Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

33e Modelspoor Expo De Pijl

Gestart door knibbelknabbel, 16 oktober 2013, 10:02:21 AM

Huugooke

Citaat van: evan op 03 november 2013, 17:20:35 PM
Hugo,

AMRA is ook 5 Euro Normaal gezien.  Er zijn dan ook gastbanen die getransporteerd moeten worden en dat kost MEER dan 5 euro.

Tegenwoordig hebben clubs zoals De Pijl, Amra, Amsac, ...  behoorlijk wat kosten zoals huur, verzekering, aankoop materiaal en veel meer.  Met alleen het lidmaatschap van leden en de omzet van een kleine cafetaria wordt het steeds moeilijker.

Dan vind ik als bezoeker een bijdrage van 5 euro niet meer dan normaal en solidair.  Tof dat clubs hun werk willen laten zien en dat vele leden er hun vrije tijd insteken.  Vind je dit dan nog te veel of overbodig?  Dit lijkt me eerder realistisch... uw reacties zoals in dit draadje lijken eerder egoïstisch.

Groetjes :)
Sorry hé, maar daar gaat het hier niet om. Ik weet dat die organistatie geld kost, en dat een club behoefte heeft aan inkomsten. Maar lees nu eens goed wat ik vraag: ik wil gewoon weten of er al dan niet inkomgeld gevraagd wordt, en zo ja hoeveel. Is dat nu zo moeilijk? Wat heeft dat nu met egoïsme te maken!

Huugooke

Citaat van: SuSke op 03 november 2013, 17:26:05 PM
Citaat van: Huugooke op 03 november 2013, 16:57:14 PM
En AMRA? Gratis?

Is al altijd te betalen geweest en als ik me niet vergis ook €5,00 waarvan de vorige jaren een deel naar een goed doel ging.

Bij deze ben je dan ook een gewaarschuwd man Hugo.

Zien we je daar ??  :)
Ik zou het voor geen geld willen missen! ;)

evan

Hugo toch ???

Back on toppic:  nog ns proficiat met de 33 e Expo!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

knibbelknabbel

Wat een discusie over een inkomprijs van een modelspoorexpo!  :o

Ik heb nog niet veel geweten dat je NIET moet betalen bij een opendeur van een modelspoorclub, maarja...

Wat mij en mijn medeclubleden meer interesseert, en weinig lees hier, is wat jullie ervan vonden. Eventueel wat foto's ook, want ik heb er geen kunnen maken wegens te druk bezig  :P


ERVIN

Ja , ik wilde hier eens rustig de bevindingen van de bezoekers gaan lezen , valt dat tegen zeg , pff man man wat een gez..k.  >:(

Huugooke

Ja zeg, ''tis hier precies het parlement. Stelt ge eens een simpele vraag, krijgt ge uwen bak vol!
Ik zou ook wat foto's willen zien, want ik ben dus niet binnen geweest. ;D

Metpetergaathetbeter

misschien ligt het beetje aan uw uzelf of de manier je de zaken benaderd, helaas vinden de meeste hier je manier eerder negatief, gewoon de vraag iets possitiever benaderen zou al veel helpen voor U en de anderen, ik hoop dat ik nu niet tegen uw schenen geschopt heb !  :-\

Groeten Peter ;)

PS NIET toegevoegd

renstimpie

Wel op bezoek geweest, maar geen foto's genomen...:)  zelfs niet aan het 0 materiaal.   Ik kan je niet helpen...

Tim

Rangeerduivel

@ Hugo,
Als de anderen het niet naar behoren doen volgens U,zal ik antwoorden op uw vraag;

Ja Hugo,het is meer dan normaal dat clubs en instellingen melding maken van al dan niet inkomgeld.

Ziezo,ik hoop dat dit een bevredigend antwoord is...?

