Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Van Biervliet AM86 (Duikbril)

Gestart door Jurgen, 25 oktober 2013, 10:48:08 AM

Jurgen

Hey Peter, bedankt voor de info.

Wat de foto's betreft geloof ik je wel hoor.
Het rookverbod werd inderdaad in 2003 ingevoerd, maar uiteraard konden niet alle stellen meteen aangepast worden.

Ik denk dat we dus kunnen stellen dat de aanpassing rookverbod/halvering eerste klasse in 2 fases gebeurde.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Bonaza

Beste,

Op dit forum heb ik ook gevonden hoe je de duikbril opent, maar dit betreft alleen de wagon. De motorwagen zelf is niet zo eenvoudig. Ik bezit de DC versie met sound decoder en optie voor de verlichting. Heeft hier iemand een handleiding voor ? Het betreft welke draden los solderen. In de handleiding bij de duikbril staat er dat er een opening handleiding op hun site staat. Maar deze heb ik nog niet gevonden.

Groeten

Marcel


doomslu

Ik kom even terug op het koppelen.
Mijn stel koppelt perfect op de sporen.
Het is wel een 2-rail uitvoering en van de eerste generatie.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kris

Hallo,
Bij mij werkt de koppeling perfect , ac digitaal

Wel is er een ander probleem , niet zo zeer met het stel.   De loc meld zich automatisch aan bij de centrale , ik heb nog een oude central station , wel met een software update .
Het stel heeft 24 functies de centrale maar 16 en bij het selecteren van het stel loopt het niet goed af ( ik heb een vermoeden dat de 24 functies er voor iets tussen zit)
De centrale loopt. Vast en is niet meer te bedienen . Enkel na een reset met het wissen van alle opgeslagen data :( kan de centrale weer opstarten
Het stel getest met de locprogrammer en daar werkt het stel perfect
Kris

ceuleer

Anders moet je met de lokprogrammer in "DCC settings" - "railcom settings" de vinkjes van railcom uitvinken, dan meld de decoder zichzelf niet meer aan.
Dan kan je het treinstel via het ingestelde adres selecteren en bedienen op de CS.
De extra functies die je niet kan selecteren worden gewoon niet gebruikt.
Met de roco multimaus heb je dit probleem ook, alle functies boven de 20 zijn niet te gebruiken, maar vastlopen doet het systeem hier niet van.
Het zelf aanmelden van de loc vind ik iets dat je op je eigen baan echt niet nodig hebt, wanneer je éénmaal de loc hebt geprogrammeerd op een bepaald adres en opgeslagen, dan selecteer je die zelf wanneer je die wil laten rijden.
Ik heb zelfs deze functie uitgeschakeld op mijn ecos, omdat ik toch alleen met mijn eigen geprogrammeerde locs rij.

Jurgen

Mijn 945 vandaag ook afgehaald. Hij zal mooi staan naast mijn 943.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

2012

De mijne rijd goed... marklin k rails op zichtbare delen en in schaduw station Crails... al erns op mijn moeimijkste reisweg gezet ( allrmaal S bochten) en bleef perfect in de sporen. Ik heb ecos... zelfdetect werkte prima alle sound en lichten werken zoald op de handleiding beschreven. Prima en geen enkele klacht van mij dus 😉

Jurgen

Voor mijn eigen interne database die nergens toe dient, maar waarin ik wel zoveel mogelijk gegevens wil opnemen over mijn modellen ben ik op zoek naar de stelplaats die mijn Duikbrillen hebben.

Waar kan ik dit vinden op de 943 en 945? Of kan iemand me vertellen welke stelplaats hierop vermeld staat?
Van de locs kan ik dit heel makkelijk aflezen, maar bij de treinstellen gaat het wat moeilijker. Ik weet niet waar ik moet zoeken.

Iemand met kennis die me kan helpen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

2012

De eigenaarswerkplaats van een lok is inderdaad vermeld op lok zelf in wit kadertje. Motorstellen hebben ook een zo geheten eigenaars werkplaats... heb es gezocht op internet maar vind het niet terwijl ik toch denk dat deze van atelier Schaarbeek zijn.

ward

Ik ben niet helemaal zeker, maar dacht dat de sprinters ingeschreven stonden op FM.
Bij de vernieuwde staat er allesinds in het kadertje FM naast grote revisie en de datum waarop ze in de new look kleuren zijn gezet.
Eens gekeken op de foto maar vind dit niet terug.
Vermoed eerder dat er bij de stellen gewoon de plaats en datum van grote/kleine revisie staat.

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

2012

FM is geen eigenaarswerplaats, enkel de gewone ateliers zoals merelbeke, oostende, schaarbeek, enz zijn dat.
Mechelen en salzinne zijn de 2 grote ateliers voor revisies en dergelijke meer.

itchy

Citaat van: Jurgen op 23 juli 2017, 14:52:33 PM
Voor mijn eigen interne database die nergens toe dient, maar waarin ik wel zoveel mogelijk gegevens wil opnemen over mijn modellen ben ik op zoek naar de stelplaats die mijn Duikbrillen hebben.

Waar kan ik dit vinden op de 943 en 945? Of kan iemand me vertellen welke stelplaats hierop vermeld staat?
Van de locs kan ik dit heel makkelijk aflezen, maar bij de treinstellen gaat het wat moeilijker. Ik weet niet waar ik moet zoeken.

Iemand met kennis die me kan helpen?
Jurgen, op 30/05/1999 waren alle Sprinters, van 901 tot en met 952, gestationeerd te FSR (Schaarbeek). Bron: "SNCB Le matériel de traction 1999-2000", M. Delie, uitgave Meta Media / Train Miniature Magazine, december 1999.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Hey Steven, bedankt voor de info.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bellejt

eergisteren mijn 945 opgehaald en er zijn nu betere koppelingen gebruikt.Ze spannen iets meer in elkaar.Maar meteen het bestelde model laten vervangen door een upgrade met sound.Prachtig om het te zien rijden en geluid te horen.Zeker zijn geld waard.De decoder krijgt via de locprogrammer meteen een update als ik het adres naar DCC 945 programmeer.Dacht dat de binnenverlichting niet meer werkte maar na het opzetten van mijn bril zit die onder F7 en functioneert perfekt.

Bonaza

Hallo allen,

Ook ik ben de gelukkige bezitter van een duikbril van "Van Biervliet". Inderdaad prachtig model. Maar ik heb er een probleempje mee.
In mijn hoofdstation rijdt hij iedere keer 4 cm te ver. Ik heb dit reeds al op verschillende manieren trachten op te lossen maar voorlopig zonder succes. Ik rijdt met een Intellibox basic en met koploper. Mijn laatste poging was van de remsectie 4 cm vooruit te brengen.
Hiervoor heb ik een rail door geslepen. Maar mijn verbazing was groot dat hij nu plots 8 cm te ver doorrijdt.
Dan heb ik besloten van zijn decoder instelling te wijzigen (CV4 rem instelling) Maar ook hier kom ik niet verder. Ik heb een apart programmeer spoor. Ik weet dat hij zeker contact maakt want hij rijdt hierop toch blijft de IB basic steeds zeggen "geen loc".
Ik heb met het programmeren van loc decoders geen ervaring. Waar doe je dit eigenlijk met IB basic ? Doe je dit met: register - byte niveau - bit niveau of op de rails ? Ik heb het geprobeerd op byte niveau.
Wie zet mij eens op de goede weg ?

Alvast bedankt

Marcel