Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Voetbal

Gestart door conducteur, 20 oktober 2013, 13:20:20 PM

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Vergeet dan niet om af en toe eens te gaan liggen op het veld nadat er een vliegje in je oog gevlogen is hé. Dan kan je minstens drie weken niet meer voetballen en mag je betaald op de bank blijven zitten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Welke domme sport is voetbal toch, ze lopen allemaal achter een bal aan zo rond als de spelers, en eenmaal ze die hebben trappen ze die weg ;D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Kan dat op geen enkele manier normaal noemen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

#5
misschien minder lastig of gevaarlijk lijkt mij de eindredactie te doen van een aantal modelbouwtijdschriften, je gaat naar een belastingparadijs wonen en je  hebt hopen vakantie en bovenal een niet te schatten vergoeding  ;D ;D ;D

Groeten Peter ;)

Chrisrail

#6
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

PietB

Citaat van: conducteur op 20 oktober 2013, 14:32:57 PM
http://www.vacature.com/blog/de-20-best-betaalde-voetballers-wereldwijd
Ach je moet kunt het ook zo zien:
Deze jongens worden rond hun 11 de jaar door een of andere club gescout en uit hun vertrouwde omgeving geplukt.
Dan worden ze een jaar of 15 tot 20 verpest met een op het eerste gezicht exorbitante vergoeding voor hun prestaties.
En dan is het over, geen goede opleiding, geen baan en dus geen inkomen.
Op je dertigste een studie beginnen is ook geen pretje, als je al die gave zou hebben.
En een heel klein aantal kan ergens een baan vinden als trainer of club bestuurder.

Dan is het prettig als je uit het kapitaal, dat je hebt vergaard in de afgelopen jaren, door het zinnig te inversteren of beleggen een fatsoenlijk inkomen kunt genereren.
Waar wij, normale stervelingen, een jaar of 40-45 over moeten doen, doen zij (en ook niet allemaal) in 15 tot 20 jaar.
Namelijk hun leven financieel mogelijkmaken na de voetbal carriere.
Nu weet ik wel, veel mensen willen het bovenstaande niet zien of geloven, maar het is echt de realiteit.
En vergeet ook niet dat de financiële uitwassen in de voetballerij te danken zijn aan ene Jean-Marc Bosman.
Kijk maar eens bij de gevolgen in dit artikel

grt Piet.


conducteur

Dus als we eens het rekensommetje maken, kijken naar de link op vacature.com verdient die voetballer een half miljard euro tijdens zijn 'carrière'.


Stel dat hij op z'n 35ste stopt en 85 jaar zal worden moet hij met zijn half miljard nog voor 50 jaar toe komen. Ofwel nog steeds een inkomen van 1 000 000€ per maand. Van dat bedrag, met een paar nullen minder moet je toch ook kunnen leven, dus het argument dat men tijdens de carriere voldoende moet verdienen om de rest van hun leven door moeten komen vind ik flauwe kul.


Aan de andere kant, als ik gedaan heb met studeren en werk vind, en ze smijten me buiten als ik 40 ben moet ik toch ook op zoek naar iets anders? Ik vind dat een voetballer dat ook moet doen. Er is vast en zeker wel iets dat ie kan doen. Verder is voetbal geen spel niet meer, als je als club veel geld hebt win je, anders niet.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

alle voetballers verdienen geen onmenselijke bedragen, er zijn er die voor veel minder dienen te spelen (vaak in dezelfde ploeg) !

Groeten Peter ;)

conducteur

Ik viseer niet iedereen he, ik heb het over die die fortuinen verdienen om een beetje achter de bal te lopen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Chrisrail

#11
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OMC

Citaat van: conducteur op 20 oktober 2013, 14:21:54 PM
Welke domme sport is voetbal toch, ze lopen allemaal achter een bal aan zo rond als de spelers, en eenmaal ze die hebben trappen ze die weg ;D

Als ex-voetballer kan ik je vertellen dat elke tegenstander van een bepaalde sport zulke argumenten kan opnoemen hoor  ;) Ik heb altijd puur voor het plezier gevoetbald en nooit 1 cent gezien, je hebt mensen die die domme sport puur voor het plezier doen. Dat de bedragen in de voetbalwereld de pan uit swingen is voor een groot deel te wijten aan de grote bonzen uit die wereld zelf die het allemaal toelaten, maar terwijl zelf ook een mooie loonbrief hebben op het einde van de maand. Om nog maar te zwijgen van de entourages en managers die achter de spelers zitten en meer en meer hun zegje in het spel doen. In Spanje hebben de 2 grootmachten een schuldenberg om U tegen te zeggen maar blijven lustig met geld en leningen werken. Waarom? Omdat ze daaruit op termijn hun winsten halen, economie in de 21e eeuw pur sang.

Formule 1 is zelfs nóg erger geworden dan voetbal, wielrennen volgt op een afstand maar daar zit men met de verzieking van de sport door doping en vervalsingen. Sport tegen betaling wordt almaar prestatiegericht en voor geld danst de beer ...

Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Havoc

CiteerWaar wij, normale stervelingen, een jaar of 40-45 over moeten doen, doen zij (en ook niet allemaal) in 15 tot 20 jaar.

Reken eens uit als je 5 jaar 70000 euro per week verdient hoeveel je dan per maand zou moeten verdienen om aan hetzelfde te geraken. En we gaan het nog niet zo moeilijk maken dat ze 25 jaar interest krijgen.

Als ik goed kan tellen (het is zondag en ik heb goed getafeld): 15 jaar werken aan 70000 euro/week = 50 400 000 euro
Verdeel dat over 45 jaar werken: 93 333 euro PER MAAND... mijn loon heeft echt geen 5 cijfers nodig hoor, zelfs niet bruto. Ik verdien dat zelfs niet op 1 jaar verdomme. Als ik reken aan netto zou ik meer dan 1500 jaar moeten werken om dat te verdienen. Ik ben geen grootverdiener en ook geen werkloze. Maar plaats zo iets toch eens in perspectief mensen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Citaat van: Havoc op 20 oktober 2013, 20:32:51 PM
CiteerWaar wij, normale stervelingen, een jaar of 40-45 over moeten doen, doen zij (en ook niet allemaal) in 15 tot 20 jaar.

Reken eens uit als je 5 jaar 70000 euro per week verdient hoeveel je dan per maand zou moeten verdienen om aan hetzelfde te geraken. En we gaan het nog niet zo moeilijk maken dat ze 25 jaar interest krijgen.

Als ik goed kan tellen (het is zondag en ik heb goed getafeld): 15 jaar werken aan 70000 euro/week = 50 400 000 euro
Verdeel dat over 45 jaar werken: 93 333 euro PER MAAND... mijn loon heeft echt geen 5 cijfers nodig hoor, zelfs niet bruto. Ik verdien dat zelfs niet op 1 jaar verdomme. Als ik reken aan netto zou ik meer dan 1500 jaar moeten werken om dat te verdienen. Ik ben geen grootverdiener en ook geen werkloze. Maar plaats zo iets toch eens in perspectief mensen.
Dan is 70 000 euro peanuts, want (inc reclameinkomsten) verdient de eerste dat in +/- 8 maanden
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum