Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Nieuwe tactiek van niet betalende reiziger

Gestart door janieburton, 16 oktober 2013, 12:41:50 PM

conducteur

Citaat van: OlivierV op 20 oktober 2013, 19:07:20 PM
Citaat van: Jurgen op 20 oktober 2013, 14:18:01 PM
En als we nu eens gewoon alle treinen afschaffen, dan is het probleem ook opgelost hé.  ::)

We kunnen ook altijd enkele veewagens achteraan de trein hangen waarin wanbetalers kunnen meerijden. Een stuk of twee, waar reizigers dan moeten rechtstaan en als sardientjes op elkaar geplakt zitten.
Of wacht, dat noemt men "tweede klasse" zeker?

Wedden dat er hier een paar een stuk van hun tong moeten bijten?  ;D
Jurgen,

Zo'n aftandse rammelende goederenwagen voor zij die niet willen betalen zou ik nog wel een goed idee vinden. ;)

Dat je dat op mekaar zitten vergelijkt met 2e klasse kan ik me niet in vinden. 2e klasse in een trein is zeker dubbel zo fijn als een zitje op een lijnbus. ;)


Als je al een zitje hebt, vaak zit de tram bomvol en moet je wachten tot hij in oostende aan het station is, als je van school vertrekt naar huis. Juist genoeg plaats voor je benen, maar van de zetels in een hermelijn moet ik niets weten...

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

@ Rudy: Dat was nu niet meteen waar ik op doelde, maar je hebt wel gelijk. Zo'n toestanden willen we niet meer.

@ Olivier: Jij hebt nog nooit tijdens de spits met een trein meegereden zeker? Er zijn nog altijd treinen waar het dagelijkse kost is om als sardientjes op elkaar gepakt te zitten hoor.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 20 oktober 2013, 19:53:10 PM
@ Rudy: Dat was nu niet meteen waar ik op doelde, maar je hebt wel gelijk. Zo'n toestanden willen we niet meer.

@ Olivier: Jij hebt nog nooit tijdens de spits met een trein meegereden zeker? Er zijn nog altijd treinen waar het dagelijkse kost is om als sardientjes op elkaar gepakt te zitten hoor.  :)
Jawel, woensdag rond de middag naar huis en 's ochtends de P-trein (2 klassiekjes of 2 breaks aaneen) van Mechelen naar Gent, die zit redelijk volgepakt, maar er is nog altijd voldoende zitplaats wanneer ik opstap en ik schroom er niet voor om mij naast iemand te zetten zoals vele mensen tegenwoordig. Uiteraard ga ik mij bv. op de bus wel niet naast iemand zetten die 2 stoelen inneemt maar naast een of andere jongedame is dat al eens iets anders. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Dat 'volzitten' verandert volgens mij niets aan het komfort van de trein,

Een zeer komfortabele trein kan ook stampvol zitten

;)

Jurgen

Citaat van: OlivierV op 20 oktober 2013, 20:02:25 PM
Citaat van: Jurgen op 20 oktober 2013, 19:53:10 PM
@ Rudy: Dat was nu niet meteen waar ik op doelde, maar je hebt wel gelijk. Zo'n toestanden willen we niet meer.

@ Olivier: Jij hebt nog nooit tijdens de spits met een trein meegereden zeker? Er zijn nog altijd treinen waar het dagelijkse kost is om als sardientjes op elkaar gepakt te zitten hoor.  :)
Jawel, woensdag rond de middag naar huis en 's ochtends de P-trein (2 klassiekjes of 2 breaks aaneen) van Mechelen naar Gent, die zit redelijk volgepakt, maar er is nog altijd voldoende zitplaats wanneer ik opstap en ik schroom er niet voor om mij naast iemand te zetten zoals vele mensen tegenwoordig. Uiteraard ga ik mij bv. op de bus wel niet naast iemand zetten die 2 stoelen inneemt maar naast een of andere jongedame is dat al eens iets anders. ;)

Oh, ik ook niet, maar ik heb al momenten meegemaakt dat ik in de middengang moest blijven rechtstaan omdat de balkons vol stonden en ook alle banken bezet waren. En je kan moeilijk bij iemand op schoot gaan zitten hé.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

misschien plakkaatje meenemen : " man zoekt vrouw" je weet maar nooit !

Groeten Peter' ;)

Eres

Citaat van: Jurgen op 20 oktober 2013, 19:53:10 PM
@ Rudy: Dat was nu niet meteen waar ik op doelde, maar je hebt wel gelijk. Zo'n toestanden willen we niet meer.

@ Olivier: Jij hebt nog nooit tijdens de spits met een trein meegereden zeker? Er zijn nog altijd treinen waar het dagelijkse kost is om als sardientjes op elkaar gepakt te zitten hoor.  :)

Jurgen

in NL spreekt men dan van vlees in blik en dat is al sinds ik in de begin jaren 70 met de trein heb gereisd en het nog steeds niet is verbeterd. Dit dan tussen Dordrecht en Rotterdam CS in de spits uren Gelukkig kreeg ik snel een wagen van de zaak en liever in de file dan vlees in blik over het spoor.

Wim