Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

tentoonstellingsbaan HALTE STRAND

Gestart door DIORAMABOUWER, 02 november 2013, 23:42:10 PM

DIORAMABOUWER

inderdaad Luc,er zit geen diepte in,dit kan beter,de kleuren moeten ook zachter en lichter naar de horizon
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

philippe_007

Het is maar een idee, maar ik denk dat uw achterwand iets naar beneden moet (zodat de horizon iets lager komt).
Als deze nog niet vast staat kan je daar nog een beetje mee spelen tot de goede hoogte gevonden is.

De baan is de top, ziet er allemaal realistisch uit. proficiat.

GDE

Je zou het uit de ogen van een preiser ventje moeten kunnen bekijken. Als ik uw foto's bekijk en me in de plaats van een preiser ventje stel dan vraag ik me af of je wel de zee zou kunnen zien vanop de modelbaan... Het lijkt nu een beetje een tsunami die op de modelbaan af komt. Daarmee denk ik dat je best wat minder of zelfs geen zee op de achtergrond mag hebben. Sorry om het zo te zeggen maar liever eerlijk. De achtergrond is wel mooi wat niet zo gemakkelijk is om te schilderen maar als jij die niet goed vind dan beter veranderen of eventueel de kleuren lichter maken  door een sterk verdunde witte waas overheen te spuiten zodat je meer de indruk krijgt dat het allemaal veel verder is. Je kan ook opteren voor een foto als achtergrond.  De modelbaan is prachtige en fijn afgewerkt.  Mooie sfeervolle modelbaan  ;)

DIORAMABOUWER

Citaat van: geert desc op 19 maart 2016, 01:06:45 AM
Je zou het uit de ogen van een preiser ventje moeten kunnen bekijken. Als ik uw foto's bekijk en me in de plaats van een preiser ventje stel dan vraag ik me af of je wel de zee zou kunnen zien vanop de modelbaan... Het lijkt nu een beetje een tsunami die op de modelbaan af komt. Daarmee denk ik dat je best wat minder of zelfs geen zee op de achtergrond mag hebben. Sorry om het zo te zeggen maar liever eerlijk. De achtergrond is wel mooi wat niet zo gemakkelijk is om te schilderen maar als jij die niet goed vind dan beter veranderen of eventueel de kleuren lichter maken  door een sterk verdunde witte waas overheen te spuiten zodat je meer de indruk krijgt dat het allemaal veel verder is. Je kan ook opteren voor een foto als achtergrond.  De modelbaan is prachtige en fijn afgewerkt.  Mooie sfeervolle modelbaan  ;)
Ik heb het zo nog niet bekeken zoals geert zegt "een prieser zou mss de zee zelfs niet zien van op de modelbaan".Zo ben ik zeker niet tevreden met deze achtergrond,het geeft geen meerwaarde aan de baan.Geert bedankt om "eerlijk" te zijn ;)
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

59erke

Ik sluit me aan bij Geert, eigenlijk vormen uw duinen de achtergrond van de baan de zee ligt daar lager achter maar uit het zicht.
Eigenlijk moet je eens kijken op streetview en u opstellen in een straatje naar de kustlijn, dan zie je wat we bedoelen.

Voor de rest goe bezig
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

DIORAMABOUWER

Een neutrale achtergrond zal dan  nog het beste zijn ,zoiets als hier op deze foto.
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

doomslu

Ik geef je volkomen gelijk.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Niet alleen de zaak bekijken vanuit het "standpunt van een Preiseriaan" is belangrijk.
Je moet ook even bekijken op welke hoogte de toeschouwers naar jou baan kijken. Als je de sporen ook op hun ooghoogte brengt, ligt de horizon inderdaad achter de duinen en is die niet te zien.
Ga je de baan op kniehoogte opstellen (extreem gesteld) dan krijg je een heel ander zicht op de baan en moet je ook de achtergrond aanpassen aan het standpunt van de toeschouwer.

Vandaar dat een neutrale achtergrond dikwijls "zoveel beter" overkomt dan een supergedetailleerde want daarin wringt allicht wel ergens iets.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

DIORAMABOUWER

Hallo,ik heb even een proefschildering gedaan op een houten plaat voor ik de definitieve achtergrond schilder met een wat neutrale schildering en een heel lage horizon zodat de toeschouwer een klein beetje de zee kan zien maar het preiser figuurtje ziet hem niet. volgens mij toch ook met meer diepte.Met wat oefening komen we er wel,gr Marc

Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

OlivierV

Oogt zeer goed.

Wat ik hier nergens kan vinden is hoe groot het baantje is. (aangeklede deel)
Als ik de foto's zo bekijk heb ik het gevoel dat het zelfs op mijn bureau past.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mnieuwlaet

tzal  niet op je buro passen, de exacte maten ken ik niet maar het is heel erg mooi. Ik denk van links naar rechts ergens tss 2 en 3 'm.
DE diepte zal ook ergens rond 1m liggen.

philippe_007


DIORAMABOUWER

Citaat van: OlivierV op 22 maart 2016, 22:37:32 PM
Oogt zeer goed.

Wat ik hier nergens kan vinden is hoe groot het baantje is. (aangeklede deel)
Als ik de foto's zo bekijk heb ik het gevoel dat het zelfs op mijn bureau past.
Olivier,als uw bureau 2,60 bij 1 meet zal het baantje er net op passen,gr 
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

DIORAMABOUWER

Hallo iedereen,het baantje is foto klaar sinds vorige week met een volledig nieuwe achtergrond,maandag zijn de foto's genomen door Guy voor MSM.Foto's kan ik momenteel niet tonen want de baan staat nu in "vertikale "toestand voor de verdere afwerking van de bedrading en wissels,het zal wachten worden tot op het MSKK 30 ste treinweekend van Oostende op 24 en 25 september in DUIN EN ZEE want daar gaat "HALTE STRAND" in (voor)premiere met hopelijk niet te veel kinderziektes.In oktober is dan de grote vuurdoop in Leuven op de MSM expo,gr Marc   
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

loebaske

Met andere woorden...we blijven op onze hoger zitten  ;)