Maar,er is ook een maar,het is ook meer dan logisch om inkomgeld te vragen om welke reden dan ook.
Als er ergens een evenement is waar de inkom gratis is,zullen de organisatoren dit zéker vermelden op hun affiche,omdat ze er min of meer fier op zijn dat zij het gratis kunnen aanbieden.
Laat ons er dus als logisch denkend mens van uitgaan,als er géén melding hierover is,dat er wel effectief inkom gevraagd wordt.
Ik hoop dat hiermee deze (weeral) zinloze discussie eindigt en weer niet escaleert zoals voorheen  ::)

Grtn
Rudy  ;)

rgp

Beste forumleden,

Speciaal voor Hugoooke: ik heb 14 jaar de financiën van De Pijl beheerd en als je nu denkt dat een club runnen geen geld kost
Het moet vermeld worden dat er inkom is, misschien ook vermelden dat de drank niet gratis is  :)

Ieder normaal denkend mens met een minimum aan gezond verstand en met enige kennis van het verenigingsleven, weet dat er inkom MOET gevraagd worden om te overleven.  Want als je alles van lidgeld, eigen drankverbruik en sponsoring (maar dat ius buiten enige uitzonderingen na , ook geen vette meer ! Trouwens wie gaat dat weeral doen ?) dan krijg je het label "antisociaal".  Je lidgeld zal dermate hoog zijn, dat leden moeten afhaken.

Maar ja, sommigen vinden altijd wel een reden om iets gratis te krijgen.  Nu in dat geval, als een er geen inkom meer zou gevraagd worden, dan hoeft een expo echt niet.  Dan kunt ge u beperken tot de boekskes en het forum.

Aan al diegene die geweest zijn, bedankt om geweest te zijn.

En hopelijk mogen we u volgend jaar op de 34 expo en het 40 jarig bestaan van De Pijl opnieuw begroeten.  O ja, en er zal inkom gevraagd worden, naar alle waarschijnlijkheid 5 euro, t is maar dat ge het weet, he ;D

Roland

Huugooke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 november 2013, 20:57:39 PM
misschien ligt het beetje aan uw uzelf of de manier je de zaken benaderd, helaas vinden de meeste hier je manier eerder negatief, gewoon de vraag iets possitiever benaderen zou al veel helpen voor U en de anderen, ik hoop dat ik nu niet tegen uw schenen geschopt heb !  :-\

Groeten Peter ;)

PS NIET toegevoegd
Dus toch het parlement: " ...vinden de meeste hier.. (sic) ". U spreekt hier voor uw fractie neem ik aan?

Huugooke

Ik zal het nog eens in grote letters schrijven, misschien dat dean begrepen wordt wat ik bedoel:
Het kan me niet schelen wat er met de clubkas gebeurt,
Ik wil gewoon weten dat er inkom gevraagd wordt, en hoeveel!

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 03 november 2013, 21:25:41 PM
Ik zal het nog eens in grote letters schrijven, misschien dat dean begrepen wordt wat ik bedoel:
Het kan me niet schelen wat er met de clubkas gebeurt,
Ik wil gewoon weten dat er inkom gevraagd wordt, en hoeveel!


Lees reactie 54 en je weet het!!! >:(

Huugooke

Nu begint het toch ook mijn voeten uit te hangen zulle.
Wat een hoop naast de kwestie gezever zeg!
Ja, ik, weet dat clubs geld nodig hebben
Ja, ik weet dat ze meestal inkom vragen voor een tentoonstelling
Ja, zelfs voor een (rommel)beurs
Is dat nu zo moeilijk om op de affiche te vermelden: inkom 5€ ?
Meer moet ik niet weten!


Havoc

Wel voor tentoonstellingen begrijp ik inkom, voor "open-deur" eigenlijk niet. Open-deur zie ik vooral als bekendheid en nieuwe leden verwerven: reclame maken. Toegegeven het is een andere discussie maar soit. Dat zoiets op de affiche staat lijkt me eigenlijk wel logisch.

Spijtig niet kunnen gaan dit jaar, normaal ga ik langs om enkele mensen eens terug te zien. Maar ja, volgend jaar beter.
Met vakantie voor onbepaalde duur.