Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

RAMMA te Sedan?

Gestart door renstimpie, 12 oktober 2013, 11:45:37 AM

renstimpie

Niemand die naar Ramma te Sedan gaat?   Net over de grens bij Bouillon?
Ik ga morgen op bezoek bij de collega's van MSC Het Spoor met Eperon D'or... missschien tot dan...
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

conducteur

Met de trein van hieruit niet op één dag haalbaar. :-[
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

bollen neus

Wat ver naar mijn goesting en zoveel te doen dit week end.

Mattias

Ik ga morgen... We staan er met de club met Rueun.
Morgen wegens gebrek aan "personeel" gaan meehelpen.
Zal kort nachtje worden.. Nu aan het terugkeren van Genk en morgen vroeg naar Sedan..  ::)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

renstimpie

Wel tot dan... kom gerust even dag zeggen..  ;)
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Martin Welberg

M'n baantje staat er ook, alleen ikzelf niet  ;)

Mattias

Citaat van: renstimpie op 12 oktober 2013, 18:32:37 PM
Wel tot dan... kom gerust even dag zeggen..  ;)

Das afgesproken!
Als ik niet ben afgekomen, de eerste 3 uur, moet je maar even tot bij ons komen, als dat lukt..
Altijd tof om Vlaams te horen int buitenland!  ;D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

PeterVG

Mijn bezoek leverde enkele leuke fotos op.
Enkelen zijn er reeds in dit flickr setje te vinden:
http://www.flickr.com/photos/petervangestel/sets/72157636477483333/
De rest zal in de loop van de volgende dagen in hetzelfde mapje geplaatst worden.
De trip naar Sedan was leuk en heeft mijn honger naar Frans modelspoor zeker weten te verzadigen.

Havoc

Ben er ook langs geweest maar een beetje een tegenvaller. Enkele mooie banen, dat zeker. Maar wat een rommelige beurs! Voor mij de trip niet waard.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kautenbach

Peter, mooie foto's vooral die besneeuwde Franse baan, weet je toevallig welke baan dat is/zijn er meer gegevens over?

PeterVG

Wim:

Veel weet ik niet over deze baan. Hetgeen ik weet staat als bijschrift bij de foto vermeld maar daarvoor moet je wel even klikken. Om het jullie makkelijk te maken heb ik de tekst meteen bij onderstaande foto geplaatst.



Modelspoorvereniging AFSA uit Maubeuge leverde deze topbaan af. Voorgesteld is een voormalig PO station in de Auvergne. De baan werd gepresenteerd in een gedempt licht met lichte sneeuw. Het winters kader werd hierdoor voortreffelijk getroffen. De weinig schreeuwerige maar zeer sfeervol geschilderde achtergrond maakte het railtheater compleet.
Wat mij betreft was dit de mooiste baan die ik dit weekend te zien kreeg.
Maar goed, ik ben dan ook fan van het Franse spoorgebeuren.

renstimpie

Ik ben ook net terug van een gezellige beurs... :)   Fotokes plaats ik later...:)  Geen materiaal gekocht... maar veel leesvoer.
Voie Libre,  Loco Revue, Modèles Ferroviaires... en het boek, Le Monde des petit trains...  ( gorges de Tarn...)

Ik ben zeker en vast voldaan...  zit nu boordevol ideeën... :)   Franse ideeën... :)

Het enige nadeel was...dat het er koud was... heel koud...

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Metpetergaathetbeter

in Genk was het gisteren niet anders, veel warmer dan een 10° zal het er niet geweest hebben in sommige zalen(en zeker s'morgens niet) !

Groeten Peter ;)

PS Trouwens mooie foto's en Franse banen blinken vanwege hun eenvoudigheid uit!  :P

Havoc

CiteerPS Trouwens mooie foto's en Franse banen blinken vanwege hun eenvoudigheid uit!

Die eenvoud is inderdaad prachtig zonder gezocht te zijn. Dat was inderdaad het opvallendste. Die "Gare de Pontempeyrat" bvb. Of die baan aan het strand.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Mattias

Citaat van: Havoc op 13 oktober 2013, 13:52:42 PM
Ben er ook langs geweest maar een beetje een tegenvaller. Enkele mooie banen, dat zeker. Maar wat een rommelige beurs! Voor mij de trip niet waard.

Ik had net hetzelfde gedacht... Maar dan over Genk...
Deze Sedan vond ik super!
Rommelig, maar gezellig! (En ijskoud...)
Ben er van 9 tot 18h30 gebleven en tot en met 16h staan rillen van de koude..

De vrienden van Sint-Niklaas ook een bezoekje gebracht, alwaas een hees lid een gezellige babbel uitvoerde.. De koude van 2 dagen had hem écht niet veel goeds gedaan.
Niet alleen hem, maar ook de modelbanen hadden last van de koude en vochtigheid..

Maar desondanks dat, mij goed geamuseerd!  :)

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder