Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSC HET SPOOR: Port de Boey-à-Bèze

Gestart door renstimpie, 03 november 2013, 22:10:48 PM

TBCédric

Citaat van: Michiel op 03 januari 2014, 10:27:09 AM
Waauw! Het begon ludiek (Allo-allo) maar de modelbouwkwaliteit overstijgt echt wel mijn verwachting. Wat ziet het er al fantastisch uit! Zijn die kraan en watertoren zelf gemaakt? Allesinds supermooi spul! Ook de kademuur ziet er goed uit. 8) 8) 8) Ik zit klaar voor het vervolg!  :D
Gemaakt door Tim en geschilderd door Jeroen. Dat dacht ik toch. Dat watertorentje is in het echt nog mooier hoor  8)  ;) .
Knap werk Tim en Jeroen. Leuk dat het torentje een plekje krijgt.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76


renstimpie

#32
Inderdaad...  aangezien het bouwen voor mij stilaan vlotjes gaat en Jeroen nogal straf is in weathering,...   is dit een ideale samenwerking.   Wat staat er nog op het programma:

Ons station annex goederenloods... (Jeroen is bezig aan de finale afwerking...)
De kerk van Saintes Amis sur Mer (Jeroen is bezig aan de finale afwerking...)
Het cafe / winkel / kolenhandelaar in één van het dorp..
de vismijn (foto's volgen...)
De lokloods van Saintes Amis met binneninrichting
de draaischijf
De vuurtoren
garnaalkotters  (maar deze zijn van artitec...)
en hier en daar een sloepje...

Het rollend materiaal, daar zijn we ook volop mee bezig...

en dit moet af zijn tegen de MOB expo in Sint Niklaas... :) maar het gaat vlot...

Greetz

Tim

renstimpie

CiteerWaauw! Het begon ludiek (Allo-allo) maar de modelbouwkwaliteit overstijgt echt wel mijn verwachting. Wat ziet het er al fantastisch uit! Zijn die kraan en watertoren zelf gemaakt? Allesinds supermooi spul! Ook de kademuur ziet er goed uit. 8) 8) 8) Ik zit klaar voor het vervolg!  :D

Beste Michiel,

Alles is inderdaad zelfbouw...Ik probeer vanavond nog enkele foto's te posten... :)   Het toffe aan dit project is dat Jeroen en ikzelf op "dezelfde lijn" zitten..   en elkaar echt goed begrijpen...   de gedeelde kennis zorgt er voor dat we de lat heel hoog durven te leggen... :)

Tim

renstimpie

De kerk van Saintes Amis sur Mer...   

Deze foto is van begin deze maand...   ik vergeet telkens foto's te nemen...hopelijk tegen volgende week de afgewerkte kerk..




Tim

TBCédric

Knappe kerk (zal het worden).  ::)

Zoals je al zei tim, Jij en Jeroen zijn een zeer goed team. Ik merk het ook in de club als jullie twee er zijn ;) 8)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Jullie gaan wel erg snel vooruit, heb ik de indruk.
En dat met zo'n kwaliteit ...  Sjiek !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

renstimpie

Beste Jean...

het feit dan het nu vakantie is.... :)  en dat ik in het Onderwijs sta..  helpt...   De kraan en watertoren zijn in november eens voor de fun gemaakt...   (lees ander project...)   en kunnen nu dienen voor Saintes Amis... :)

Tim

Kautenbach

waah, lekker hoor dat silhouet van de kerk, goed team mooi draadje nu al, veel blijven posten :D

renstimpie



Eén van Jeroen zijn kunstwerken ...  om op de kade te leggen...

En de bemanning mag ook niet mankeren...



Het lijkt of we zeer vlug vooruit gaan...  het voordeel is dat we het werk kunnen delen...   en af en toe krijg je een verrassing in je mailbox van je medebouwer ... zoals vandaag... :)

Greetz

Tim

Steam.N

Lap, alweer een juweeltje !
Doe maar voort, jongens.  Het is een plezier om dit te zien.
De tinten zijn mooi gecapteerd.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

renstimpie

Rollend materiaal...

Ooit een fameus koopke kunnen doen van tweedehands Jocadis materiaal..

Dit is het Franse resultaat...



en nog wat scenery... :)

(met dank aan Jeroen voor de schilderwerken... :)

Slaapwel en tot morgen.... :)

Tim

Stieven76


renstimpie

#43
Onze draaischijf van Faller met eigenbouw materiaal... :)



gemaakt naar een voorbeeld:



Verwering moet nog gebeuren...   

Voor de draaischijf wordt de bediening iets aangepast... ipv servo, een mooie trage motor eronder...


renstimpie



Een overzicht richting het dorp.. in de verte zie je het station en de kerk....



en een bijna afgewerkte kerk...   de steunmuren moeten nog afgewerkt worden en het dak...   misschien eens in de leer gaan bij de N-mannen voor de mooie leien...   want ik geraak er echt niet uit....  Het dak is voorlopig al zwart geschilderd.