Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

modernere gevel

Gestart door Dirky, 05 november 2013, 22:33:53 PM

Dirky

Een experiment voor een volgend huisje in de straat:



Het voegen is niet echt gelukt. De verf die er in gewreven is, heeft het rood van de stenen "bevuild"... volgende keer beter  :)

vyncky

Als je rode verf goed hecht, kan je proberen om zachtjes erover te schuren met een fijne korrel.
Dan lichten de stenen wat meer op. Best wel eens op een stukje testen. Met humbrol gaat dit normaal goed...


Anders de meest witte stenen nemen en met de rode kleur van de stenen een beetje drybrushen.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

SuSke

Ik vind die "vervuiling" toch niet erg storend.
op een gevel heb je toch ook uitwassingen met een wittere kleur, het hoeft niet altijd grijs en grauw te zijn  :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

dat heet "cementsluier" en vind je vaak op nieuwbouw woningen het eerste jaar of zo  :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirky

De zweem er grotendeels afgekregen met staalwol...

Vanavond de deuren en ramen tekenen. Dan kunnen we weer verder...

Kautenbach

toch niets mis mee hoor, idd net een gevel van een nieuwbouw woning, trouwens, je metselwerken zijn wel goed afgestemd op de openingen qua lagen- en koppenmaten ;)

Dirky

de opgekuiste versie:



De gevel is een 99% copie van een bestaande woning Wim, vandaar de correcte indruk denk ik...

Volgende week komen de resterende onderdelen vermoedelijk binnen... dan weer vervolg!  ;)

Dirky

iets verder gewerkt en ge-experimenteerd met rolluiken:


doomslu

Goed idee, die rolluiken. Ik heb dat ook al toegepast.
Het is me niet duidelijk waarom, maar bij sommige mensen blijven die half dicht overdag. Is ook een ideetje?

Ik vind wel dat de 'slag' van ramen en deur wat klein is. Niet?
Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik heb het gevoel dat het meestal wat meer is en dat komt dan het reliĆ«f te goed.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steven123

Ziet er weer netjes uit Dirk, toffe details  ;)
Succes met de afwerking!
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Stieven76

Mooie realistische gevel. echt Belgisch  ;)

Dirky

Citaat van: doomslu op 21 december 2013, 19:44:46 PM

Ik vind wel dat de 'slag' van ramen en deur wat klein is. Niet?

de slag is inderdaad TE klein. Is dan ook een experiment. :)

Om het lange verhaal kort te maken: Het enige materiaal dat zich goed leent om rolluiken (snel) te maken is voor 't ogenblik Vikupor. Da's niet verkrijgbaar dunner dan 1mm. Intussen heb ik een "machientje" gemaakt om de stukken plaat te verdunnen maar nu moet ik nog iets hebben om er niet door te snijden bij het drukken van de voegen... volgende keer beter!  ;)

Paulogic

Rolluiken Dirky? Allez jong... Wit karton is toch prima : 0,3 mm en lijntjes in trekken en t'is klaar...
Zeg eens een maat... ik stuur wat in een enveloppeke... Voor uw nieuwjaar  ;D
mvg,
Paul(ogic)

SuSke

mooi resultaat Dirk.
Vergeet ook de typische Belgische "gemene" muur niet tussen de aanpalende woningen  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Dirky op 21 december 2013, 19:30:48 PM
iets verder gewerkt en ge-experimenteerd met rolluiken:



Je hoeft zelfs niet meer verder te doen,ziet er nu al echt uit! :)
Toevallig de hele straat in verbouwing... ::)

;)