Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

L154

Gestart door vanmiegroet, 23 oktober 2013, 21:54:06 PM

Dirky

Ruben,
Wat het resultaat ook zal zijn, wij weten dat je er je uiterste best voor doet. Ik duim in alle geval!


(Roland, jij moet in de politiek gaan   >:(
Steun jonge mensen in plaats van ze af te breken, of als je Frans zo goed is, stel dan voor aan Ruben de vertaling te doen  >:( )

dieselfreak

Citaat van: Dirky op 28 oktober 2013, 20:35:26 PM
Ruben,
Wat het resultaat ook zal zijn, wij weten dat je er je uiterste best voor doet. Ik duim in alle geval!


(Roland, jij moet in de politiek gaan   >:(
Steun jonge mensen in plaats van ze af te breken, of als je Frans zo goed is, stel dan voor aan Ruben de vertaling te doen  >:( )

Sorry maar ik vind dat Roland hierin 100% gelijk heeft. Ik kan mij ook niet van de indruk ontdoen dat dit verhaal thuishoort in de categorie "Luchtkastelen." Het kan geen kwaad om (jonge) mensen af en toe met beide benen op de grond te zetten, i.p.v. dat ze zich in een avontuur storten wat ondanks alle goede bedoelingen tot mislukken gedoemd is.
MC

Dirky

tja, toen ik 15 was wou ik persé een vliegtuig bouwen. Niemand nam me "au serieux" en iedereen had het over luchtkastelen...
20 jaar later vlogen er in Duitsland 4 (en in Frankrijk 1) dubbeldekker/tweezitters rond met 2 personen aan boord. Vliegtuigen die "ik" gebouwd heb...

Van lijn 154 ken ik niets. De vrienden van Ruben ken ik niet. Wat zoiets mogelijk kan kosten kan ik wel inschatten als "veel" maar dat is dan weer een relatief begrip.

Met die beperkte kennis die ik heb over dit project kan en wil ik geen oordeel vellen. Maar het enthousiasme van Ruben kennende geef ik dit zeker een kans op slagen. Misschien duurt het ook wel 20 jaar maar dat mag geen reden zijn om dit nu al af te breken.

Doe voort Ruben en hou ons op de hoogte!

rgp

#33
Dirk,

Ik moet niet in de politiek gaan, maar ik blijf strijden tegen de nivellering naar beneden onder het mom iedereen heeft recht op .. >:( >:(

En ik ben tweetalig niveau 1; behaald zowel aan de >koninklijke Militaire School ("onderlijnd") en ook bij SELOR !  Dus ik meen te mogen stellen te weten over wat ik praat.

En als Ruben het gevraagd zou hebben, wel dan had ik hem wel geholpen, maar nu is het te laat, de schade is er.

Roland

By the way Dirk: als je wilt zal ik uw Franse tekst op uw website ook verbeteren (die is niet van een hoog "level")

Dirky

Verbetering van de tekst op de website zou ik wel tof vinden! Van Frans heb ik inderdaad geen kaas gegeten. Ik stuur je een PM vanavond... alvast bedankt voor je aanbod!

(sorry Ruben voor de vervuiling van je draadje... ;))

vanmiegroet

Citaat van: rgp op 28 oktober 2013, 16:18:06 PM
Ruben,

Ik heb nog wat rondgeneusd en ik moet vaststellen dat uw project rammelt.

Een van de eerste bezorgdheden zou moeten zijn om uw project een draagvlak te geven, eerst lokaal, daarna regionaal en later nationaal.  Als je dus eerst lokaal gaat, zorg er dan voor dat je tekst deftig is en niet vol fouten staat.  Met dit schabouwelijk Frans ga je niet veel deuren openen.  De tijd dat Vlamingen zo stonden te bluffen over hun kennis van de tweede landstaal is dus ver weg (maar dat wist ik al heel lang)

Als je projectmanager dit laat passeren, ja dan weet ik het wel.

Dus eerst wat marketing studeren, verbaal en schriftelijk leren communiceren en dan projecten opstarten.

Roland

Bedankt voor de tip, maar ik ben al lang bezig met de bedrijfsplannen.
Ik ben zesde jaarsbedrijfseconomie en volgende week maandag 04/11 starten we op school zelf een onderneming.

Wat moest ik hiervoor doen?
1. marketing
2. boekhouding
3. schriftelijke communicatie
4. verbale communicatie
5. organisatie op punt stellen van de onderneming
6. onderhandelen over de prijzen met de leverancier

Ik denk dat ik al wat weet van bedrijfsleven.
Anders zou ik niet voor niets hoofd van het bedrijf mogen worden.

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

rgp

Ruben,

Er ontbreekt wel één vak: realiteitszin.

Roland

dieselfreak

Roland, de nagel op de kop!
MC

conducteur

Ik twijfel maar ben positief ingesteld, iemand die een (goed) idee heeft moet gesteund worden! Echter Ruben, als je je project wil laten slagen moet je ook op de mensen hun vragen antwoorden, ook die via PM, heb je m'n berichtje al gezien?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

argilla

Citaat van: conducteur op 30 oktober 2013, 13:57:09 PM
Ik twijfel maar ben positief ingesteld, iemand die een (goed) idee heeft moet gesteund worden! Echter Ruben, als je je project wil laten slagen moet je ook op de mensen hun vragen antwoorden, ook die via PM, heb je m'n berichtje al gezien?


Correct.
Heb ook al hulp aangeboden maar.....
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

De droom is belangrijk. Ook al is het misschien binnen XX jaar pas realiseerbaar.
Ik vind het jammer dat mensen die droom per sé willen stukmaken.

Goed dat Ruben op school gecoacht wordt om dit project op te stellen.
Realiteitszin wordt daar ongetwijfeld ook gehanteerd.
en ... wie weet komt het ooit op de agenda van mensen die er toe doen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Als het ruben lukt om dit immens project te realiseren en draaiend te houden. Dan zal ik ongetwijfeld eens een bezoekje aan die spoorlijn brengen. Moest het niet lukken heeft hij nog steeds moeite gedaan om een project te realiseren. Koppigheid, zekerheid en dromen zijn factoren die zeker  bij dit project kunnen  helpen.
Ik denk dat ruben weet Wat hij aan het doen is ondanks de weinige info hij geeft over dit project. Moest het lukken, Ruben kennende, zal dat een mooi meerwaarde worden in ons Belgenlandje.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

mivc057

Ongeacht alle hindernissen en onduidelijkheden die over dit project zweven , ben ik van nature uit een realistisch / positief ingesteld persoon en ben dan geneigd eerst de resultaten te zien alvorens een project gelijk met de grond te maken.
Enkel één vraagje Ruben , waar kan men al jouw plannen en vorderingen volgen : website ? facebook ?
Buiten die pagina met de petitie dan wel te verstaan.
Good luck.

vanmiegroet

Citaat van: argilla op 30 oktober 2013, 14:04:21 PM
Citaat van: conducteur op 30 oktober 2013, 13:57:09 PM
Ik twijfel maar ben positief ingesteld, iemand die een (goed) idee heeft moet gesteund worden! Echter Ruben, als je je project wil laten slagen moet je ook op de mensen hun vragen antwoorden, ook die via PM, heb je m'n berichtje al gezien?


Correct.
Heb ook al hulp aangeboden maar.....

Ik kan alle hulp gebruiken, maar voordat ik er nog meer bij ga betrekken wil ik eerst zelf hebben dat we een stevige basis hebben.
Daarmee kunnen we beter gaan opbouwen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Gerolf

Citaat van: vanmiegroet op 30 oktober 2013, 17:51:22 PM
Ik kan alle hulp gebruiken, maar voordat ik er nog meer bij ga betrekken wil ik eerst zelf hebben dat we een stevige basis hebben.
Daarmee kunnen we beter gaan opbouwen.

Dan zou ik toch minstens die zin antwoorden, als je nog eens een pm van een bereidwillig iemand krijgt  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw