Nieuws:

Nu in MSM 256 PRAKTIJK: Bouwen met gevels Rascall Miniatures * Een Roco BR38 omgevormd tot NMBS 64.149 * Industriële veiligheidshekken van Busch

Hoofdmenu

Kerstdiorama. (schaal N)

Gestart door PietB, 10 oktober 2013, 22:23:18 PM

TBCédric

Wel geeft mij ideeën. Ik ga zelf misschien een stukje spoor als deco maken.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Citaat van: doomslu op 26 november 2013, 17:59:13 PM
Mooi, Piet!
Ja zo langzamerhand krijg ik er een 'goed gevoel' over Luc.
Citaat van: LS Models op 26 november 2013, 17:05:59 PM
Wel geeft mij ideeën. Ik ga zelf misschien een stukje spoor als deco maken.
Leuk om te horen dat het een ander inspireert, Cedric.

grt Piet.

PietB

We naderen de laatste fase.
Vandaag het elektriek onder het baantje aangelegd, uiteraard met bindruggen.

Voor de critici onder jullie, ja ik heb de verlichting ook op de rijspanning aangesloten.
Op 4,5 volt rijdt het locje met een mooie snelheid rond en branden de ledjes op een aanvaardbaar niveau.
Wisselende snelheden en meerdere loc's komen op dit baantje niet voor, dus waarom moeilijk doen?

grt Piet.

Gerolf

Citaat van: bossie op 28 november 2013, 13:23:03 PMWisselende snelheden en meerdere loc's komen op dit baantje niet voor, dus waarom moeilijk doen?

Als je voeding het aan kan ... inderdaad  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Net als de bovenkant, is de onderkant propertjes uitgevoerd  ;)
Je transfootje zal die lichtjes wel aankunnen, zeker?
Voor dit soort baantjes lijkt me dit zeker te kunnen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Die transformator kan het makkelijk hebben.

Ik moet nog één probleempje tackelen, de licht opbrengst van twee leds in het hotel, op het midden van de scene, is veel te hoog.
Ik heb in dat gebouw opzettelijk de maskering van de gevels een halve mm kleiner gemaakt dan het interieur van het gebouw.
Met deze licht lekkage lijkt het net als of er een lichtslang(kerstverlichting) langs de contouren van het gebouw is geplaatst.
Dat effect had ik in gedachten, altijd leuk als een idee goed uitvalt.
Inmiddels (nog geen foto van gemaakt) heb ik de hoeveelheid licht met plm 60% verminderd.
Nu is het tenminste niet meer zo'n zon.  :D

grt Piet.

Steam.N

Mooi zicht, Piet.

Je "lichtslinger" geeft wel erg veel licht.
Wat je misschien had kunnen doen, was de binnenkant zwart schilderen, en daarna mini-gaatjes boren langs de binnenkant van de muur (en natuurlijk niet DOORboren  ;)

Ik denk dat je dan een lijn lichtpuntjes bekomt ... (just an idea)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Het is inmiddels opgelost Jean, gewoon de opbrengst van beide leds terug gebracht tot minder dan de helft.
Er komt nog een foto van.

grt Piet.

PietB

De laatste loodjes.
De zaak electrisch rond gemaakt.
Als de boom verlichting aan gaat, komt ook de transfo onder spanning en gaat de verlichting in de huisjes branden.
Met een afzonderlijke schakelaar op de zijkant van de bak, kan de rails onder spanning gezet worden.
Zodat we niet 'verplicht' zijn continue een trein te laten rijden.

Project ten einde, ik zal nog een foto plaatsen als de boom er op staat en de verlichting brandt.

grt Piet.

philippe_007

Ziet er goed uit, proficiat...

Steam.N

PietB

Citaat van: Steam.N op 29 november 2013, 13:14:04 PM
Benieuwd naar de mooie foto  ;)
Hoi Jean,

klik op het plaatje voor een grotere afbeelding
Zo ziet het er nu uit, het buitenlicht was net wat minder (er kwam een mega regenbui over) zodat ik een foto kon maken waarop de verlichting van de huisjes goed te zien is.
De foto is wat korrelig, maar ik wilde niet flitsen.
grt Piet.

gardevil

Piet, ziet er mooi uit. Mis alleen nog een kerststal op het plein voor de kerk
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

PietB

Citaat van: gardevil op 29 november 2013, 17:51:13 PM
Piet, ziet er mooi uit.
Dank je wel.
Citaat van: gardevil op 29 november 2013, 17:51:13 PM
Mis alleen nog een kerststal op het plein voor de kerk
Dat wordt dan wel héél erg klein, Frank.

grt Piet.