heb me laten doen...minitrains...

Gestart door Havoc, 27 oktober 2013, 20:57:27 PM

janieburton

Citaat van: Havoc op 29 oktober 2013, 20:31:12 PM
Maar ze kennen daar ook bvb Shinohara. Is japans,


Even off topic.


Bestaat er een officiële website van Shinohara of hebben die een adres in Japan.

Google geeft mij geen resultaat.
 

robboxxx

Ik bestel mijn peco h0e sporen bij Hattons in Engeland. Snelle levering, meestal binnen een week in huis.

vyncky

Citaat van: Havoc op 29 oktober 2013, 20:31:12 PM
Heb je een punt natuurlijk. Maar ze kennen daar ook bvb Shinohara. Is japans, maar dat ben ik op dit forum nog niet echt veel tegengekomen. Ze zijn ook wel in verhouding meer met smalspoor bezig.


Shitoara?  Ik weet niet hoe het in H0e is maar in H0 gaan ze er bij ons op de clubbaan een voor een uit. (Er zijn er dit jaar 'n 20 tal uit gegaan.) Qua uitzicht héél mooi en slank, maar niets dan problemen met DCC. Het Friendly maken was ook niet zo'n succes. Wij zijn op Peco overgeschakelt.

Nogmaals dit is in H0, of dit ook zo is bij H0e weet ik niet , maar een verwittigd man...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Metpetergaathetbeter

Yannick, las ik er over wat zijn het problemen dan met die Sh..rails ? :-\

evan

Citaat van: robboxxx op 05 november 2016, 10:14:34 AM
Ik bestel mijn peco h0e sporen bij Hattons in Engeland. Snelle levering, meestal binnen een week in huis.

Inderdaad heel goede en snelle service  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 november 2016, 23:58:10 PM
Yannick, las ik er over wat zijn het problemen dan met die Sh..rails ? :-\

Ze zijn niet "DCC friendly".

Ze gaven regelmatig kortsluiting doordat beide wisseltongen met elkaar zijn verbonden met een metalen strip. bij het minimale contact van een flens die tussen deze tong rijdt, gaat de hele boel in kortsluiting.

We hebben dit proberen verhelpen, door de wisseltongen van elkaar te isoleren. en ze te solderen op een stukje pertinax. (waarvan de koperen baan is doorgesneden). Ze kwamen echter regelmatig los, wat tot ontsporingen leidde.

(interessante site: http://www.wiringfordcc.com/switches.htm)


Bijkomend gaf de polarisatie regelmatig problemen, wanneer de aandrijving van één wissel weigerde. Dit gaf kortsluiting waar "uren" achter gezocht kon worden. Maar dat lag ook een stuk aan de ingewikkelde wisselstraat:



Nu is ze vervangen door Peco, en de eerste ritten gingen gisteren prima op de open dag.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

renstimpie

Hoor eens bij de spoorzoeker.nl... Harry Eecker...  ook een uitmuntende service en alles op stock!  tillig en peco.

Tim