Banen bouwen??

Gestart door doomslu, 20 oktober 2013, 10:24:38 AM

doomslu

Dit forum is een springlevend forum en daar ben ik heel blij mee.
Er worden hier veel grappen uitgehaald en dat bevordert de vriendschappelijke sfeer. De verjaardagen worden niet vergeten (met dank aan Piet) en allerlei nieuwtjes worden ons gepresenteerd. De elektronica-fanaten vinden hier een discussie-plekje en ook voor fotografie is er ruime belangstelling. Dat alles illustreert de veelzijdigheid van onze hobby en ons forum.

Toch maakte ik me deze morgen één bedenking. Wie bouwt er nog aan z'n baan? Die rubrieken zijn wat magertjes de laatste tijd, vind ik. Enkele uitzonderingen daar gelaten.
Ik beken: zelf kom ik er ook maar zelden aan toe... jammer, maar helaas. Ik hoop echter na de expo's weer wat tijd hiervoor vrij te maken.  :-[

Ik ben benieuwd of er nu foto's gaan bijkomen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Ik begrijp je helemaal, Luc
En ik vrees dat ik voor een deel ook schuldig moet pleiten ivm de foto's van mijn baan-opbouw.
... maar ik ben al een tijdje een groot stuk van de elektronica van mijn baan aan 't vervangen
... en foto's van (groepen) printplaatjes, of tekeningen van PCB's, of ... zijn niet zo fotogeniek  :-[

Het kriebelt wel om terug wat "echte" modelbouw te doen, zoals scenery, locs (ver-)bouwen, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Luc, ook in NEEB is het erg stilletjes geworden.
Maar ik voel dat er snel terug beweging in komt ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

thor

Ik ben er wel degelijk dagelijks mee bezig, momenteel scenery meer bepaald. Foto's heb ik nog niet gepost, mogelijk komt dat nog, zodra ik vertrouwd ben met het plaatsen daarvan. Betrokken rubriekje in het forum daarover nog eens goed lezen en nalezen.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 20 oktober 2013, 10:24:38 AM
Dit forum is een springlevend forum en daar ben ik heel blij mee.
Er worden hier veel grappen uitgehaald en dat bevordert de vriendschappelijke sfeer. De verjaardagen worden niet vergeten (met dank aan Piet) en allerlei nieuwtjes worden ons gepresenteerd. De elektronica-fanaten vinden hier een discussie-plekje en ook voor fotografie is er ruime belangstelling. Dat alles illustreert de veelzijdigheid van onze hobby en ons forum.

Toch maakte ik me deze morgen één bedenking. Wie bouwt er nog aan z'n baan? Die rubrieken zijn wat magertjes de laatste tijd, vind ik. Enkele uitzonderingen daar gelaten.
Ik beken: zelf kom ik er ook maar zelden aan toe... jammer, maar helaas. Ik hoop echter na de expo's weer wat tijd hiervoor vrij te maken.  :-[

Ik ben benieuwd of er nu foto's gaan bijkomen.  ;)

Terwijl wij op het forum zitten kunnen we niet aan onze baan werken,
een man kan geen 2 dingen tegelijk,
vrouwen wel naar't schijnt!
Maar we zullen in 't vervolg beter ons best doen...

;)

OlivierV

Dat het hier reuzefijn is kan ik niet ontkennen.

Wat de bouw aan mijn modulebaan betreft. Wel de boel staat er al enige tijd zoals op onderstaande foto bij (Luc wou foto's).



Ik heb wel met wat schuiven uit te poetsen mijn oorspronkelijk plan terug gevonden want dat was ik al enige tijd kwijt.
Redenen waarom ik er weinig aan werk:
- Schoolwerk
- Beetje centen te kort om wissels aan te schaffen voor bak 1, 2 en 4.
- Buren en mama appreciëren het niet echt wanneer ik 's avonds laat nog lawaai ga maken om de volgende modules te maken.
- Skaten
- Plezier maken op het forum
- Feestjes bouwen.

Fijne zondag allen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

conducteur

Ik wil hier de werken aan de tram tonen, als dat meer modelbouw gerelateerd is dan de gip-elektronica, maar de computer voor de CNC wil voorlopig nog niet meewerken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Ben eerder in 1:1 aan het (laten) bouwen aan de badkamer. Nu dat bijna van de baan is gaat er wat meer gebeuren maar eerder tekenwerk dan iets dat je kan vastpakken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Paulogic

Een baan heb ik niet en het zal nog lang duren vrees ik.
Maar af en toe bouw ik wel wat... jullie wel gezien op de beurs, toch?

Nu ook aan een speciaal diorama bezig doch hier tonen zal al gauw als 'commercieel' worden beschouwd, dus onthou ik mij.
mvg,
Paul(ogic)

evan

Ik voel me ook schuldig...  Vandaag bouw ik ook niet aan een baan ;D ;D ;D

Ik heb wel weer aan het echte spul gewerkt vandaag 8)  Het was om 6 uur beginnen en ben net thuis :)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

DelticPower

Hallo Luc, ik herken het, ook hier staat de baanbouw op een laag pitje. Zie het allemaal niet meer zo goed en moet wachten op een staaroperatie aan beide ogen. Die staan gepland op 18 nov en 6 jan. Ben dus even een paar versnellingen terug geschakeld. Hopelijk zien we daarna weer goed en kunnen we weer met volle moed aan de slag. Heb intussen al weer  volop ideeën.
Groeten Jan

Dirky

niet echt aan "de" baan bezig maar wel een module voor Mintard

mivc057

Heb sinds een paar weken mijn werkzaamheden aan de grote H0 baan op zolder hervat na een stop van meer dan 4 jaar waarin ik mij ten volle had ingezet ten dienste van de "Vereniging" in Aalst.

Op ongeveer 8m lengte is het sporenplan van het station van Geraardsbergen nagebouwd.
Rechts ervan verdwijnt het spoor in een spiraalboog onder de "Oudenberg" om, via een overdekte lijn, uiterst links van de baan ,via een tweede klimspiraal , terug naar het station te lopen.
Ben momenteel van tijdperk V teruggezakt naar tijdperk III om zo geen bovenleiding te moeten bouwen en mij meer te concentreren op de afwerking van gebouwen en landschap. Bovenleiding kan eventueel later nog toegevoegd worden.

Michiel

Het gaat hier ook trager dan gewenst. Voltijds werk, huishouden en aanhoudende verbouwingen (bezig met de kamers van de 2 jongste meiden), sprokkel ik tijd in de kleine hoekjes; 5 minuten hier, een kwartiertje daar... De toestand van de baan is de laaste maand amper veranderd.

(merk op, de imposante watertoren achteraan, in het niets gevallen. Ik moet er een meer opvallende plek voor vinden.)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Chrisrail

#14
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }