Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

33e Modelspoor Expo De Pijl

Gestart door knibbelknabbel, 16 oktober 2013, 10:02:21 AM

evan

Net terug van de mannen hun opendeurdag/ expo en de 5 Euro was welbesteed. 

Gezellige babbels, leuke projecten enz.

:)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Het lijkt me vanzelfsprekend dat er inkom gevraagd wordt.
Als het dan gratis blijkt is dat aardig meegenomen.
Het zou eigenlijk moeten vermeld worden op de affiche, ik geef het toe.
Als organisator kan je eigenlijk blij zijn dat diegenen die een paar euro's inkom te veel vinden uiteindelijk niet binnen komen, dan is er meer plaats voor diegenen die zich wel interesseren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

bij ons stond het niet op de affiche, maar werd wel vermeld : http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,18487.0.html

eigenlijk wel een beetje naïef om ervan uit te gaan dat het gratis is, waarom organiseert een modeltreinclub zoiets ja voor geld in het laatje te krijgen !(en mogelijks nieuwe leden)

Groeten Peter ;)

Huugooke

Citaat van: doomslu op 03 november 2013, 16:38:35 PM
Het lijkt me vanzelfsprekend dat er inkom gevraagd wordt.
Als het dan gratis blijkt is dat aardig meegenomen.
Het zou eigenlijk moeten vermeld worden op de affiche, ik geef het toe.
Als organisator kan je eigenlijk blij zijn dat diegenen die een paar euro's inkom te veel vinden uiteindelijk niet binnen komen, dan is er meer plaats voor diegenen die zich wel interesseren.
Dat is helemaal het punt niet! Verwijt me nu ook nog voor ongeïnteresseerde gierigaard! Als het me niet interesseerde zou ik het ook niet lezen. Het gaat me om het punt dat ik niet voor verrassingen wil komen te staan.
Zie even op de affiche van de kerstmarkt van Peter: netjes de inkom vermeld. En zo zit ik nu eenmaal in elkaar: zelfs als ik voor 20 euro benzine heb verbruikt om er te komen, en blijkt dat er inkom gevraagd wordt, dan draai ik nog liever  terug!
Eerlijk is eerlijk!
En dan " als het niet vermeld is mag je veronderstellen dat er inkom gevraagd wordt"; wat een klinkklare onzin is me dat!
Uiteraard doet een club dat om geld in de kas te krijgen, wees dan eerlijk en zeg het!

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Huugooke op 03 november 2013, 16:50:43 PM
Verwijt me nu ook nog voor ongeïnteresseerde gierigaard!

waarschijnelijk alleen het tweede  ??? ;)

Groeten Peter ;)

Huugooke


Metpetergaathetbeter

Hugo ben jij zo naïef of speel jij dat ?

Groeten Peter ;)

Jurgen

Is het ook niet ergens wettelijk bepaald dat de inkomprijs voor een evenement geafficheerd moet worden? Al is het dan op de buitendeur van het evenement, maar je moet het toch kunnen zien voor je binnen gaat?

Die inkom maakt mij niet uit hoor, ik stel me alleen de vraag of het niet wettelijk vastgelegd is.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bellejt

gulden regel voor commercie : kleine inkom en je kantine vaart er wel bij.Dit hebben we reeds enkele jaren geleden vastgesteld bij OVMV.Als je geen inkom vraagt dan verteren ze meer in de kantine.Bij inkom het jaar ervoor waren er zelfs die verder gingen zonder iets te drinken.
Verder moeten de clubs ook leven maar een opendeur is eigenlijk bedoeld om leden te werven en reklame te maken.Niet om er rijk van te worden.Op grote tentoonstellingen en beurzen is dat totaal wel iets anders.En eigenlijk zijn we ver van het topictitel verwijderd.Maar is wel leuk.

Huugooke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 november 2013, 16:59:41 PM
Hugo ben jij zo naïef of speel jij dat ?

Groeten Peter ;)
Ik probeer hier een serieus antwoord te krijgen op iets dat voor mij belangrijk is.
Alle evenementen die inkomgeld vragen vermelden dat ook. Volgens mij is het zelfs verplicht.
Alleen ben ik blijkbaar naïef, gierig en wie wat nog, omdat ik gewoon vraag om dat ook bij de modelspoor evenementen te vermelden. Simpel toch?

evan

Hugo,

AMRA is ook 5 Euro Normaal gezien.  Er zijn dan ook gastbanen die getransporteerd moeten worden en dat kost MEER dan 5 euro.

Tegenwoordig hebben clubs zoals De Pijl, Amra, Amsac, ...  behoorlijk wat kosten zoals huur, verzekering, aankoop materiaal en veel meer.  Met alleen het lidmaatschap van leden en de omzet van een kleine cafetaria wordt het steeds moeilijker.

Dan vind ik als bezoeker een bijdrage van 5 euro niet meer dan normaal en solidair.  Tof dat clubs hun werk willen laten zien en dat vele leden er hun vrije tijd insteken.  Vind je dit dan nog te veel of overbodig?  Dit lijkt me eerder realistisch... uw reacties zoals in dit draadje lijken eerder egoïstisch.

Groetjes :)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Citaat van: Huugooke op 03 november 2013, 16:57:14 PM
En AMRA? Gratis?

Is al altijd te betalen geweest en als ik me niet vergis ook €5,00 waarvan de vorige jaren een deel naar een goed doel ging.

Bij deze ben je dan ook een gewaarschuwd man Hugo.

Zien we je daar ??  :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: evan op 03 november 2013, 17:20:35 PM

Tegenwoordig hebben clubs zoals De Pijl, Amra, Amsac, ...  behoorlijk wat kosten zoals huur, verzekering, aankoop materiaal en veel meer.  Met alleen het lidmaatschap van leden en de omzet van een kleine cafetaria wordt het steeds moeilijker.



Groetjes :)

Ik denk te mogen zeggen alle clubs, sommigen hebben het geluk een clublokaal door(het) Stad of gemeente toegewezen te krijgen, andere(n) dienen daarvoor ook nog te moeten betalen en voor andere kosten ; verwarming, verzekering, enz... !

Groeten Peter ;)

Koen

Ik ben van mening dat het logisch is dat er inkom gevraagd wordt. Lostaand van de discutie of dit veel is of niet, of het al dan niet moet geadverteerd worden, heb ik er totaal geen probleem met dat men 5 of 10€ inkom vraagt.
Je mag niet vergeten dat een club voor een groot deel van deze inkomsten moet leven. Met het lidgeld alleen komt men over het algemeen niet ver. Vallen de ander inkomsten weg, is de kans groot dat je de boel mag sluiten.
Neen, die 5€ geef ik met plezier weg. Trouwens, er wordt veel meer geld naar buiten gesmeten door te snel te rijden en de daarbij horende boetes ::) .


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Rangeerduivel

Zelfs voor een gewone ruilbeurs betaal je al inkom,al is het maar 1 of 2 €,
Eén van de weinige uitzonderingen is Woluwe,maar daar moet je dan weer parking betalen,tenzij je één van de zeldzame plaatsjes kan bemachtigen lans de straat.

Maar mij is het allemaal om't even,als ik goesting heb dan ga ik,en heb ik geen geld blijf ik thuis,maar dan moet ik de verwarming weer aanzetten en kost het mij ook geld,

Volgen jullie,ofmoet ik verder gaan....?

;)