Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Once Upon a time in The White Mountains

Gestart door conducteur, 25 oktober 2013, 17:46:06 PM

conducteur

Het had wel een western kunnen zijn, maar dat is het niet. Het gaat hier gewoon over Blankenberge (letterlijk te vertalen).
Blankenberge is opgeschrikt door een plaatselijke aardbeving, epicentrum ter hoogte van de academie voor muziek en woord . De traminfrastructuur is totaal onbruikbaar geworden en het spoor is plaatselijk enkele meters verschoven...: ;D

Een tram zit vast tussen de brokstukken ;D




Of gewoon: doorgaans is er op de kustlijn weinig bijzonder te zien. Als je geluk hebt zie je zoals altijd eens een BN, en doorgaans zie je wel eens een BN rondrijden. Of eens een BN die door een andere BN wordt gesleept. Met héél veel geluk eens een museumrit of overbrenging van museummaterieel De Panne - Knokke. Maar buiten de zomer worden héél grote inspanningen gedaan om de infrastructuur te vernieuwen. Wie de kusttram zich herrinert als dat vervoersmiddel waarbij je heen en weer geschud wordt moet dringend eens een ritje komen maken met de tram. Echt een verademing om met de tram over de nieuwe infrastructuur te kunnen rijden. (bijna gans de lijn ligt op nieuwe sporen, en andere delen zullen volgen).  Zo ook de doortocht in Blankenberge.


Ik heb nog nergens een wissel in de treinwinkel gevonden in bouwpakket zoals bovenstaande, een gat in de markt ;D


Vandaag alle restanten van het  breekwerk (de sporen zitten hier in de weg ingewerkt) verwijderd.
(Dit is ondertussen fase 2 van de werken, zoals je ziet is het zuidelijke spoor al heraangelegd.)


(sorry voor de Ipod-foto-kwaliteit)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Cord

Nou, de iPod-kwaliteit is niet zozeer het probleem... dat de foto's gekanteld zijn wèl. Op de iPad kantelen ze namelijk gezellig mee. :o
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

evan

Hey Rian, ;)

Dat bouwpakket noemen ze een "Californische wissel".  Deze worden als voorlopige wissel gebruikt en wordt boven op een bestaande spoorinstallatie gelegd.

Bij het tram wezen komt dit geregeld voor bij werken om over een bepaalde afstand bv beide richtingen over één spoor te laten lopen.

Groetjes,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

Citaat van: Cord op 25 oktober 2013, 21:58:02 PM
Nou, de iPod-kwaliteit is niet zozeer het probleem... dat de foto's gekanteld zijn wèl. Op de iPad kantelen ze namelijk gezellig mee. :o
Het is iets zeer vreemd... Ik heb de foto's gedraaid op m'n computer en dan naar mijn eigen webruimte geüpload. Op de webruimte staan ze weer krom, op het forum weer recht (voor mij althans)...


Citaat van: evan op 25 oktober 2013, 23:21:15 PMHey Rian, ;) Dat bouwpakket noemen ze een "Californische wissel".  Deze worden als voorlopige wissel gebruikt en wordt boven op een bestaande spoorinstallatie gelegd.Bij het tram wezen komt dit geregeld voor bij werken om over een bepaalde afstand bv beide richtingen over één spoor te laten lopen.Groetjes,Evan

En als die wissel slecht gelast is aan het spoor en deze komt los ontspoort de tram en moet men met kranen de boel weer rechttrekken en ligt gans het tramverkeer plat. (zoals vorig jaar, gelukkig was het na school. Ik geloof dat je nog altijd de indrukken van tramwielen in de weg kunt herkennen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

vanmiegroet

Bij TTO noordzee kennen we maar al te goed die wissels >:(
Gelukkig kunnen de oudere trams er beter overrijden dan BN's of hermelijnen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

conducteur

En wat een herrie als de tram daar over moet rijden. Als de wind goed zit hor je tot bij mij thuis dat de tram aan de haven is.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Cord

Citaat van: conducteur op 26 oktober 2013, 01:14:53 AM
Citaat van: Cord op 25 oktober 2013, 21:58:02 PM
Nou, de iPod-kwaliteit is niet zozeer het probleem... dat de foto's gekanteld zijn wèl. Op de iPad kantelen ze namelijk gezellig mee. :o
Het is iets zeer vreemd... Ik heb de foto's gedraaid op m'n computer en dan naar mijn eigen webruimte geüpload. Op de webruimte staan ze weer krom, op het forum weer recht (voor mij althans)...
Het is een beetje een iPhone-ding: omdat een staande foto's zijn, weet de iPhone (of iPod) niet wat je met die foto's wilt. Je kunt ze daarom het beste kantelen in de iPhone zelf of in Photoshop. Maar ach, het gaat feitelijk nergens over want ik kan ook mijn hoofd kantelen.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

doomslu

De foto's zijn gewoon zichtbaar op het forum, ze staan keurig recht (portret formaat). Wat is het probleem?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ACFI

Dag Luc,

Als je de pagina bekijkt op een ipad of iphone staan de foto's gekanteld.

Bekijk je ze onder Windows, dan staan ze rechtop.

Hou het maar bij een feature van Apple.

Steven

doomslu

Bedankt voor de toelichting, Steven.

Tja, wie Apple koopt moet op de blaren zitten hé.  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ACFI

Aiaiai,

Opletten dat we de derde Wereldoorlog niet opstarten (Apple VS. De rest)

Je krijgt van allemaal blaren en grijs haar en hoge bloeddruk, zal ik maar zeggen.

  ;D ;D ;D ;D ;D  ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel


Veel leed is hier reeds met een grapje begonnen...!  :D

Maar toch leuk om een (tram)eilandje te vinden in de zee van treinen  :P
Is minstens even intressant.

grtn  ;)

conducteur

Citaat van: Rangeerduivel op 26 oktober 2013, 19:26:28 PM

Veel leed is hier reeds met een grapje begonnen...!  :D

Maar toch leuk om een (tram)eilandje te vinden in de zee van treinen  :P
Is minstens even intressant.

grtn  ;)
Ik passeer aan de werf dagelijks in de schoolperiode (nu en week thuis) & daarnaast ook wel eens... Ik post foto's als ik zie dat er verdere vooruitgang is. Vandaag lag het er nog steeds hetzelfde bij.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum