Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Van Biervliet AM86 (Duikbril)

Gestart door Jurgen, 25 oktober 2013, 10:48:08 AM

bellejt

de waarde van CV4 moet kleiner.Staat standaard op 32.

pandur

Marcel,
Indien je met koploper wil rijden , zal je de CV3 & CV4 moeten uitschakelen of op nul zetten .
Het besturingsprogramma (Koploper) neemt de remvertraging en optrekvertraging over ,
daarom moet je de loc ook eerst uitmeten .
eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

bellejt

voor koploper is het aangeraden deze CV = 1 te zetten. De 0 kan problemen geven.Info komt van paul zelf. Met de locprogrammmer kan je die zelfs niet op 0 instellen. Laagste waarde is 1 wat overeenkomt met 0.25 sec.

Ben

Citaat van: Bonaza op 28 augustus 2017, 22:03:51 PM

Ik heb met het programmeren van loc decoders geen ervaring. Waar doe je dit eigenlijk met IB basic ? Doe je dit met: register - byte niveau - bit niveau of op de rails ? Ik heb het geprobeerd op byte niveau.


Je kunt het stel op het programmeerspoor zetten en programmeren op byte nivo. Je kunt dan CV's lezen en schrijven. Of je programmeert op het hoofdspoor: je kunt dan alleen CV's schrijven.
Hoofdstuk 8:  https://hobbytime.nl/wp-content/uploads/sites/3/2017/01/Intellibox-basis-handleiding-NL2.pdf

Of de afrem vertraging van de decoder je in de weg zit bij het afremmen in Koploper kun je snel checken: doorgaans kun je deze met een funktietoets (F4?) uitzetten, check even of dat bij jouw stel ook zo is.

Hier rij ik met decoder vertragingen van 1 sec. en dat werkt prima. Wat een ander daar van vindt maakt me niet zo veel uit.

Gr, Ben.

Bonaza

Hallo treinfanaten,

Bedankt voor de reacties. Ben zoals in mijn eerste mail vermeld was ik reeds zover geraakt. Ik heb dit geprobeerd maar dan blijft de IB Basic steevast zeggen "geen loc".  Mijn programmeerspoor is eigenlijk een rollenbaan. Het enige dat dan kan bedenken dat hier een slechte verbinding moet zijn. Merkwaardig want ik kan hem wel laten rijden op deze rollenbaan. Maar mogelijk als hij rijdt neemt hij veel stroom. Ik veronderstel dat het programmeren van de decoder een miniscuul stroompje is. Misschien dat hij daar dan toch geen goed contact maakt. Ik ben een paar dagen in verlof maar donderdag ben ik terug thuis en ga ik het opnieuw proberen op een rail.
Ik vindt wel dat de standaard waarde van 32 veel te hoog is. Ik houdt jullie op de hoogte.

Spoorse groeten

Marcel

Ben

Duidelijk. Probeer dan inderdaad een stukje rail. Veel plezier nog op verlof.

Gr, Ben.

Bonaza

Hallo,

Eureka. De duikbril op CV 4 netjes kunnen wijzigen. Het was blijkbaar toch een slecht contact. Hij stond standaard op CV4 - 40.
Dank aan alle meedenkers en leuke reacties. En nog twee dagen en ons geliefkoosd magazine is daar weer na twee maanden :-)

Groeten

Marcel

gunmax1

Vorige week vrijdag mijn new look duikbril gaan afhalen.
Voor marklin . Hij doet het hier prima .
Niks ontsporen integenstelling tot het poststel en stel am 54.
Jammer van de 32 functies waar ik er maar 16 van kan gebruiken.
Je kan het wel maar dan moet ik hem op dcc zetten en dat doe ik niet . Om dat ik nog met afremmodules zit .
Groeten benny