Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

De detailering van Emmanuel Nouaillier

Gestart door modeltreinbart, 10 november 2013, 05:42:44 AM

Peter

Bart, als je ooit in Aachen komt, dan moet je eens naar het  Kaufhof , sinds een paar jaar onder de naam Galeria in de Adalbertstrasse gaan. Die hebben een ruime keuze, of anders in de Peterstrasse, net voorbij de Elisenbrunnen. Daar zijn verschillend winkels met teken en schoolbenodigheden voor de Univeriteit die daar niet zo heel ver vandaan is.
Ik wil zaterdag gerust eens rondkijken, maar heb weinig kennis van lettertypen
Met vriendelijke groeten
Peter

railrunner

Een paar jaar terug heb ik er nog bij Repro in Merksem gekocht, ik was toen op zoek naar witte decals.  Heb er wel moeten achter vragen, want ze lagen al in een stoffig hoekje in een magazijntje.  'Worden niet meer verkocht' zei de handelaar toen.  En bij het opruimen van mijn vader zaliger zijn hobbyruimte (hij was zendamateur en maakte ook alles zelf) heb ik er ook nog gevonden, maar nooit weg gegooid.  Maar zoeven gegoogled en...  toch enkele winkels gevonden die ze nog verkopen.  Beperkt weliswaar, maar misschien vind je wel wat je nodig hebt.  Succes!

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Peter op 17 november 2013, 15:14:16 PM
in de speciale winkels voor school/universiteits benodigheden gaan. Aan de Rooseveldplaats

Dat bedoelde ik eigenlijk ook !
Groeten Peter ;)

froelants

Ik heb gezien dat er een Duitstalig boek is over de technieken van Emmanuel Nouaillier. Heeft er iemand een idee van of dit ooit in het nederlands zal verschijnen? http://www.amazon.de/Perfekt-bis-ins-Detail-Modell-Bauanleitungen/dp/3837511634/
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be/drupal/?q=blogs/froelants

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

froelants

Bedankt Michaël voor de link. Als ik interpreteer wat ik lees dan zal ik het boek maar in het Duits kopen.

Met vriendelijke groeten,
Frank
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be/drupal/?q=blogs/froelants

vandomm

In MSM nr. 143 gaat Emmanuel verder met  " Stedelijk verval " .
`Een mooi artikel met uitgebreide informatie en tips betreffende de
verwering en veroudering .


Cees .

vandomm

Sorry , er zijn  een paar regels "afgevallen " .

Er wordt uitgebreid op de verwering en veroudering ingegaan .
Mijn vraag is : kunnen er geen maten en/of dimensies er aan
toegevoegd worden ?
Cees .

vandomm

Is het niet mogelijk dat Emmanuel Nouailler de reeksen waar hij aan bezig is ,
afwerkt voordat er aan andere onderwerpen begonnen wordt ? .
vb . MSM no 137 " Nijverheidsstraat " 7e luik , een nieuw gebouwtje , wordt vervolgd , wanneer ?
      MSM no 139 nieuwe serie over garages , begonnen aan eerste gebouw , afwerking
              moet nog komen .
       MSM no 146 " Brouwerijbuurt " dl 3 , nog niet verder behandeld .

Cees .

Michael

Citaat van: vandomm op 03 mei 2015, 18:36:25 PM
Is het niet mogelijk dat Emmanuel Nouailler de reeksen waar hij aan bezig is ,
afwerkt voordat er aan andere onderwerpen begonnen wordt ? .
vb . MSM no 137 " Nijverheidsstraat " 7e luik , een nieuw gebouwtje , wordt vervolgd , wanneer ?
      MSM no 139 nieuwe serie over garages , begonnen aan eerste gebouw , afwerking
              moet nog komen .
       MSM no 146 " Brouwerijbuurt " dl 3 , nog niet verder behandeld .

Cees ik denk niet dat je hiervoor bij Emmanuel moet zijn, maar eerder bij de redactie van Modelspoormagazine.
Maar ik vind het wel een goede  vraag hoor, want Emmanuel is voor mij één van de toppers waar ik veel inspiratie vandaan haal.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske

Persoonlijk vind ik ook dat er van de hak op tak gesprongen word, wacht ook nog op het verdere vervolg en als er vervolg komt is men verplicht om een paar nr. van MSM terug te keren pfff

Michael

Misschien kan Luc ons wat duidelijkheid verschaffen, bv hoe het in z'n werk gaat en in welk nr we deze artikelen kunnen verwachten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Het is Emmanuel zelf die van een beetje afwisseling houdt.
Ik zal het eens navragen hoe we het vervolg mogen verwachten.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Citaat van: doomslu op 03 mei 2015, 21:07:17 PM
Het is Emmanuel zelf die van een beetje afwisseling houdt.
Ik zal het eens navragen hoe we het vervolg mogen verwachten.
Sorry ik had het dus bij het verkeerde eind. Luc dank voor de opheldering. We kennen nu de oorzaak en ....doemme weer wachten rijtje nr tig waar het weer wachten is.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Pas een reeks beginnen publiceren als het laatste artikel er is ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw