Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

heb me laten doen...minitrains...

Gestart door Havoc, 27 oktober 2013, 20:57:27 PM

Havoc

Heb me op eurospoor laten doen en zo'n setje van Minitrains gekocht: een Gmeinder en 5 wagentjes. Nu ja, het was al het derde jaar dat ik daar stond te kwijlen aan die stand.

Maar wat daarnu mee aangevangen? Idioot, ik weet het. Nu om te beginnen, waar haal ik spoor voor dat ding? Peco heeft dat maar vind je dat hier of is dat direct op het net beter te vinden? Modulebaan?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

eve

Dag Johan,

Welke maat sporen (in mm) ?

Erik

Havoc

Het is H0e, dus 9mm. Peco heeft dat in het gamma maar ik heb geen flauw idee of dat courrant te vinden is in de vlaamsche handel. Mijn laatste 3 ervaringen met bestellen zijn zo slecht (0/3 geleverd na meer dan 1-3 jaar wachten) dat als het ergens op stock is ik het wel wil gaan halen. Anders direct het net. Maar misschien zijn er (betere) alternatieven. Meer dan een ovaaltje om het eens te zien rijden is er niet direct nodig.

Ik besef nu ook dat ik beter op eurospoor nog 15 minuten had rondgelopen en sporen gekocht... Maar wat had ik dan misschien nog gekocht?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Eventueel misschien bestellen bij een winkel in de UK.

Of u inschrijven op een UK forum en vragen of iemand van dat forum de sporen wil kopen en op zenden(soms goedkoper door een prive persoon dan de tarieven die een winkel gebruikt) naar Belgie.
 


Havoc

Nu ge het zegt, ik ben al jaren ingeschreven op een engels forum. Ik zal daar eens zien of er iets over smalspoor is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Durango

Johan, volgens mij verkoopt smalspoor Nederland de Peco 9 mm in flexen. Je komt hem tegen op beurzen.
Ook Piet Peetoom (GM&S) verkoopt dit. Ook hij staat op beurzen en in Houten.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )


Herwig

GM&S (P. P.),  stond met een bescheiden stand in Utrecht, dacht 'k.            Herwig.

Durango

Citaat van: Herwig op 29 oktober 2013, 13:57:49 PM
GM&S (P. P.),  stond met een bescheiden stand in Utrecht, dacht 'k.            Herwig.

Klopt en hij had de flexen bij zich in de bekende schalen dus HOe maar ook Oe en zo. Zelfs de wissels lagen er.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Havoc

Ben die stand waarschijnlijk gepasseerd. Maar de beslissing (impuls) is op het laatste gekomen. Maar het was inderdaad snuggerder geweest om ook wat sporen mee te brengen.

Op het engels forum is het ook vooral Peco die vernoemd wordt. Dan Tillig en ook Roco. Op de site van Tillig zelf is niet veel te vinden, die van Roco wel. Zal eens op jacht gaan. niet dat er haast bij is, maar ik wil dat toch eens zien rijden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Op engelse sites is vooral info over peco te vinden...


eh waar denk je dat het spul gemaakt wordt? ;)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Heb je een punt natuurlijk. Maar ze kennen daar ook bvb Shinohara. Is japans, maar dat ben ik op dit forum nog niet echt veel tegengekomen. Ze zijn ook wel in verhouding meer met smalspoor bezig.

Peco is echter wel het beste van allemaal te vinden en de prijs/kwaliteit is prima, ook hier. Dat zal er ook wel een en ander mee te maken hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

Groet van Frank

Durango

Citaat van: Havoc op 29 oktober 2013, 20:31:12 PM
Heb je een punt natuurlijk. Maar ze kennen daar ook bvb Shinohara. Is japans, maar dat ben ik op dit forum nog niet echt veel tegengekomen. Ze zijn ook wel in verhouding meer met smalspoor bezig.

Peco is echter wel het beste van allemaal te vinden en de prijs/kwaliteit is prima, ook hier. Dat zal er ook wel een en ander mee te maken hebben.
Hou er rekening mee dat het smalspoor van Shinohara geen HOe is maar HoN3. Dat laatse is iets breder qua spoorbreedte namelijk 10,5 mm, en komt in het echt overeen met de 3cfeet gauage van het Ameriakaans smalspoor van bv de Denver & Rio Grande Western. Ik gebruik het samen met de HoN3 flexen van Micro engineering. Wissels bouw ik zelf. Overigens zijn de bouwers van dit Amerikaans smalspoor in Nederland en Belgie op een hand te tellen.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )