Tentoonstelling AMRA

Gestart door GECE, 20 oktober 2013, 13:20:21 PM

OlivierV

Citaat van: evan op 08 november 2013, 23:07:12 PM
Goede avond,

Ik ben net terug van de receptie ter ere van het 50 jaar bstaan van de club.  Heren, een dikke proficiat met jullie verjaardag!  En de brug van Moresnet :o ::) :P 8) knappe prestatie.

Nu is het voor me bedtijd om morgen de Nitinat te bemannen 8)

Groetjes
Ook op AMRA?

Ja raket, dan zal er zondag nogal wat te zien zijn, meteen ook even de kans nemen om wat beter plaatjes van die baan te schieten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#31
Oe, waart gij daar ook ? ???  DieBRUG moet je echt gezien hebben,beslist eens gaan kijken ! ;D  Verder kun je Evan en Binco(zondagvoormiddag met MOBOV baan) aan het werk zien!

Leuk jullie gesproken te hebben !

Groeten Peter ;)

OlivierV

Tot straks jongens en meisjes!  8)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

eve


modelbaanHO

Proficiat met jullie 50 jarig bestaan.

Vanmorgen heb ik de tentoonstelling bezocht.
Het was lang geleden dat ik nog eens een bezoek aan de club had gebracht.
De clubbaan is en blijft indrukwekkend. Er kunnen mooie lange treinen op rondrijden.

Wat me opviel was dat alles door elkaar rijd: Belgisch en Duits materiaal, van tijdperk 3 tot heden. Op zich niet zo'n probleem: het brengt afwisseling, maar mijn persoonlijke mening is dat het harmonieuzer en dus mooier zou zijn wanneer het rollend materiaal een beetje op elkaar zou zijn afgestemd.

De brug van Moresnet is indrukwekkend prachtig. Zelden zo'n mooi stuk modelbaan gezien. De brug en de integratie met de geschilderde voor- en achtergrond is meer dan geslaagd.

Op de tentoonstelling uiteraard enkele bekenden gezien: Stephen (Binco), Evan en kennis gemaakt met Koen. Het was me zeer aangenaam.

In het volgende foto album kan je de foto's bekijken die ik heb getrokken : http://fotos.modelbaanho.be/#!album-23
Van de gastenbanen heb ik alleen foto's getrokken van de Modulebaan van Mobov. Sorry Evan en MTD, maar van Nitinat RR kan je heel wat foto's terugvinden in mijn andere albums (o.a. de van Euromodelbouw Genk 2013) en aangezien ik zelf lid ben van MTD zijn die banen meer dan gekend.





Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

OlivierV

#35
Samen met Stieven76 van het forum geweest en de boel bewonderd.

Vooral Moresnet is imposant, je hebt echt het gevoel van aan een brug te staan, zo komen de treinen ook echter over dan ze zijn.

Selectie van mijn foto's komen straks op mijn Flickr.
Of je kan gewoon hier klikken zoals elk normaal mens.

Groet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Koen

Ook ik heb deze morgen een bezoek gebracht aan dit fantastisch evenement. En zoals altijd was de tijd veel te kort.
Ik heb de baan al een aantal keren gezien maar toch blijft dit een festijn voor iedere modelbouwer.
En dan heb je de brug nog. Ik heb met de bouwer een hele tijd zitten palaberen over het concept en de uitvoering. Dit is echte volharding en een gigantisch monikken werk. Met alles werd rekening gehouden. Het uitzetten van de brug, de plaatsing (wat niet zo evident was), het leggen van de sporen (die overigens niet vast liggen omwille van de uitzetting), .... Gewoon ingenieus. Ik het boek mogen inzien waarin alles van naaldje tot draadje in stond. Verbazingwekkend!
Verder zet ik mijn hoed af voor de schilder die de landschappen geschilderd heeft. Echt knap.

In de feestzaal heb ik de eer gehad om het verhaal achter Evan's prachtige baan te mogen aanhoren. Ik moet zeggen dat deze baan en het verhaal hierachter mooi in elkaar zit.
Het is een baan waar je kan op blijven kijken en waarbij je telkens weer opnieuw nieuwe dingen ontdekt.  Ik was en ben echt onder de indruk van wat hij en zijn team realiseert. Zo realistisch, zo gedetailleerd ... Hierbij voel ik mij totale beginneling (wat eigenlijk ook is  ;D).


Het was een zeer aangename voormiddag. Ik heb heel wat interessante mensen mogen ontmoeten en vele leuke gesprekken gevoerd.  Voor diegene die er nog niet geweest zijn en morgen niet weten wat te doen ... Allen daarheen.

Mvg
Koen

Onderstaand een grabbel uit de foto's die ik getrokken heb.










De brug









De schilderkunst





En nog wat foto's van Evan's prachtige baan




















Nooit te oud om te leren

oebr

kan me bij onderstaande reacties volledig aansluiten.
Formidabele brug in een verbluffende setting, werkelijk de moeite waard.
En die baan van Evan en co is inderdaad ook indrukwekkend. Prachtige rotsen, mooie begroening, toffe taferelen, mooi materieel, knap allez...
En eigenlijk is ook alleen al hun lokaal een bezoek waard, een echt fort, gewoon absurd - ik dacht zowaar kapitein Zeppos nog tegen het lijf te lopen (had gekund want in een latere tijd werd die man spoorwegdetective  ;D ), Of Napoleon.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

OlivierV

Gezien het feit hoe scheef ik wel niet hing om die foto van de brug met 2 77's erop te nemen geeft je een idee hoe indrukwekkend ze wel niet is.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

rgp

Hallo,

Slechts één woord: ADEMBENEMEND

Roland

ERVIN

Absoluut Roland , jammer dat ik er niet kon bij zijn , hopelijk volgende jaar , want ik heb deze baan nog nooit gezien. :-X

Rangeerduivel

Die schilder mag bij mij ook eens komen om de muren van mijn treinkamer te schilderen,ik weet er éne,maar die is een beetje te duur!

;)

Metpetergaathetbeter

hebben die schilder ook gevraagd maar hij komt niet.....wegens geen goesting meer en als je ziet wat hij al schilderde niet eens verwonderlijk !

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 11 november 2013, 16:46:03 PM
Die schilder mag bij mij ook eens komen om de muren van mijn treinkamer te schilderen,ik weet er éne,maar die is een beetje te duur!

;)
Ik wil gerust een beetje komen oefenen hoor. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Liever niet,het moet er een beetje deftig uitzien,liefst...! ;D ;D ;D

;)