Zwarte Piet mag misschien niet meer

Gestart door janieburton, 20 oktober 2013, 00:43:18 AM


conducteur

#1
Zwarte piet
1850°-2013†
Begraven door Zeur Piet!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PietB

Hier toch ook niet he?
Je kunt in Nederland geen forum of blog openen of het gaat over dit non-issue.
Laten we er over ophouden, het slaat allemaal nergens op.

Val-Rikard

#3
Moeder, waarom zeuren wij   :'(
Ik begin mij af te vragen of een trein ook niet  racistisch zou kunnen zijn.   ???
'Als je er aan werkt kan je je zwart maken'...
De oplossing zou kunnen zijn om Piet niet meer door de schoorsteen te jagen maar langs de voordeur binnen te laten...
Als nu één of andere dierenrechtenorganisatie ook nog eens van zijn oren zou beginnen maken omdat er een
schimmel tussen de benen van de Sint zit is het hek volledig van de dam.
Zo, nu doe ik opnieuw verder met mijn hobby.  :) ;)

Jurgen

Wie zich stoort aan Zwarte Piet moet maar naar huis gaan! Zij zijn gewoon zelf de racisten want zij willen dat een hard werkende zwarte mens gewoon verdwijnt!
Zeg maar dat ik het gezegd heb!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

Citaat van: Jurgen op 20 oktober 2013, 11:41:21 AM
Wie zich stoort aan Zwarte Piet moet maar naar huis gaan! Zij zijn gewoon zelf de racisten want zij willen dat een hard werkende zwarte mens gewoon verdwijnt!
Zeg maar dat ik het gezegd heb!




gelijk heb je Jurgen.


Maar je ziet uit welk land de " in vraagstelling " komt..........dat zegt genoeg nietwaar   :(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PietB

Citaat van: argilla op 20 oktober 2013, 11:59:40 AM
Maar je ziet uit welk land de " in vraagstelling " komt..........dat zegt genoeg nietwaar   :(
Mwah Marc, ik weet dat jij geen hoge pet op hebt van de Nederlanders, maar als je hier bedoelt dat wij Nederlanders een stel rascisten zijn, moet ik daar op reageren.
Want behoudens een stel rare lieden die we hier in Nederland hebben, is ons landje een zeer tolerant land.

En de hele discussie is opgerakeld door een m.i. gefrusteerde schrijver van Surinaamse afkomst.
Die zegt dat zwarte Piet moet verdwijnen want dat hij een symbool is van de slavernij en de onderdrukking van de zwarte mensen. (hoe bedenk je het?)
Zoals ik al eerder schreef is het wat mij betreft een non-discussie en kunnen we het laten rusten.
Het gaat immers om een kinderfeest.

En als ik jou van verkeerde denkbeelden jegens de Nederlanders beticht en jij dat niet bedoelt hebt, dan bij deze mijn excuses.
Maar schrijf het dan anders op, want jouw commentaar geeft wel dat beeld.

Een welgemeende groet
Piet.(de witte hé!)

janieburton

#7
Citaat van: bossie op 20 oktober 2013, 13:06:30 PM
Citaat van: argilla op 20 oktober 2013, 11:59:40 AM
Maar je ziet uit welk land de " in vraagstelling " komt..........dat zegt genoeg nietwaar   :(
Mwah Marc, ik weet dat jij geen hoge pet op hebt van de Nederlanders, maar als je hier bedoelt dat wij Nederlanders een stel rascisten zijn, moet ik daar op reageren.
Want behoudens een stel rare lieden die we hier in Nederland hebben, is ons landje een zeer tolerant land.

En de hele discussie is opgerakeld door een m.i. gefrusteerde schrijver van Surinaamse afkomst.
Die zegt dat zwarte Piet moet verdwijnen want dat hij een symbool is van de slavernij en de onderdrukking van de zwarte mensen. (hoe bedenk je het?)
Zoals ik al eerder schreef is het wat mij betreft een non-discussie en kunnen we het laten rusten.
Het gaat immers om een kinderfeest.

En als ik jou van verkeerde denkbeelden jegens de Nederlanders beticht en jij dat niet bedoelt hebt, dan bij deze mijn excuses.
Maar schrijf het dan anders op, want jouw commentaar geeft wel dat beeld.

Een welgemeende groet
Piet.(de witte hé!)


Nederlanders zijn zeer tolerant!

Was er een paar jaren geleden ook al geen probleem met Zwarte Piet, maar toen waren het een aantal Amerikaanse bedrijven in Nederland die verboden om Sint Niklaas en Zwarte Piet in hun bedrijf  te laten langs komen om dat ze Zwarte Piet ook discriminerend vonden.

En ja wij Belgen hebben ook kennis gemaakt met die gefrusteerde schrijver van Surinaamse afkomst met name in het programma "De Slimste Mens" .
 

PietB

#8
Ik hoop het van harte Janie.

En ik hoop ook dat Marc het mij wil uitleggen.

grt Piet.

[Edit]
Wat jammer dat je de tekst waar ik op reageerde hebt weggehaald, Janie.
Nu staat mijn reaktie daar wat 'lullig'

Havoc

Aan het unief was zwarte piet ook geschilderd en had borsten. En de jongens moesten die allemaal kussen. Zal ook niet meer mogen zeker?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Citaat van: Havoc op 20 oktober 2013, 16:04:01 PM
Aan het unief was zwarte piet ook geschilderd en had borsten. En de jongens moesten die allemaal kussen.
Ja dat kan ik begrijpen.
Citaat van: Havoc op 20 oktober 2013, 16:04:01 PM
Zal ook niet meer mogen zeker?
Van mij wel hoor!

grt Piet.

tsjoektsjoek

.....na de Negerzoen en Zwarte Piet  is strak de Moorkop de pineut?
mijn ZWARTE locomotieven laat ik in verschillende kleuren overspuiten, zwarte zaterdag, zwarte cross, zwart geld......
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Metpetergaathetbeter

m.a.w binnenkort  negerinnetetten zullen binnenkort ook niet meer verkrijgbaar zijn azo te horen ?  ;D

Groeten Peter ;)

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 oktober 2013, 18:52:25 PM
m.a.w binnenkort  negerinnetetten zullen binnenkort ook niet meer verkrijgbaar zijn azo te horen ?  ;D

Groeten Peter ;)

Die heten al een tijdje niet meer zo. Ik kan echter niet meteen op de nieuwe naam komen.

Citaat van: tsjoektsjoek op 20 oktober 2013, 18:25:01 PM
...zwart geld......

Dat mag toch ook al een tijdje niet meer? Was er geen periode dat je je geld legaal kon witwassen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 20 oktober 2013, 20:17:01 PM


Die heten al een tijdje niet meer zo. Ik kan echter niet meteen op de nieuwe naam komen.


koelboxtetten ?
Groeten Peter ;)