Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

smering treinen

Gestart door n/a, 01 maart 2006, 22:19:23 PM

55erke

Het is echt niet zo moeilijk hoor!
Je kan het trouwens laten doen ook.

quf

@ Jan, je hebt ten dele gelijk. Voor iemand die niet het verschil kent tussen een spoel en en weerstand, wisselstroom en gelijkstroom e.d.; dus voor iemand die niet weet waar hij mee bezig is , is het inderdaad zeer moeilijk.

@ Sven,
Je zegt daar dat het gemakkelijk is. Maar je haalt er meteen een belangrijke voorwaarde bij. Men moet een goede handleiding hebben. Als in die handleiding, alles beschreven is zonder dat met figuurtjes wordt verduidelijkt hoe elk onderdeeltje eruit ziet, en je weet niet hoe een spoel, diode, of weerstand en ...en ... en ... er uit zien; dan is het inderdaad moeilijk.
@ Luc
Wat iemand zich voor ogen moet houden als men er zich voor het eerst aan waagt; is dat men leert met scha en schande. Daar komt men niet onderuit. De schande valt nog mee, want het is geen oneer om bij een eerste poging iets fout te maken. De schade kan echter dik tegenvallen, daar kan ik van meespreken. Wat je het beste zou doen Luc (bricoleur?) is probren om de loc zelf om te bouwen "onder supervisie" van een kenner, eventueel in een club, zodat je voordurend raad kunt vragen.
Spijtig dat het hier om Marklinlocs gaat; want ik heb jaren terug 4 oude Fleischmannlocs voorzien van decoders; dus van gelijkstroomlocs weet ik wel het een en het ander af. Ik heb alles gedocumenteerd met tekst en foto's; en als er intresse is wil ik de ganse tekst wel opsturen naar Modelspoormagazine, want het is te veel om hier te plaatsen. Dan is het aan hen om te beslissen of ze het willen plaatsen of niet.

Groeten

Frank

janjozef

Ik denk dat het voor veel mensen intressant is om er een gedegen uitleg over te krijgen in het nederlands. In de laatste Loco-revue staat zulk een uitleg maar dat is natuurlijk in het frans.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

just4fun

citaat:
Geplaatst door quf

... als er intresse is wil ik de ganse tekst wel opsturen naar Modelspoormagazine...

Gewoon doen, Frank, ik ben in ieder geval ge?nterreseerd om ??n en ander duidelijk te kunnen bekijken en, ooit, zelf bij m'n Fl-locs te proberen.
Groet,
Paul