MSC HET SPOOR: Port de Boey-à-Bèze

Gestart door renstimpie, 03 november 2013, 22:10:48 PM

renstimpie

Terug naar het originele idee... Maar Samen met een partner in crime...

Een Frans havenbaantje....  H0m.... Beperkt lokaal verkeer.... Garnaalkotters die lossen in de haven...
De lokale stationschef die alles goed in het oog houdt....  Sfeer alom....



Dus ja... hier starten we..   Petit gares de normandie...

Schaal:  H0
Besturing:  Digitiaal plus by Lenz.
Rails en wissel:  Roco/Tillig


Centraal staat een klein station waar stationschef Bernard nog steeds malcontent is, na het afbreken van de tweede goederenaansluiting...Het zal op gebied van goederenverkeer vele rustiger worden   Enkel de lokale ciderproducent heeft nog een enkele aansluiting met zijn plaque tournant.
Het dorp aan de kust begint te genieten van het beginnend toerisme... 
Kleine bistro's, kleine straatjes, het eerste hotel is net op tijd klaar voor het zomerseizoen...

Eerst een 3D plan maken om te zien of ik alles op de juiste plaats ligt.. en dan de foto's van het baanplan en 3D ontwerp.

Tegen kerst (gewoon het feit dat het dan vakantie is...)hopelijk de houtbouw en tegen de krokusvakantie alles rijvaardig.

(natuurlijk heb ik ook nog enkele andere lopende projecten , maar hier is het even afwachten welke projecten ervan start gaan binnen onze club...)

Greetz

Tim

evan

Leuke Intro!  Klinkt charmant en interessant  :)

Succes met je planning en je plan om tegen het krokusverlof te kunnen rijden.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

TBCédric

Bouwen die handel! Hierbij heb je een volgertje bij  ;) . Ben benieuwd,  veel succes met de bouw.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

renstimpie

#3
het plan:

de aanpassing volgt...


renstimpie

#4
H0m/TT is dus H0 geworden...

afmetingen:  240 x 60
Edit:  we zitten terug op HOm...

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

philippe_007

Ziet er veel belovend uit.... blijf ik volgen

Michiel

Leuke intro en boeiende schets, luchtig en spontaan gebracht. Dit kan een erg leuk draadje om volgen worden. Ik zit gereed.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

renstimpie

Een echt franse opzet dus.... ;)  Luchtig en met de nodige sfeer...:)..
Al jaren probeer ik iets op te starten en soms loop ik op frustraties (te weinig plek,  te weinig budget, te weinig tijd,...)   Nu na jaren aan een stuk materiaal te verzamelen (rails, wissels,...)  is het moment aan gebroken om met iets te starten...    Ik heb een schat van een vriendin die mijn project een plaatsje wil geven  (wij wonen part-time samen..:)  dwz de week dat er geen kinderen in huis zijn...)

En andere hobby's en veplichtingen staan nu op HOLD!   Nu is het Tim time en Tim wil dit projectje waarmaken.

Dus bedankt al voor jullie interesse... Ik hoop dat ik jullie niet teleurstel...

Tim

philippe_007

als ik uw vriendin moet bezig houden zodat je meer tijd hebt voor de treinen, roep maar, ik wil steeds vrienden helpen. Ze vindt mij toch een sympathieke  ;)
grz en tot morgen

renstimpie

@ 007..ik snap da nog steeds niet... ;D...  maar wees gerust... voor haar maak ik nog genoeg tijd... :D

philippe_007


Herwig

@ renstimpie,

u heeft een persoonlijk bericht, een P.M.,   aub.

renstimpie

Titel aangepast naar Allo, Allo...  :)  De werktitel van het baantje...

philippe_007

Breng deze avond uw plan maar eens mee, dan kan ik dat eens bestuderen....