Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Mijn baan in wording

Gestart door Eres, 22 oktober 2013, 20:06:12 PM

dani

Citaat van: Jurgen op 23 oktober 2013, 22:07:08 PM
Als je nu meteen een baan met 3 niveau's, groot schaduwstation en computergestuurde blokken zou maken, dan ga je door het bos de bomen niet meer zien en meteen afhaken.

Of dan ben je zoals ik al 2,5 jaar aan het bouwen , aansluiten en testen en heb je nog geen meter echt kunnen "rijden" op je baan, en nog 2 jaar te gaan met de bouwwerken .
Maar dat is zo wel een beetje een bewuste keuze geweest in mijn geval.  Mijn eerste testbaantje heeft welgeteld 4 maanden volgehouden, dan dan ben ik beginnen uitbreiden.


Ik denk echter niet dat het bij Wim zo'n vaart gaat lopen, want uit ons gesprek vorig weekend is me vrij duidelijk dat wij eigenlijk 2 verschillende soorten modeltreinliefhebbers zijn.
Niet alleen heb ik pukkels op de baan en hij enkel 2 rails,  maar ook kwa instelling... 
Hij wil duidelijk 1 thema helemaal uitwerken (containerterminal) en ik heb een aantal thema's die ik ga bouwen.   
Wim is eerder een  "rijder", ik ben dan weer een "bouwer"
Wim wil zich vooral in Belgisch materieel storten, ik heb wat van alle landen.


En toch, is er die "klik" , die "verwantschap", ... je weet wel, dat   "o ja, deze man is goed bezig".
Hij weet duidelijk wel wat hij wil gaan doen en het neemt niet weg dat er ooit een andere baan gebouwd wordt, maar nu denk ik dat Wim vooral wil LEREN en wat rijden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Je hebt het helemaal juist Dani. Ben nu al regelmatig even boven "bezig"  Als straks de baan helemaal af is dan met meerdere zien te rijden en ja zal er ook gebouwd moeten worden. Viaduct /overweg en dan ook kabeltjes trekken etc etc. Maar het is een keer wat anders

Wim