Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Class 66

Gestart door loco, 14 december 2004, 18:02:07 PM

locomotion

Weet iemand een winkel waar je de DLC-versie kunt kopen en niet zien. Guido Olaerts heeft er ??n om naar te kijken.
De bespreking en de foto's in Modelspoormagazine zien er veel belovend uit.

Locomotion

loco

Jocadis heeft er ook maar ??n gekregen.
Blijkbaar heeft elke handelaar er maar ??n gekregen.
Sommigen zullen hem verkopen en bij anderen mag je er eens naar kijken. Jammer.
De test in MSM is in elk geval geslaagd.
Het initiatief van Rocky Rail is prachtig. Het probleem met de levering zullen we er maar bij nemen. Binnenkort spreken we daar niet meer over.

Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

ronny-vdv

De levering van de DLC-lok zou voor de derde week van januari zijn.
Het is te hopen dat het waar is !!

Mvg,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

mark7758

Hoezo moeilijk. Ik heb er voor een winkel 2x DLC en 2x HGK opgehaald.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

locomotion

In Nederland of in Belgi?
En in welke winkel was dit?

svvander

citaat:
Geplaatst door locomotion

In Nederland of in Belgi?
En in welke winkel was dit?



Ik vermoed Nederland, want ik heb denk ik "bijna" elke winkel afgebeld... ni gemakkelijk zenne!

Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mark7758

Nederland. En in Leeuwarden.
Voor een dagje uit naar de Ardennen ging ik toch die kant uit. En dan kan ik ze makkelijk ophalen. Scheelt weer porto.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Break302

Vernomen uit goede bron [:D]. Er schijnt een probleempje te zijn met de kappen die door de invoerder zelf word hersteld, daardoor waarschijnlijk die vertraging in het uitleveren ![:)]

loco

Wat zou er mis zijn met de kappen?

loco

Break302

Er zou ergens een bevestigings nok niet of onvoldoende ingeklikt zijn waardoor ze op een bekende vrucht begonnen te lijken[:D]

karthuizer

Wat is de minimum radius die de class 66 aankan?

Oeps, ik had beter eerst het artikel in MSM gelezen, daar staat dat hij soepel alle bogen en wissels neemt [:I]

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

loco

Die bananenindruk kan ik bevestigen. Niet dat het waar zou zijn. maar bekijk deze foto eens? http://users.pandora.be/loco02/class66.jpg
Ik had onmiddellijk deze indruk toen ik de loc in handen had. Maar anderen waren het hiermee niet eens. Misschien is er wel iets verkeerd met mijn fototoestel, maar dat geloof ik echt niet.

loco

rgp

Dag,

Er is niets met uw fototoestel.

Naar alle waarschijnlijkheid een combinatie van interne spanningen in het materiaal (kast uit ??n stuk) en niet de beste kwaliteit van plastic.

Roland

loco

Ik heb gisteren de HGK versie van de loc opnieuw bekeken. Het is niet mijn loc dus ik ben voor deze uitleg afhankelijk van de bevindingen van een ander.
Het model is prachtig. E?n en al lof over de afwerking, alhoewel de schildering van de HGK versie niet over de hele lijn geslaagd is.

De kap zat inderdaad hol op het chassis. Veranwoordelijk hiervoor zijn vier schroefjes (want een ander woord heb ik hier niet voor) die ongeveer in het midden via het chassis in de kunststof van de kap worden gedraaid. Zij trekken de kast naar beneden, want op de buitenkant staan geen schroefjes. Je moet dus heel voorzichtig zijn bij het aantrekken van deze schroefjes. En omdat ze in de kunststof worden gedraaid bekom je gemakkelijk speling in de draad.
De eerste keer was dit minder goed zichtbaar (wel op de foto). Maar omdat intussen een decoder werd ingebouwd, heeft de monteur van de decoder niet zo goed gelet bij het aandraaien van de schroefjes. vandaar het extra zichtbaar kromtrekeffect.
Ik heb voorlopig geen oplossing, maar waarschijnlijk kun je op de plaats van de schroefjes beter een M2 of M2,5 vijsjes plaatsen nadat je eerst draad hebt getapt. Deze M2 vijsjes geven je meer controle over het aantrekken van de kap op het chassis.
Let dus bij uw aankoop goed op de montage van de kap op het chassis. Controleer eveneens of de kap goed vastzit. Vooral belangrijk wanneer je een model met decoder koopt, want dan heeft men hiervoor de kap moeten demonteren.
Ik weet ook niet welke oplossing Rocky Rail gaat uitvinden voor deze problemen.
Good luck.
Loco


_______________________
www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

janjozef

Laat ons hopen dat die problemen met de class 66 opgelost raken anders vrees ik voor den 51
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem