Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Maerklin spoorwegwerkplaats

Gestart door oebr, 23 oktober 2013, 01:19:59 AM

oebr

http://belgie-belgique-belgien.be/msm/maerklin-werkplaats.pdf

een zalig reclameboekje teruggevonden op zolder: historische spoorwegwerkplaats..

Zo'n folders lagen vroeger gratis ter inspiratie in de speelgoedwinkels (in dit geval Christiaensen).
Uiteraard ging het om reclame, maar dan vermomd als informatieve bijdrage.
Zo'n dingetjes waren perfect om bij weg te dromen, je stak er wat van op, en zodra het spaarvarken het toeliet kocht je
nog wel eens wat...
Ook in stripbladen als Kuifje en Robbedoes zag je dit soort info verschijnen.
Probeer dan maar eens om niet in spoorwegen geïnteresseerd te raken.
De huidige generatie marketeers hebben wel excel-tabelletjes, die van vroeger hadden buikgevoel en goesting.
En consequent succes...

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Dirky

Leuk, het is net DAT foldertje dat me een jaar of 5 geleden weer de modelspoorwereld heeft ingeduwd!  :)

Ludwig

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

dani

een echte klassieker denk ik .   Slingert hier ook ergens rond.   (hoewel, ik mag dat niet zo oneerbiedig zeggen....   "zit ook in mijn map met oude foldertjes en info boekjes")
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dirky op 23 oktober 2013, 08:04:17 AM
Leuk, het is net DAT foldertje dat me een jaar of 5 geleden weer de modelspoorwereld heeft ingeduwd!  :)

bij mij hetzelfde, maar gewoon veel meer jaren geleden!
Groeten Peter ;)

Anarchy


Doornroosje

Net gekopieerd. Het oorsponkelijke plan lijkt me handiger dan de 3 plannetjes eronder, maar de extra informatie is zeker handig voor het ontwerp van mijn BW.

Jurgen

Ik krijg de melding dat het bestand beschadigd is en dat ik het niet kan openen. Geen idee dus waarover het gaat.  :(
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Geert

Citaat van: Jurgen op 23 oktober 2013, 17:03:50 PM
Ik krijg de melding dat het bestand beschadigd is en dat ik het niet kan openen. Geen idee dus waarover het gaat.  :(

ik had dat ook, blijven proberen en het lukt wel is...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Jurgen

Citaat van: Geert op 23 oktober 2013, 17:17:50 PM
Citaat van: Jurgen op 23 oktober 2013, 17:03:50 PM
Ik krijg de melding dat het bestand beschadigd is en dat ik het niet kan openen. Geen idee dus waarover het gaat.  :(

ik had dat ook, blijven proberen en het lukt wel is...

Geert

Ondertussen heb ik toch al een gedeelte kunnen bekijken. Maar na enkele pagina's zat ik terug vast. Ach ja, er zijn ergere dingen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

oebr

Jurgen,

de scans zijn aan de zware kant.  Probeer eens met rechts op de link te klikken en dan het bestand te laten opslaan.
Als je het bestand dan opent vanaf je harde schijf zou het wel moeten lukken.

Ik zal wanneer ik wat meer tijd heb eens proberen om een lichtere versie te construeren.

hoop dat het ondertussen lukt.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Jurgen

Patrick dgrr57 was je een half uurtje te snel af, hij had het al ingefluisterd via PB.  ;)

Maar het is ondertussen gelukt om het document te openen. Ik kan me echter niet meteen herinneren dat ik dit ooit in de winkels heb weten liggen. De publicatie dateerd dan ook van augustus '81 en vermits ik zelf van '82 ben zou dat dus wel eens logisch kunnen zijn.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Havoc

Die heb ik ook nog ergens. Inderdaad, nu vind je op internet de hele catalogus als steriele foto's maar het waren die andere beelden en zo die je fantasie lieten werken en aanzetten tot kopen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Citaat van: Havoc op 03 november 2013, 12:16:03 PM
Die heb ik ook nog ergens. Inderdaad, nu vind je op internet de hele catalogus als steriele foto's maar het waren die andere beelden en zo die je fantasie lieten werken en aanzetten tot kopen.

Er bestaat ook nog steeds een gedrukte catalogus hoor. Daar staan vaak ook mooie foto's, maar vele daarvan zijn volgens mij te hard bewerkt. Jammer genoeg moet je wel al een vrij hoge prijs betalen voor zo'n catalogus.
Een alternatief zijn de nieuwighedencatalogi die (voorlopig nog) gratis zijn, daarin staan dezelfde foto's als in de hoofdcatalogus.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.