Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

L154

Gestart door vanmiegroet, 23 oktober 2013, 21:54:06 PM

OMC

Toch maar eerst een inspectierapport van de huidige staat van de spoorlijn afwachten zeker? En ik zou er niet teveel van verwachten eerlijk gezegd ...
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

dieselfreak

Zonde van de energie en het geld, ik blijf erbij, je kan dit beter investeren in bestaande museumlijnen.
MC

SuSke

Citaat van: prulleman op 05 januari 2014, 19:55:18 PM
wat een draadje, ik ken de lijn een beetje want ik breng mijn jaarlijkse visvakantie daar door. Wat betreft de resterende infrastructuur, voor een leek lijkt het misschien nog oké, maar ik heb lok door sporen zien zakken die in betere staat waren. van al die oude dwarsliggers is er NIETS meer betrouwbaar. iemand een idee wat een stoomloc in bedrijf kost? een BR50 zal op een dagje minstens 5 ton kolen verstoken aan ongeveer 0,20 euro de kilo, das 1000 euro aan brandstof per dag alleen al.
weet wat ik zou doen met een budget van een paar 100000 euro zoals hier gezegd?
een mooie hal bouwen en een pracht van een miniatuurbaan aanleggen met de L154 als thema, en dan doe je wat expos erbij. maar je zal zien dat zelfs dit niet te realiseren is want er is GEEN budget (als ik mis ben mogen jullie me voortaan jan de smosser noemen :D

Die mooie hal op zich kost je al enkele 100 k€. En aangezien er een budget van ca. 350 k€ vermeld werd, zal er inderdaad niet veel vet meer op de soep zitten om dan nog een mooie modelbaan te bouwen in die hal, laat staan de nodige infrastructuur in te richten om professionele tentoonstellingen in te richten.
De banken zullen lachen als je aan komt draven met een investeringsplan voor een permanente modelspoorbaantentoonstelling.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

prulleman

zo groot zie ik het eigenlijk niet, ik dacht aan een goeie geïsoleerde hangar van 25 bij 9 of zo en 3 m hoog(dakgoot). dat zal wel lukken met 250000, op voorwaarde dat je het terrein gratis ter beschikking hebt. en ik zag het ook meer als een veredelde treinclub, want in die milieus doen een paar tienduizend euro nog wonderen. voetjes op de grond zou ik zeggen. en gaan rijden op een niet goedgekeurde lijn MET REIZIGERSVERVOER, tot er een ongeval gebeurd zeker, en dan is het prijs met alle juridische gevolgen vandien. ik zou me beperken tot modelspoor, oftewel een gift aan een bestaande vereniging doen

Dirky

Deelnemen is belangrijker dan winnen, remember?

Als dit project in 't slechtste geval helemaal mislukt, dan heeft Ruben (met medewerking van een team) toch de moeite gedaan om IETS te proberen. Wij geven kritiek vanuit onze luie zetel...
De sponsors die nu werden aangesproken zijn dan (in geval van mislukking) wellicht te vinden om bestaande musea nog extra te steunen.


Ik zie het hoe dan ook als een win-situatie over langere termijn.

Is de aanpak niet goed, sta dan op en doe zelf iets! >:(

rgp

Hallo,

Jan (Prulleman).  Uwe hangar zal u, zonder de grond +/- 200.000 euro kosten (je moet ongveer 900 euro de m² rekenen)

Maar de grond gratis krijgen ?  In België ?  Vergeet het maar.  Modelbouwers zijn geen interesant publiek, dus vanuit de overheid (politiek) moet je niet veel verwachten en prive-investeerders staan ook niet te springen in deze economische tijden.

Dirk,

We hebben al gemaild, maar toch kan ik je zienswijze niet volgen omdat:
1° je dingen moet doen die realistisch zijn en dit project is niet realistisch.
2° als kritiek geven om iemand te behoeden van enig onheil (in welke vorm dan ook) op zich bekritiseerd wordt, dan zijn we gevaarlijk bezig.  Want zoals hierboven al gemeld, als het misloopt, dan moet men bij mij op geen medelijden rekenen.
3° als investeerders vaststellen dan het project flopt, dan zijn de enige die schade lijden, diegene die wel een goed onderbouwd project indienen en geen steun meer vinden omdat ze juist het imago van spoorwegliefhebbers meedragen.( lees maar: treinliefhebbers spelen met treintjes, nostalgie van stoomritten (en men toont steevast een overgroot deel oudere mensen)

Ik blijf het herhalen: Rian, laat de emoties los, luister naar de goede raad van mensen met ervaring en ga rationeel te werk voor een haalbaar project.  Je zal dan iets minder moeilijk investeerders vinden, maar vooral meer vrijwilligers hebben om je project te realiseren.

Roland

MickeyMouse

Citaat van: rgp op 06 januari 2014, 12:41:48 PM
....

Ik blijf het herhalen: Rian, laat de emoties los, luister naar de goede raad van mensen met ervaring en ga rationeel te werk voor een haalbaar project.  Je zal dan iets minder moeilijk investeerders vinden, maar vooral meer vrijwilligers hebben om je project te realiseren.

Roland
Rian? Ik denk dat je Ruben bedoeld?

Geert

Dirky

Ik respecteer je mening Roland maar blijf bij een positieve variante van jouw visie volhouden...  ;)



De grootste fout die Ruben gemaakt heeft is het openen van dit draadje...

Metpetergaathetbeter

misschien niet dat draadje te openen , maar niet te luisteren naar goede raad, zijn doel is nobel maar helaas heden ten dage ONBETAALBAAR, inderdaad beter geïnvesteerd in bestaande lijnen en niet te beleggen in een loc die niks met de baan gemeen heeft, trouwens al ze er al in slagen om de lijn in iets of wat staat te brengen om die te berijden, dan nog kost het handelvol geld om alles in orde en draaiende te houden ! Op de gemeenten en steden moet je ook niet rekenen want daar is al geen geld zonder nog een spoorlijk te heropenen !

Groeten Peter ;)

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

argilla

al eens gedacht   Ruben   aan Crowd Funding ?  ;) 
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

jakke

Ruben is blijkbaar jong .
Hij heeft zo te merken nog geestkracht en ambitie om zijn schouders  , en die van mede-idealisten , onder een project te zetten dat voor meer leeftijdgevorderden om verschillende redenen , nog altijd volgens diezelfde leeftijdgevorderden , onmogelijk is .
Laat de jeugd trachten een ideaal na te streven .
Is het onuitvoerbaar , dan zullen zij dat ten gepaste tijde ondervinden .
Mezelf vaag herinnerend lang geleden , ik bleef van iets overtuigd ongeacht de raad van vele ouderen . Ik moest zelf ondervinden dat iets niet kon en de reden daarvoor . Men zegt dat dit een eigenschap is van jong zijn ...
Dus zal de kans heel klein zijn dat Ruben van gedacht veranderd onder invloed van de vele , ongetwijfeld goede  , raad  van velen .

Ruben , knap jong , doe verder .

Mislukt het project , dan heb je ongetwijfeld toch veel geleerd . Dat had niet gekund als je bij aankondiging hier , al direct gevolg had gegeven aan de 'goede' raad van velen .

En inderdaad , hij zal nu al geleerd hebben dat hij een aankondiging misschien beter wat had uitgesteld .

Jan

Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Don Cappucino

Dag allen,

Ruben, Over welke loc ben je aan het onderhandelen?
Voor zover ik weet staan er in Belgiê geen BR50's in onderhoud en indien hij uit het buitenland zou komen is er alvast niets van te bespeuren.

Ik heb nu ook vernomen uit welingelichte bron dat je door de voormalige NMBS-Holding reeds op de vingers getikt bent met dit megalomane project en de info die je verspreid evenals de vraag om hiermee te stoppen van hogerhand.

Graag dus klare wijn schenken, of helemaal geen wijn.

Don Cappucino


Sicco

Het vervelende is dat de ervaring betreffende dit soort situaties leert dat het niet zoveel zin heet iemand te behoeden voor het gevaar en te wijzen op de valkuilen, hoe goed bedoeld ook. Immers, in dit soort situaties, als het dan daadwerkelijk mislukt, is het voor dit soort initiatieven/initiatiefnemers toch per definitie mislukt door de 'negatieve tendens' en de 'tegenwerking' van de mensen die deze 'kritiek' geleverd hebben.

Ook ik heb continu uit puur goede bedoelingen de aandrang om op een opbouwende manier kritisch te zijn over de nut en noodzaak van het project en hoe dat wordt aangepakt en gecommuniceerd, maar helaas zal dat niet zinvol blijken. Het enige wat ik oprecht hoop is dat er geen mensen financieel of emotioneel beschadigd gaan raken in dit proces, want ik heb grote vrees dat het daarop uit gaat draaien.

groeten Sicco

vanmiegroet

Waar ik voor vreesde is helaas gebeurd.

Met volle moed gingen we naar de gemeenteraad en de burgemeester om ons toestemming te verlenen voor de uitbating.
Helaas kregen we een directe njet.

Hoe het nu zal doorgaan weten we niet. Zullen we deze lijn opgeven? Zullen we het idee opgeven? Of gaan we er ons doorknokken?
We zijn nog niks zeker.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer