Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

wisseldecorders

Gestart door patri, 03 maart 2006, 17:19:02 PM

n/a

#30
Gerolf,

Je hebt natuurlijk volkomen gelijk, maar wilde het in dit stadium niet nog ingewikkelder maken dan het voor een starter al is.

Persoonlijk vind ik trouwens dat puur vertrouwen op eindafschakelingen van wissel-aandrijvingen misschien niet al te verstandig, als je die dingen openmaakt en van dichtbij bekijkt is het allemaal redelijk gammel en kwetsbaar.

loebaske

#31
Ja ja, ben helemaal mee, het is om het even hoe men een
wissel aandrijft, het is enkel de module die digi moet
zijn om aan te sturen (simpel weg, de motor in de loc
blijft ook hetzelfde)
De wiisels die ik nog liggen heb van Roco zijn de oude
klassiekers met magneet, maar die magneten vliegen weg
te lelijk  [xx(] hoe ik ze ga laten werken, dat weet
ik nog niet, de laatste MSM eens opnieuw doornemen,
vroeger gebruikte ik de Fulgurex aandrijving.

Euuuh, in ieder geval ferme bedankt voor de raadgeving
en om me wakker te schudden...[:)]
Doei
Eric

n/a

#32
[loebaske]
De wissels die ik nog liggen heb van Roco zijn de oude
klassiekers met magneet, maar die magneten vliegen weg
te lelijk  hoe ik ze ga laten werken, dat weet
ik nog niet
[/loebaske]

[off-topic]
Die magneten kan je ook verder van de wissels leggen (losschroeven, of voor de nog oudere types voorzichtig lossnijden met een scherp mes, en wegwerken in een gebouw of perron in de buurt) of eventueel onder de plaat - verbind de beweegbare wisseltong/dwarsligger dan met een (hard-)messingdraadje dat door een dun drinkrietje loopt (weg te werken in het landschap, bv. door een uitsparing in een kurk-mat), het veertje van de wisselaandrijving wordt dan in een klein oogje gestoken (moet zowat spelingvrij zijn) dat je aan het andere uiteinde van het messingdraadje eraan draait met een heel fijn punttangetje.
Voor een onder-de-plaat montage zou ook wel een constructie te bedenken zijn.
[/off-topic]

Ik heb mijn eerste Viesmann wisseldecoders gekocht en ga daar binnenkort mee testen. Op oude Roco wissels [:D].

Peter

tonycabus

#33
H???!
Dag Peter! Terug van weggeweest? En als steeds weer met goeie raad h?[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

#34
Welja ik zat mij de afgelopen weken het hoofd te breken over hoe ik toch die grove oude Roco magneten kon wegwerken - zonde om al die wissels weg te doen of de magneten ervan niet meer te gebruiken - maar toen ik ergens op die hard-messingdraad stuitte, ging mij een lampje branden [8D].

En toen las ik dit hier - dan kriebelt het weer he [;)].

Peter

karthuizer

#35
Van Lenz heb je ook nog de LS 150, hierop kun je 6 wissels aansluiten en kost slechts 37,50 EUR (www.modellbahnen-licht.de)!

n/a

#36
[off-topic]
Goede ervaringen met Licht?
Ik een paar jaar terug wel, maar de laatste tijd gingen bestellingen steeds langer duren, tot maanden lang.
Hij heeft ong. de beste prijzen, maar niets in voorraad. Mail-communicatie gaat erg stroef (alhoewel ik me goed kan redden in het Duits).
Ben er persoonlijk niet enthousiast meer over, ik heb ten langen leste twee (grotere!) bestellingen geannuleerd, je wilt je spullen toch ook nog weleens ontvangen, nietwaar?
[/off-topic]

Da's geen slecht idee, die Lenz-decoder. Moet elders (in D) ook niet te duur te verkrijgen zijn.

Peter

n/a

#37
De Lenz LS150 kost bij www.modeltreinexpress.nl ong. 40 Euro (ledenprijs fractie lager) - misschien ook een optie.
Goede winkel!

Peter

karthuizer

#38
citaat:
Geplaatst door Spoor_H0

[off-topic]
Goede ervaringen met Licht?
Ik een paar jaar terug wel, maar de laatste tijd gingen bestellingen steeds langer duren, tot maanden lang.
Hij heeft ong. de beste prijzen, maar niets in voorraad. Mail-communicatie gaat erg stroef (alhoewel ik me goed kan redden in het Duits).
Ben er persoonlijk niet enthousiast meer over, ik heb ten langen leste twee (grotere!) bestellingen geannuleerd, je wilt je spullen toch ook nog weleens ontvangen, nietwaar?
[/off-topic]




Nog maar twee keer iets besteld, maar telkenmale meer dan tevreden!
De tweede keer heb ik zelfs niet meer op voorhand moeten betalen, factuur zat meegeleverd met de zending.

MARKLINRIJDER

#39
Ik weet niet of jullie er al uit zijn wat betreft de decoders maar de viessmann 5211 bestaat ook in zelboupakket onder de nr. 5291 en kost i.p.v. rond de ?40 maar ?25[;)]
alle componenten, de print en een zeer duidelijke bouwhandleiding bijgevoegd en dan nog wel in het nederlands h?.

groetjes,

D.

conmeljanand

#40
Bij Vanbiervliet

5211 : 37,10 euro

5291 : 22,70 euro[;)]
jan

n/a

#41
Ja maar ging het niet om de 5212 DCC versie? Dacht dat het om een Twin Center ging (DCC/FMZ/Selectrix).
http://cgi.ebay.de/Viessmann-5212-Magnetartikeldecoder-Neuware_W0QQitemZ7354091586QQcategoryZ30681QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

5211 is Motorola - die vind je vaak genoeg aangeboden voor zelfs iets onder de 25 Euro op eBay D - als je er bv. een aantal van koopt vallen op die manier de verzendkosten per stuk ook weer mee.
http://cgi.ebay.de/Viessmann-Digitaler-Magnetartikeldecoder-Nr-5211_W0QQitemZ7405391520QQcategoryZ40697QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Peter

n/a

#42
http://www.treinelektronika.nl/
is ook goedkoop - goedkoper als viessmann heeft zowel spullen  voor dcc en het marklin systeem

n/a

#43
citaat:
Geplaatst door patri

Hallo,

Een fleischmann wisseldecoder(6802) werd mij aangeboden voor 70?, daarnaast werden andere decoders aangeboden welke een stuk goedkoper zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik rij met fleischmann,vandaar mijn voorkeur voor deze decoder.


n/a

#44
Bij Conrad electronic zijn Litfinski wisseldecoders te koop (zelfbouw voor 20,95 Euro. Artikelnummer212113