Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

PROBLEEM met chasis Klein Modellbahn NMBS 60

Gestart door 1op32, 18 oktober 2013, 21:37:41 PM

Metpetergaathetbeter


OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 oktober 2013, 12:42:36 PM
begint al......Groeten Peter ;)
'k Heb nog niks gekocht, eerst wat verkopen voor ik wat aankoop.

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

Hallo
Zelfde probleem gehad en toch het messing chassis gekocht en de ombouw gedaan
het loont zeker de moeite en de loc rijd voortreffelijk.
het probleem met de tandwielen heb ik nog niet gehad en ik ga er reeds 2 in messing maken voor deze versleten zijn.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Snobby Crash

En waar kan je dit messing chassis kopen, heb namelijk ook zo eentje
die een beetje bol staat.
De lok rijd goed, maar aan de zijkant langs 1 kant is een heel klein scheurtje te bespeuren.

Geert

raf

geert zo snel mogelijk de kap van het chassis af halen voor het verder der barst is nu de raad die ik je kan geven
dan het chassis heb ik gekocht bij Pb messing modelbouw

http://www.pb-messingmodelbouw.com/nl/schaal-ho/onderdelen/ombouwsets-wagens?page=3

je vind het chassis niet op de site maar gewoon een mailtje doen is voldoende
ik heb er toen  65.95 voor betaald maar het chassis is het zeker waard want de loc rijd er beter mee dan voorheen

grote handleiding is er ook bij en ik heb de twee motoren laten zitten
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Herwig

zie dit forum rubriek Buitenl. Modellen:   KleinModellBahn:    bij P.B.   (Paul Belon), maar of hij er nog in voorraad heeft ?  (naar Pauls eigen zeggen, in Leuven, zijn de messing chassis zo goed als uitverkocht....)

Snobby Crash

Ik heb vorige zaterdag op de beurs in Saint-ghislan met vier stuks van deze
tyoes gekocht, spiegelnieuw, met telkens een ander nummer en voor een
heel lage prijs...
Tijdens de koop vertelde de verkoper me van het probleem, maar er had er maar
1 van de vier last van.

Thuisgekomen de vier loks laten rijden op een analoge baan, en uiteindelijk rijden ze
wel naar behoren, je kan ze niet vergelijken met de rijeigenschappen van een Flman
of Roco, maar dat wist ik op voorhand.

Ik denk zelfs door ze te voorzien van een decoder dat de rijeigenschappen stukken beter
gaan worden.

Heb wel nog niet de tijd gehad er een open te maken...

Kan je het, te vervangen draagelement eventueel niet zelf maken ?

In elk geval staan ze wel leuk op de baan, en qua afwerking zijn ze toch wel
vrij geslaagd, zeker als je ze ergens iets meer achteraan zou zetten op je baan
gewoon om je dieseldepot te verfraaien....

Zal er binnenkort een openmaken en wat fotos posten....

Geert

raf

Hallo geert

er is plaats zat maar er zitten wel twee motoren in (dacht mabuchi)en die papiertjes MOET je der onder laten zitten anders heb je ellende met de tand wielen.
zorgen dat de loco nooit blokkeert door ergens achter of tegen aan te rijden want dan verniel je de tandwielen
het chassis is zeker zelf te maken uit een blok alu of messing maar dan heb je wel de frees file nodig want dit zelf uit tekenen ????da gaat niet van de poes zijn.
ik heb een giethars chassis geprobeerd maar dat heeft teveel speling

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Als PB er geen meer heeft kan je misschien eens informeren of hij zijn ontwerp wil uitlenen aan een bevriend freser? Als je er zoveel hebt loont het de moeite, want ze gaan gegarandeerd allemaal ziek worden, al ze het al niet zijn; het valt niet altijd op.
De eerste symptomen zijn dat ze moeilijk uit elkaar gaan.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: raf op 09 december 2014, 19:29:33 PM

ik heb er toen  65.95 voor betaald
als je nog een beetje bijlegt heb je een nagelnieuwe Piko loc die bovendien veel beter rijdt !  ::) :-\ :-X

raf

hier weer hetzelfde zoals altijd wat ik op verschillende fora hoor.
voor ietsje meer heb je een andere maar is dat niet de eigenaar zijn keuze die er gemaakt moet worden.
voor mij was het een van de eerste NMBS loco's die ik toen kon kopen dus er hangt een nostalgische waarde aan en die is onbetaalbaar.
ik zie meer en meer dat mensen loco's /wagons kopen om ze daarna direct weer te koop aan te bieden om er winst op te maken.
eentje had deze week dus pech want de lok is maar voor 65 euro weg gegaan in plaats van de 125 die er voor betaald was geworden verleden week.

de set die je krijgt is enorm mooi verzorgd en past perfect met een duidelijke hand leiding er bij die je zeker moet lezen.
ik heb een motor anders omgezet in plaats van hem er uit te halen dus nu trekkracht op de 4 assen en die is enorm .
rijd met een U 55500 fru er in en loopt mooi langzaam als ik met de loc aan het rangeren ga.
het gewicht is toegenomen tegen over het oude frame wat de lok weer wat mooier laat lopen.
nee ik ben tevreden van de ombouw maar ik zou als ik de TS was de kappen van de frames afhalen zodat deze niet beginnen te barsten .en dan de frames goed na kijken want NIET alle frames vertonen de pulverziekte .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

#26
ik heb inderdaad ook zo 7 Kleinbahn loc's en heb er 3d plastieken frames laten voor maken kostprijs 10 euro het stuk, ik vind dat die niet zo bijzonder rijden en zie nog wel wat er mee gebeurd misschien allemaal onder de graffiti laten door een andere loc afvoeren ! :-\ en misschien de aandrijvingen en moters van de hand te doen ! Of laten rijden in dubbele tractie !  :-\ achter een andere reeks locomotief !

raf

ik had van een nog goed frame een mal gemaakt en gegoten met hars
maar het frame was niet zo stevig als het messing frame dat er nu in zit
maar kun je niet aan die 3D file komen om dan een alu of messing frame te frezen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

nee ik vrees het niet ik kreeg ze van een kennis die ze opnieuw van een bevriende leraar kreeg(verkocht) die op school aan het laseren was (al dan niet met toestemming ::)) !  :-\

Metpetergaathetbeter

daar het nogal lang duurde en vrij moeilijk ging denk ik het laatste !  :-\