Wat mag dit kosten?

Gestart door PietB, 22 oktober 2013, 01:03:56 AM

PietB

Iemand bood mij deze wagonnetjes aan:



Het gaat alleen om de minitrix wagons niet de loc.
Wat mag dit kosten?

grt Piet.


Snobby Crash

Dag piet,

Ik heb dit jaar reeds verschillende beurzen gedaan als standhouder.

Ik verkoop wagons, die nooit hebben gereden, verzameling van een overleden familielid.

Uit ondervinding willen de kopers tussen de 10 en 15 euro maximum geven voor dat type wagons.

Dus ik zou zeggen ergens tussen de 55 en 60 euro voor de 5 stuks...

Geert

Michiel

Uit ondervinding, als koper dan, Ik zou zeggen dat 25 tot 35 euro voor deze 5 wagonnetjes een heel redelijke prijs is. Je kan deze rijtuigjes vrij gemakkelijk voor 5 a 7 euro per stuk vinden op de occasiemark. Ze zijn in enorme oplage geproduceerd geweest, ook voor talloze startsets. Persoonlijk zou ik er niet meer voor geven, maar transportkosten moet je nog in rekening brengen, en indien de staat van deze wagonnetjes haast perfect is, dan kan je inderdaad wel wat meer betalen voor deze exemplaren.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

Zelf zou ik ze aanbieden aan 8 a 10 euro max per stuk  (afhankelijk van de verpakking al dan niet voorhanden zijnde), maar ik weet ook  (uit ervatring) dat er dan toch altijd afgeboden wordt, en ik schat als je 5 a 6 euro per stuk betaalt, je goed zit.   Dus dat zit ongeveer in de grootteorde van wat Michiel zegt.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Dank voor jullie advies.
Er zitten geen verpakkingen bij en ik ga hem denk € 5,00 per stuk bieden.
Wil er eigenlijk maar 3 hebben, de 2e en  3e = de laatste op de foto.
De hele trits voor € 20,00.
Dan mag hij in zijn handen knijpen, want het staat hem in de weg.

grt Piet.