts op 03 augustus 2015, 23:25:42 PM
Het waren inderdaad eerder een soort 3D-schilderijtjes. Maar wel fantastische schilderijtjes. Hij mag er bij de volgende expo gerust terug bij staan !

+1 !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig

   ...  "laten we hopen op verbetering" ....  (zie bericht 34)

Emmanuel N.  nog  veel   "verbeteren",  dat zal niet makkelijk worden, me dunkt.

SuSke

Citaat van: Herwig op 04 augustus 2015, 13:14:01 PM
   ...  "laten we hopen op verbetering" ....  (zie bericht 34)

Emmanuel N.  nog  veel   "verbeteren",  dat zal niet makkelijk worden, me dunkt.

Het gaat hem in die post wel over een uitgebreidere uitleg rond de detaileringen van Emmanuel  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

In rij momenteel in de Jura in het ronde, en kom hier over al van die geveltjes en poortjes tegen zoals E.N. laat zien, vandaag was ik het foto toestel vergeten mee te nemen, flink balen maar de komende dagen kom ik nog genoeg tegen.

De afmetingen vind ik er zelf niet zo toe doen, meer welke technieken gebruikt hij, en welke materialen, me dunk dat dat wel goed wordt uitgelegd, je moet het uiteindelijk toch vertalen naar wat jij wilt maken. Na mijn verlof ga ik verder met de bouw van een garage (voor stalling van 1 auto) en daarbij wil ik de poort eens duchtig aanpakken op de manier van E.N. Ben zelf benieuwd naar het resultaat ervan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Herwig

De MSM-teksten & foto's van Emmanuel N. bouwen toch telkens voort op zijn voorgaande artikels. 
Mij komen ze opgeteld toch méér dan behoorlijk gedetailleerd en verklarend over.
En zijn bouwwerkjes noemt hij   "vignettes" :   in het Nederlands betekent dit (post)zegels:  kleine schilderijtjes dus min-of-meer.

Martin Welberg

Citaat van: Herwig op 04 augustus 2015, 13:14:01 PM
   ...  "laten we hopen op verbetering" ....  (zie bericht 34)

Emmanuel N.  nog  veel   "verbeteren",  dat zal niet makkelijk worden, me dunkt.

Ken er wel wat die het kunstje nog beter kunnen...

Michael

Citaat van: milocomarty op 04 augustus 2015, 21:39:30 PM
Citaat van: Herwig op 04 augustus 2015, 13:14:01 PM
   ...  "laten we hopen op verbetering" ....  (zie bericht 34)

Emmanuel N.  nog  veel   "verbeteren",  dat zal niet makkelijk worden, me dunkt.

Ken er wel wat die het kunstje nog beter kunnen...

Martin, je staat nu wel boven op enkele mensen hun tenen, waaronder die van mij, ben wel benieuwd wie jij dan bedoeld??? Noem eens namen en en plaats wat linkjes!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154