RAMMA te Sedan?

Gestart door renstimpie, 12 oktober 2013, 11:45:37 AM

ACFI

Citaat van: renstimpie op 13 oktober 2013, 20:36:48 PM
Het enige nadeel was...dat het er koud was... heel koud...

Vooral de hangars met de treinen waren barkoud. Ik ben een paar keer gaan opwarmen bij de tanks en figurines in de hangar 2. sorry, ik was vroeger een tankbouwer maar ik volg nu terug het ware spoor.

Zoals al eerder gezegd, wat me het meest aantrok waren de banen die op het eerste zicht bijna leeg lijken te zijn, tot je er met je neus opstaat.  Zoals bijv. het stationnetje met een enkel uitwijkspoor op een talud, uitgesmeerd over een dikke vijf meter lengte.

Zaterdag (Genk) met zondag (Sedan) vergelijken? Ik denk dat qua banen er meer pareltjes stonden in Genk, maar in Genk stoorde mij wel de hoeveelheid winkels in de treinenhal. Toch voor de 15€ die gevraagd werd aan de ingang.

Steven

renstimpie

Mijn mening...  Genk en Sedan vergelijken??  Dat is hetzelfde als appelen en peren vergelijken...
;)

Jurgen

Dus zowel in Genk als in Sedan was het koud? Is dat een nieuwe trend om te besparen?  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rgp

Dag,

Ik was zondag in Sedan voor de tweede keer (in 2011 als exposant).  Ik heb er echt van genoten.  Vele kleine maar goede banen.  Tweede leuke wedstrijden (Strijkplank en Moming)

Ja, het was er koud (de treinen stonden in de grote tennishall), maar desalniettemin.

Parking gratis en pendelbussen gratius en slechts 7 euro inkom (wat veel is voor Frankrijk)

Ik ben bewust niet naar Genk gegaan; na 2009 heb ik het voor bekeken gehouden: te duur, te donker, te rommelig,..

Zondag ook een bekend personnage gezien die de zaterdag in Genk was: hij vertelde dat het in Genk duidelijk minder bezoekers waren, een andere zei dat het getoonde in Genk niet echt bekoorde.  Maar smaken en kleuren .....

Dus in 2013: terug naar Sedan

Roland

Havoc

Met de teletijdmachine Roland?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Johan,

Toch ene die mijn berichten leest ;)

Nee, in 2015 natuurlijk

Roland

Herwig

#21
@ Roland RGP en zo,

Het wel dan niet lezen van berichten....,

't Lézen gebeurt hoogstwaarschijnlijk, maar de lezer hoedt zich er vermoedelijk angstvallig voor nog gedurfde op- of aanmerkingen te maken over opduikende TIKfouten en -foutjes.... .
( dus, als er dan al eventueel kemels of dromedarissen ZOUDEN staan in een tekst    -cijfers of letters-     ssssstttt, géén commentaar.... .)

Middaggroeten...met een knipoog,            Herwig.


Rangeerduivel



15€ inkom is veel, tja,

Mijn 16jarige zoon is zondag naar het motorcross-evenement geweest in Mettet.

45€ inkom om de ganse dag in de regen te staan,daartegen is 15€ in een frisse hall niet zo overdreven.

;)

Metpetergaathetbeter

http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=47&t=67356&start=165  vanaf hier een kleine honderd(of meer) foto's met o.a. de wedstijd bekleedt uw stijkplank !

Groeten Peter ;)

rovanko

Citaat van: rgp op 14 oktober 2013, 12:30:09 PM

Ik ben bewust niet naar Genk gegaan; te duur, te donker, te rommelig,..

Tot mijn spijt ben ik het met je eens Roland

Gegroet,

rovanko

Havoc

Om toch even terug te komen op "duur, donker, rommelig".

Donker zijn alle beurzen. In Mechelen zijn de banen die geen verlichting mee hebben ook niet goed te zien of te fotograferen. Utrecht is hetzelfde. En Leuven zal ook donker zijn, ben reeds in de Brabanthal geweest en met enkel de lampen is het daar ook te donker om een baan zonder extra verlichting te zien. Daartegenover staat dat in Sedan wel relatief meer banen van verlichting voorzien waren. Misschien omdat ze bijna allemaal "klein" waren dat dit gemakkelijker te voorzien is. Maar dat is volgens mij eerder een probleem van de bouwers en niet van de organisatoren.

Rommelig: eerlijk gezegd vind ik Sedan de rommeligste van al die die ik al bezocht heb. De hal met militaire modelbouw was ik eerst voorbij gelopen omdat ik dacht dat het de eerste hulppost was. De stoomtrein vond je ook maar als je die ene A4 tegen de muur gezien had. Die strijkplanken waren een wedstrijd? Wel in de hal is me dat helemaal niet duidelijk geworden. Euromoming heb ik gezocht maar ben er enkele keren voorbij gegaan voor ik doorhad waar en wat het was. Als je dat vergelijkt met de minibaantjes wedstrijd in Mechelen. Eurospoor is ook duidelijk beter georganiseerd: banen ginder, verkoop daar.

Sedan is inderdaad goedkoop vergeleken met Mechelen, Genk, Utrecht. Maar vergeleken met wat je krijgt vind ik het ook maar normaal. Het enige dat je de andere beurzen kan verwijten is de prijs van de parking. Dat is er echt teveel aan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Martin Welberg

Ben gek op donkere zalen, komt de baanverlichting beter uit...

Jurgen

Over de prijs van de parking gesproken, op straat stonden oranje borden met de mededeling dat je je parkeerkaart moest plaatsen op straat en dat je maar 2 uur mocht parkeren daar.
Daaronder stond dan doodleuk vermeld om de parking van de Limburghallen te gebruiken en dat die gratis was wat dus niet waar was!

De organisatie had hier toch ook wel even kunnen aanduiden dat dat niet zo was. Over de prijs, € 3,00, gaan we niet klagen, dat is zeker niet overdreven en kan de clubkas alleen maar ten goede komen.
Aan mij hebben ze echter niets verdient want zoals ik in het begin van dit draadje al zei was de parking volzet toen ik aankwam waardoor we ergens anders een plaats moesten zoeken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Herwig

@ Jürgen,

Limburghallen?  Dit rubriekje gaat toch over Sedan...? Wel wat verwarrend... .

Beste groeten,    Herwig.

Jurgen

Citaat van: Herwig op 15 oktober 2013, 22:08:43 PM
@ Jürgen,

Limburghallen?  Dit rubriekje gaat toch over Sedan...? Wel wat verwarrend... .

Beste groeten,    Herwig.


Hmm, je hebt gelijk. TV kijken en forummen zijn blijkbaar niet de beste combinatie.  :D ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.