ezel

Gestart door Metpetergaathetbeter, 07 november 2013, 23:17:11 PM

Metpetergaathetbeter

Een pas getrouwde boer nodigde zijn schoonmoeder uit om de boerderij te komen bekijken. 
De boer probeerde oprecht vriendelijk te zijn tegenover zijn schoonmoeder, in de hoop dat hij een vriendschappelijke relatie met haar zou kunnen opbouwen. 
Echter, bij elke gelegenheid die zich voordeed, zat ze zonder echte aanleiding te zeuren, veranderingen voor te stellen, ongevraagde adviezen te geven en maakte ze van het bezoek aan de boer en zijn bruid een ware hel.

Terwijl ze door de stal liepen, sprong de ezel van de boer plotseling naar voren en stootte de schoonmoeder om.
Deze viel ongelukkig met haar hoofd op de betonnen vloer en was op slag dood.

Op de begrafenis een paar dagen later, stond de boer achteraan in de kerk naast de kist en begroette de mensen die langsliepen.

De pastoor zag dat wanneer er een vrouw langsliep en die iets tegen de boer fluisterde, hij "ja" schudde en iets antwoordde. 
Wanneer er een man langsliep en de boer iets toefluisterde, schudde hij "nee" en mompelde hij ook iets terug. 
De pastoor, die dit toch wel een beetje merkwaardig vond, vroeg na afloop van de dienst waarom hij bij de vrouwen telkens ja schudde en bij de mannen nee wanneer deze hem iets toefluisterden. 
De boer antwoordde:
"De vrouwen zeiden: wat een verschrikkelijk drama." 
En ik knikte ja en zei: "Ja, dat is het zeker." 
De mannen vroegen: "Kan ik jouw ezel eens lenen?" 
En ik schudde nee en zei: "Dat kan niet, hij is al voor een heel jaar volgeboekt."

Groeten Peter ;)