Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

tekenprogramma

Gestart door TBCédric, 31 oktober 2013, 18:35:50 PM

TBCédric

Dag Marcel,
Je bedoelt het goed maar het is niet hetgene wat ik zoek. Ik ken anyrail en dat is om sporenplannen te tekenen. Ik zocht een programma om voorwerpen voor de hobby te tekenen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

rgp

Hallo,

Ik heb een semester avondschool autocad/inventor gevolgd en daar het programma kunnen kopen.

Ondertussen gebruik ik enkel nog inventor

Opgelet: de schoolversies (die compleet zijn) mogen NIET voor commerciële doeleinden gebruikt worden !

Roland

TBCédric

Bedankt maar ik heb al twee programma's die ik heb gedownload. ééntje die makelijk is en ééntje waar ik net mee weg kan.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

janieburton

Citaat van: rgp op 09 maart 2014, 19:52:23 PM

Opgelet: de schoolversies (die compleet zijn) mogen NIET voor commerciële doeleinden gebruikt worden !

Roland

Vraag je: wie kan dat controleren?

 

Dirky

Als iemand een klacht neerlegt tegen een illegale gebruiker - zoals die kl##tzak geprobeerd heeft mij erbij te lappen - dan halen ze het illegaal gebruik heus wel uit je hard disc!

janieburton

Citaat van: Dirky op 15 maart 2014, 21:33:32 PM
zoals die kl##tzak geprobeerd heeft mij erbij te lappen - dan halen ze het illegaal gebruik heus wel uit je hard disc!

?? ?? ??

Heb je dan je computer moeten laten onderzoeken op vraag van een software fabrikant?
 

Dirky

kan ik niet verder over uitweiden... sorry

janieburton

Citaat van: Dirky op 15 maart 2014, 22:07:52 PM
kan ik niet verder over uitweiden... sorry

Ik begrijp je.
 

just4fun

Citaat van: janieburton op 15 maart 2014, 10:56:53 AM
Vraag je: wie kan dat controleren?
Een geregistreerd (Autodesk-)gebruiker krijgt een melding op z'n scherm (als hij dat niet heeft afgevinkt bij de instellingen) dat de file is aangemaakt met een niet geregistreerde of student versie. Die registratie zit mee "ingebakken" in de (dwg-)file en het programma kan dat dus 'zien'.
Het is, als bedrijf of geregistreerd gebruiker, dan ook ten strengste verboden om te werken met dit soort files. Ook een geregistreerd gebruiker kan problemen krijgen met het verder gebruiken van niet-geregistreerde files. Problemen met Autodesk hebben me dat geleerd, ik ben CAD-manager in het bedrijf waar ik werk (en zo'n controle is niet om mee te lachen en de boetes ook niet).
Paul

Havoc

Citeerkan ik niet verder over uitweiden... sorry

Begrijp ik helemaal niet. Ofwel heb je een NDA moeten tekenen en dan heb je je laten rollen. Ofwel is het verhaal nog niet afgelopen. Kan wel begrijpen dat je niet wil uitweiden en de ervaring vergeten.

Maar de BSA zijn gewoon kl******en die eigenlijk niets te zeggen hebben. Doen zich wel voor als politieagenten die zeggen dat ze gemachtigd zijn om binnen te komen maar eigenlijk zijn ze dat niet en maken ze misbruik van hun show en het feit dat mensen meestal hun rechten niet kennen. Maar ze weten ook dat hun zakken dieper zijn dan de jouwe en dat je je niet kan verdedigen om je gelijk te halen.

Zoek maar eens naar het verhaal van Ernie Ball.

Yep, Autodesk en Dassault (Solidworks) verdedigen hun rechten met hand en tand en zoeken echt aktief naar illegale kopies. En de boetes of gewoon je licenties in orde zetten kost massa's. Zelf al zijn je licenties niet in orde omdat je eigenlijk niet uit hun ingewikkelde voorwaarden geraakt. Of een oude pc die ergens in een hoekje staat met nog een licentie teveel is voor die mannen genoeg om je uit te wringen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

Vrij simpel waarom ik er niet verder wil over uitweiden Johan... Hier kan iedereen meelezen  :(

Havoc

Ook een optie natuurlijk. Maar het zou wel duidelijk maken waarom het geen goed idee is om licenties te gebruiken voor zaken waar ze niet voor geschikt zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.


froelants

http://www.rs-online.com/designspark/electronics/eng/page/mechanical

Ik heb het gedownload, geïnstalleerd maar nog niet kunnen testen. Volgens wat ik zag lijkt het op Solidworks alleen is het gratis.
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be/drupal/?q=blogs/froelants

raf

oud bericht maar ik werk met nanocad en ben daar zeer tevreden over
ik had eerst librecad maar daar werkt de copy zo kloterig van dat ik dit snel over boord heb gegooid
nanocad werkt voortreffelijk maar ik heb alleen nog maar in 2D getekend en nog niet in 3D wat daar ook mee kan

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.