laseren of niet? Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 29 oktober 2013, 21:20:39 PM

Laseren of Zelfbouw?

laseren
3 (25%)
zelfbouw
7 (58.3%)
met mallen
2 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 12

Gerolf

Even je onderschrift quoten:

CiteerBeetje bij beetje leren wij bij

... en daar gaat het hier zeker om:
Eerst leren om zo één muurdeel correct na te maken in styreen of dergelijke
Dan leren om een siliconenmal te maken (ik denk dat je met een eendelige toe komt)
en dan leren afgieten met tweecomponenten-resin.

... maar gelukkig bestaat er over dit alles veel informatie in MSM, op dit forum, op websites, ...

Wel zonde dat je nu pas die poll vervolledigde.
Ik denk dat er verschillende "zelfbouw" hebben geklikt omdat "mallen" er nog niet stond.
Misschien is het beter de poll te wissen. Je antwoord heb je al  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Sattrickske

Citaat van: Gerolf op 30 oktober 2013, 15:47:47 PM
Dan leren om een siliconenmal te maken (ik denk dat je met een eendelige toe komt)
Moet zeker lukken; de achterkant is volledig vlak.  Dat gaat perfect met een eendelige mal, waarschijnlijk een beetje schuurwerk nodig om de achterkant 100% vlak te krijgen.

Ipv. van je moedermodel met styreen te maken, kan je ook boetseerklei gebruiken.  Dat is net 't leuke van malen, elke techniek om je master te maken is goed, zolang je de siliconen/rubber mal maar los krijgt van de master.  Een beetje 'mold release' in spray vorm gebruiken en dat komt wel goed.

TBCédric

Bedankt voor de tips allemaal. Het stukje zal ik zelf uit styreen maken maar de mallen ga ik door iemand van de club laten doen. kwestie van zeker te zijn dat het goed is. Later kan ik het natuurlijk zelf leren.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.