Vraagje over Scale aircraft Conversions

Gestart door Peter, 31 oktober 2013, 15:19:32 PM

Peter

Even een niet modelspoor vraagje.
Weet iemand een modelbouwwinkel in Belgie of Nederland waar ze materiaal verkopen van Scale Aircraft Conversions. Ik heb daar onderdelen van nodig omdat ik een reeds lang geleden gemaakte belofte eindelijk wil waarmaken
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

#1
Ik zou het niet weten Peter, maar zeg eens wat je zoekt, je weet maar nooit...

Peter

#2
Ik zoek set 48143, dat is witmetalen landingsgestel voor een 1/48 model van een F-84F Thunderstreak. Dit model staat hier al een paar jaar helemaal klaar op het landingsstel na. Het model heb ik voor een kennis gebouwd,gespoten en voorzien van de juiste Belgische beschrifting (t'is al zeg ik het zelf een juweeltje) De persoon voor wie het is, was is een oud vlieger van het 31 e  squadron uit Kleine Brogel (eind jaren 50) en voor hij ons verlaat wil hij dat model toch eens zien.

De gezochte set:

Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

en bij de ons gekende modelbouwwinkel (s) hebben ze dat niet?
Je wil de originele uit het bouwpakket vervangen door deze?

Peter

Een deel van de bouwset ontbrak (was gedeeltelijk "slecht" gebouwd en heb die eerst volledig "gerestaureerd" en verder afgewerkt.
In de ons gekende winkels hier in Antwerpen hebben ze nog nooit van gehoord (is nochtans heel bekend in de US  en UK, doch die van UK verzend niet onder een bepaald bedrag en de US enkel met Paypal en dat heb ik niet)
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

op 1/48 ste? Ik heb hier nog een Tunderflash

Peter

Heb ik hier ook staan, doch dat landingstel is niet helemaal hetzelfde (moeilijk te veranderen-te fragiel)
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

"wie het is, was is een oud vlieger " huh u bedoelt ?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Een foto van het bewuste model.

Basis bouwdoos: Monogram
Schaal 1/48
Driekleuren schema aangbracht met Badger Airbrush
Verf: Humbrol   163-Dark green  -- 164- Dark sea grey --- 124-PRU blue, met topcoat van Microscale gloss
Decals van Danny Coremans (DACO Products) aangebracht met Micro sol en set systeem

Nog te doen:
Het glas van de cockpitkap moet nog geschilderd worden, de schietstoel geplaatst en de uiteindelijke decal-protecting laag (Microscale satin) aangebracht.
En dus...dat landingstel (het defekte is voorlopig aangebracht)
Een grondplaat in de kleur van de standplaats ligt ook al klaar.

Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

#9
Peter heb dit gevonden maar of het U kan helpen


http://modelingmadness.com/scott/detailsets/sac/sac48143.htm


1. F-84F Thunderstreak Landing Gear - Stock Number : 48143 Scale : 1/48 Type : White Metalreplacement for 1/48 Monogram/Revell/Redux, Kinetic/Italeri

$ 16.95  + shipping


je kan hier met visa, mastercard american express  betalen
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

Inmiddels een winkel gevonden aan of op de luchthaven van Schiphol.
Alleen voor de set 12.95 euro (normaal) maar voor het verzenden 14.95 !! en dat voor iets dat in een gewoon formaat iets stevigere omslag kan. :( :( :(
Nog even afwachten of er niets goedkopers opduikt
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Die dingen heb ik nog weten vliegen... maar da's lang geleden!

Zeeeeeer mooi (gebouwd) model trouwens Peter! ;)

Huugooke

Hier is mijn Thunderflash, de verkenner versie van de Thunderstreak:

THUNDER by huugooken, on Flickr

close-up van de pootjes:


THUNDER WHEEL by huugooken, on Flickr

Ik was trouwens bezig  de hele Belgische Luchtmacht in model te maken.
Deze gaan bewonderen in het museum van Florennes:


SPIT by huugooken, on Flickr

Huugooke

Ben tussen haakjes ook op zoek naar de cocardes van de T33 (Shooting Star) van de luchtmacht.

Huugooke

En toch ook even een dankwoordje voor Peter, omdat hij me in gang gezet heeft om mijn collectie eens flink af te stoffen! :)