Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

wisseldecorders

Gestart door patri, 03 maart 2006, 17:19:02 PM

patri

Hallo,

Een fleischmann wisseldecoder(6802) werd mij aangeboden voor 70?, daarnaast werden andere decoders aangeboden welke een stuk goedkoper zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik rij met fleischmann,vandaar mijn voorkeur voor deze decoder.

tony

#1
Ik heb laatst een lenz wisseldecoder gekocht en deze koste ook 68euro. Ik heb deze nog niet aangesloten. Ik heb ook een viesmann decoder en deze lijkt me makkelijke om mee te werken. Zelf heb ik ook enkel een viesmann decoder leren aansluiten. Zal die lenz nog eens moeten bestuderen.

Groeten Tony

ysbeer

#2
patri

Wat voor digitaal systeem heb je.
Je zegt ik rij fleischman en daarom.
Maar dat heeft niet zoveel met elkaar te maken.

Voor we je rade kunnen eerst.
WELK DIGITAAL OF MERK HEB JE

wim

ysbeer

#3
patri nog even.
Wissel decoder 6802 ken ik niet

Wel
6852  fleischmann
Wisseldecoder voor FMZ en DCC
kost nieuw 62.85

Viessman is goedkoper.

Maar gef eerst maar antwoord

wim

ERVIN

#4
Hoi Patri,ik ben ook een Fleischmann rijder,op mijn baan liggen ongeveer 100 wissels,op dit moment worden er al 32 bediend door de Viessmann-decoder (5212)met deze decoder kan je 4 wissels of 4 seinen of 8 ontkoppelrails mee schakelen,ik heb hier nog nooit problemen mee gehad en het is heel makkelijk om hem aan te sluiten,ik heb ze 50?/stuk betaald.

patri

#5
Sorry, het is inderdaad 6852.
Mijn voorkeur gaat uit naar deze decoder daar ik Fleischmann rijd (twin-center) en over voldoende documentatie beschik.Bovendien ben ik beginner.

ysbeer

#6
Zo als je wel zult zien is 70 euro veel en veel te duur.
rijdt jou trein nog met het oude fleischman systeem dan zul je bij deze decorder moeten blijven vrees ik.
Maar als je maar een paar loks hebt,zou ik ze ombouwen op dcc.
Dat zal je inde toekomst veel geld en ergenis besparen.
Ook kun je dan viessman gebruiken.

Niet bang zijn op dit forum is ruim voldoende kennis om al jou problemen op te lossen en je te helpen.

wim

n/a

#7

Een Viessmann D E C O D E R,  VIE5212   DCC-Magnetartikeldecoder, koop je al voor, 36,24

En is geschikt voor het gebruik bij een Twin-Center. Een betere keus voor je bank saldo. Twee decoders voor de prijs van ??n. Dus die Fleischmann maar het beste niet aanschaffen.



patri

#8
Heeft er iemand ervaring met de PK 55030 (piko decoder)?

n/a

#9
Ja, hoor daar is ervaring mee, het zijn dezelfde decoders als die van Uhlenbrock, en je kunt er twee wissels op aansluiten, kosten ongeveer 22,00 euro per stuk. Dus de Viessmann 5212 waarop je 4 wissels kan aansluiten is en blijft de beste keus.

Tom

#10
Amai die prijzen voor wisseldecoders: ?70, ?68, ?62, ?50,...
Is dat niet duur, of is dat een normale prijs?
Tom

ysbeer

#11
Wel even eerst alles lezen voor je conclussies trekt.
zie ibox viessman.

wim

tony

#12
Waar koop ik viesmann wisseldecoders aan 36.50 euro? Graag adres want heb er nog wel wat nodig. Evenals bezetmelders en terugmelders. Vriendelijke groeten Tony


Leendert

#14
citaat:
Geplaatst door tony

Waar koop ik viesmann wisseldecoders aan 36.50 euro? Graag adres want heb er nog wel wat nodig. Evenals bezetmelders en terugmelders. Vriendelijke groeten Tony



Tony, om ook nog maar een duit in het zakje te doen: op 25 maart is er in Houten NL weer een grote beurs. Daar wordt dit onder andere verkocht. Maar ook bijvoorbeeld LDT decoders. Die kan je dan bijvoorbeeld zelf in elkaar solderen en dat werkt ook prima om een TC. Die kosten volgens mij zo rond de 25 Euro. Houten NL klinkt misschien ver weg (is in de buurt van Utrecht), maar in de wachtrij voor de kassa tref ik vaak mede spoorders uit Belgie aan, die er een stukje rijden voor over hebben. Zeker als je tamelijk veel wilt kopen is dat toch te overwegen.

Groet,
Leendert