Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Class 66

Gestart door loco, 14 december 2004, 18:02:07 PM

Peter

Vroeger gebeurde het meer dat de bovenbouw van een lok in het midden naar beneden getrokken werd doordat de bevestigings-schroef te hard werd aangedraaid.In de meeste gevallen hielp toen een rondel tussen het onderstel en de bovenbouw op de plaats van de schroef, of een stukje messing of kunstof buisje als afstand houder en de zaak was opgelost. Ik heb geen 66 (zal hem waarschijnlijk ook niet kopen) dus ik weet niet of dit bij deze lok mogelijk is.
Peter [:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Break302

Hallo.

Ik heb vandaag een Class 66 DLC PB19 gekocht op de beurs te Hoeselt, en de loc is gewoon heeeeeeeeeeeeeel schoon[^].
De draaistellen zijn gewoon fijn gedetaileerd en het front inclus de bufferbalk is zeer mooi en volledig afgewerkt.
Er zit ook een overvloed aan losse ondedelen bij, zelf extra buffers en ruiten wissers. in het totaal 4 grappen met onderdelen, dus alles maal vier waarvan er dus van de meeste twee te veel of extra reserve.
Hij loopt ook heel mooi, en legt zo maar even 518 gr op de weegschaal.
Dat belooft een goede trekkracht waardoor de na bootsing van zijn lange container treinen geen probleem kan zijn.[:)]
Ik vind het persoonlijk alleen spijtig dat het AC model niet direct digitaal is uit gerust, doch slechts voorzien is van de alom gekende Uhlembrock omschakelaars[V].
Dus voor de gedigitalzeerde onder ons , nog even geduld[8D]

janjozef

een zeer indiscrete vraag bij wie gekocht en wat was de prijs, ik ben ook geintresseerd maar dat geeft een telefoontje minder
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Break302

Bij Treinshop Olaerts voor 139 ?[;)]

loco

Zondag in Vilvoorde heb ik 4 (lees Vier) kromme Class 66'ers gezien.
En vandaag mijn vijfde. Wie mij niet gelooft moet zelfs maar eens goed kijken. Het is alsof ik de enige hier ben die hierover durft te spreken. 'k Zou bijna denken dat mijn ogen scheef in mijn kop staan.

Vandaag ook een class 66 PB12 gehoord. Dus met Locsound decoder. Schitterend hoe dat dit ding opstart, rijdt, afremt, stopt. Een plezier om te horen. Het is przchtig hoe men dit kan realiseren in een kleine HO loc. E?n opmerking. Het geluid dat de motor maakt is tijdens het rijden ook te horen.
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met recent nieuws en tips

tonycabus

O ja, Loco!
Dat doet me denken aan "goedkope objectieven", weet je nog?
<ik bedoelde daarmee uiteraard een goedkoop digitaal cameraatje waarmee ik wat close-ups heb gemaakt die allemaal "banaanden".

[:)][:)][:)]

Niks dan goeds over jouw toestel... Trouwens de Kodak die ik onlangs goedkoop kocht wegens nieuw modelletje uit heeft dit gebrek blijkbaar niet.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

svvander

citaat:
Geplaatst door loco

Zondag in Vilvoorde heb ik 4 (lees Vier) kromme Class 66'ers gezien.
En vandaag mijn vijfde. Wie mij niet gelooft moet zelfs maar eens goed kijken. Het is alsof ik de enige hier ben die hierover durft te spreken. 'k Zou bijna denken dat mijn ogen scheef in mijn kop staan.

Vandaag ook een class 66 PB12 gehoord. Dus met Locsound decoder. Schitterend hoe dat dit ding opstart, rijdt, afremt, stopt. Een plezier om te horen. Het is przchtig hoe men dit kan realiseren in een kleine HO loc. E?n opmerking. Het geluid dat de motor maakt is tijdens het rijden ook te horen.

Loco



_______________________
www.de-pijl.be : met recent nieuws en tips



Inderdaad, ook al verschillende gezien... maar nog niet in het echt, enkel op foto. Het zou me trouwens verwonderen, dat je met een gewoon digitaal fototoestel zo een vervorming krijgt!



Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

tonycabus

Je zou ervan schrikken, Sven!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

Hallo,

Heb zojuist op Etain.be gekeken en ban daar een MEHANO class 66 tegen gekomen voor de prijs van 139,00,-euro.

Misschien is iemand daar in geinteresseerd.

Mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

n/a

Op de club afgelopen dindag een tweerail digitaal exemplaar class 66 gezien met sounddecoder. Heeft leuk geluid alleen, sloeg het geluid vaak op hol als de loc een zware last moest trekken en dat vond ik toch heel wat minder. Zeker gezien het feit dat een zware goederentrein is die toch zeker een trein met 50 assen moet kunnen trekken.

locomotion

Davy,
Wat gebeurde er precies als je zegt dat het geluid op hol sloeg. Hoe klonk het geluid dan. Zoals een cassette in een recorder die van snelheid veranderd?
Wanneer was dat? Was dat op momenten dat de wielen doorslipten door het trekken van de zware last? Of wat was de oorzaak precies.
Ik heb al lovende woorden gehoord over de kwaliteit van het geluid. Zeer natuurgetrouw en uitgebreid, maar van het dooslaan van het geluid had ik nog niets vernomen.
Van problemen met de trekkracht had ik ook al ergens iets opgevangen. In Vilvoorde laatsleden zei iemand me dat hij extra gewicht in de loc had moeten steken om 15 tot 20 wagens te kunnen trekken op een licht hellende modelbaan (AMRA). En 15 x 4 = 60 assen. Dat zou toch zonder problemen moeten kunnen. Nietwaar?
En hoe stond de kast op het chassis. Recht (kaarsrecht of toch ook iets gebogen. In Vilvoorde heb ik ook rondgekeken en die kromming van de bak valt wel mee. Slechts ??n tot twee milimeters. Misschienn van de schroefjes waarmee de kast op het chassis zit iets te strak aan te trekken.
Ik twijfel nog om hem aan te schaffen.
locomotion

loco

Vandaag bij Jocadis langs geweest. Ook daar stond een DLC. En weer opnieuw zag ik dat de kap er bol op stond. Andr? had hier een verklaring voor. Ook in het echt staat de kap er rond op. Ik ben thuis onmiddellijk tussen mijn foto's gaan zoeken. En inderdaad. Andr? heeft misschien wel gelijk. Op sommige foto's zie ik de kap (bovenbouw) van de lok er krom opstaan. Maar dan wel niet bol, maar hol. Juist in de tegenovergestelde richting. Maar dit lijkt me eerder optisch bedrog te zijn. Want op de meeste foto's heb ik de indruk dat de bovenbouw recht loopt. Verder vind ik het nog steeds een prachtige betoverende loc. Voorald de kleuren van de DLC vind ik veel mooier dan de andere varianten die ervan bestaan. En het geluid mag er ook zijn.
Loco

n/a

citaat:
Geplaatst door locomotion

Wat gebeurde er precies als je zegt dat het geluid op hol sloeg. Hoe klonk het geluid dan. Zoals een cassette in een recorder die van snelheid veranderd?
Wanneer was dat? Was dat op momenten dat de wielen doorslipten door het trekken van de zware last? Of wat was de oorzaak precies.
Ik heb al lovende woorden gehoord over de kwaliteit van het geluid. Zeer natuurgetrouw en uitgebreid, maar van het dooslaan van het geluid had ik nog niets vernomen.
Van problemen met de trekkracht had ik ook al ergens iets opgevangen. In Vilvoorde laatsleden zei iemand me dat hij extra gewicht in de loc had moeten steken om 15 tot 20 wagens te kunnen trekken op een licht hellende modelbaan (AMRA). En 15 x 4 = 60 assen. Dat zou toch zonder problemen moeten kunnen. Nietwaar?
En hoe stond de kast op het chassis. Recht (kaarsrecht of toch ook iets gebogen. In Vilvoorde heb ik ook rondgekeken en die kromming van de bak valt wel mee. Slechts ??n tot twee milimeters. Misschienn van de schroefjes waarmee de kast op het chassis zit iets te strak aan te trekken.
Ik twijfel nog om hem aan te schaffen.
locomotion



Ja volgens de eigenaar was de decoder oververhit. Maar toen had hij wel al een paar uur gereden. Wel moet je zorgen voor schone rails uiteraard.
Hoe de loc zich gedraagt op hellingen ik zou het niet weten.

Geluid is leuk. Maar waarom er echter een conducteurt fluitje ook op zit?

Bovendien schijnen bij sommige versies door de verpakking de loc kap aan 1 kant te worden beschadigd.

loco

Ik heb gisteren een DLC class 66 aan het werk gezien. We hebben er echt alles uit gehaald. Ik blijf het een droomloc vinden. Van alle kleurrvarianten ook de mooiste.
Zware belasting, extra rijtuigen, hellingen, noem maar op. We hebben alles geprobeerd. De loc gaf geen krimp. Hij deed wat hij moest doen, rijden en geluid maken. Zalig. En inderdaad, de decoder wordt warm, maar zonder geluidsstoonissen te veroorzaken.
Ik heb ook de kap eraf genomen. De verbuiging zit hem in de kap, en wordt zo goed als zeker niet veroorzaakt door de montage van de kap op de lok (door het aandraaien van de vijsjes zoals ik eerder beweerde). We gaan de kap nu een tijdje ongemonteerd laten rusten, en zien wat hij gaat doen, rechttrekken of niet. Het vermoeden is dat de kap krom rond staat door de trekkrachten in de kunsstof en dus een gevolg zijn van de eigenschappen van de samenstelling van de kunststof. Zo iets waar sommige modellen van Klein Modellbahn ook last van hebben. De verbuiging van de kap is bij het model dat we getest hebben zeer miniem en niet storend. Ik vermoed dat het over minder dan 1 mm gaat over de volledige lengte van de lok. Ik heb het niet nagemeten, maar je kunt het wel waarnemen. Wie de loc koopt doet er goed aan zijn model uit te kiezen en niet ??ntje opzij te laten leggen en eventueel op te laten sturen zoals je bij sommige goedkopere leveranciers kunt laten doen. En als je rekening houdt met de opmerking van Davy, dan moet je zeker jouw loc persoonlijk afhalen en keuren. Hiermee eindig ik mijn bijdrage in de discussie.
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met recent nieuws en tips

tonycabus

Herman, mogen we aub het juiste adres van "Etain.be" ?
op "www.etain.be" word ik doorverwezen naar "Hostbasket", de domeinnaam zou verkocht zijn [:(]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)