Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mededeling van de admins

Gestart door doomslu, 23 oktober 2013, 22:50:17 PM

Jurgen

Citaat van: doomslu op 24 oktober 2013, 17:51:18 PM
Grappen over Luxemburg zijn welkom, maar wellicht niet makkelijk te vinden. Ik ken er eigenlijk geen.
Ik ben geen Luxemburger hé.
Trouwens moppen over Belgen en Ollanders zijn ook leuk.
Zelfs over dwergen mogen ze komen!  :o ;D


Met het risico om als zagevent bestempelt te worden... Of over modeltreinen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mark7758

Citaat van: doomslu op 24 oktober 2013, 17:51:18 PM
Grappen over Luxemburg zijn welkom, maar wellicht niet makkelijk te vinden. Ik ken er eigenlijk geen.
Ik ben geen Luxemburger hé.
Trouwens moppen over Belgen en Ollanders zijn ook leuk.
Zelfs over dwergen mogen ze komen!  :o ;D
En nu ben ik hollander. :'(  En we hadden nog wel zo lekker gegeten met elkaar.  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Mark, jij mag eerst een mop over de Belgen vertellen. Beloofd!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Citaat van: doomslu op 24 oktober 2013, 17:51:18 PM
Grappen over Luxemburg zijn welkom, maar wellicht niet makkelijk te vinden. Ik ken er eigenlijk geen.

dan heb je deze toch gemist in dat andere draadje:

CiteerEen korporaal van het Luxemburgs leger had per email de oorlog verklaard aan China.
Na een tijdje kreeg die een mail terug met de boodschap: "Weet u wel waar u aan begint? Wij hebben 20 miljoen soldaten, 100 000 tanks en nog meer vliegtuigen."
Waarop hij antwoordde: "Laat maar, wij hebben te weinig plaats om al die krijgsgevangenen onder te brengen!"

... en best een goeie, mijn gedacht  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Die had ik gelezen en ik kende ze niet. Wel een goeie.
Morgen eens aan een Luxemburger vertellen.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

In dezelfde trant:

Het Luxemburgs leger is op campagne. Alle tropen zijn verzameld op de centrale koer van de kazerne in Luxemburg-stad: 50 man, 1 tank, een mitrailleur, 2 jeeps en een veldtelefoon.

De Colonel: "Ter plaatse RUST! Morgen ochtend gaan we Duitsland bezetten. VRAGEN?"

De soldaat: "Colonel !"

De Colonel : "Ja ?"

Le soldaat: "Wat doen we in de namiddag ?"

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Kautenbach

waarom vliegen Belgische straaljagers altijd rondjes rondom het vliegveld?

Het verlengsnoer is niet langer.... ??? :( :( :(

De belgische marine vaart vandaag niet uit, er staat geen wind >:( >:( >:(
:-[ :-[ :-[ :-[ :-\ :-\

Nu zijn jullie Belgen aan de beurt, gaat vast over kaas 8)

Michael

Wim daar komt ie,

Hoe herken je Hollanders op de camping?
Wc papier hangt te drogen

Hoe herken je Hollanders op een terrasje?
1 cola 5 rietjes

De Nederlandse Marine/ Luchtmacht vaart niet uit?
De kapitein/ piloot is ziek

Wie vond de koper draad uit?
2 Nederlanders vechtend om een cent

Waarom wil een Hollander een raampje in de deur van de koelkast?
Kan hij zien dat het lichtje uit is.

Waarom wil die zelfde Hollander toch maar een koelkast zonder raampje in de deur?
Anders kan de buurman zien wat er in de koelkast ligt.

Waarom zullen België en Nederland altijd gescheiden blijven?
Anders kunnen die massa Hollanders die in België met vakantie gaan, niet zeggen dat ze in het buitenland zijn geweest.


Voldoende Wim?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michael

Warme zomer dag, in de benelux trein zit een Belg, Afrikaan en een Nederlander bij mekaar in het coupé, komt er opeens een grote brom vliegen binnen vliegen, de belg slaat een keer naar de vlieg, de afrikaan zit stil, opeens schiet z'n hand naar voren en pakt de vlieg, stopt deze in z'n mond en laat het hem smaken.

Wederom vliegt er een flinke vlieg het coupé binnen, de Belg denkt 'k zal maar niet aan die man z'n eten zitten, schiet plots de hand van de Nederlander uit, pakt de vliegt en vraagt aan de Afrikaan....Kopen?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kautenbach

 :-[ :-[ geef die man een platform om te tappen ;D, nu nog spoorse moppen ;D ;D ;D

T03

Hoe herken je een Nederlandse vissersboot!
Zijn enige boten waar nooit meeuwen achter vliegen.
;D
"I have a train riding in my brain"

Michael

Citaat van: Kautenbach op 25 oktober 2013, 08:03:52 AM
:-[ :-[ geef die man een platform om te tappen ;D, nu nog spoorse moppen ;D ;D ;D

Wim toch maar niet, ik stop er mee, zo even naar de bakker, pistoletjes (broodjes voor de Hollanders :) :) :)) halen en daarna naar eurospoor, en dat is geen mop.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kautenbach

veel plezier Michael, toch weer grappig dit.... waar begon het mee, en hoe komen we off topic uit, nu met een spoorse draai eraan ;)

Ben benieuwd hoe het is Eurospoor