Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Kerstdiorama. (schaal N)

Gestart door PietB, 10 oktober 2013, 22:23:18 PM

doomslu

Misschien gewoon wat wit schilderen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Ja dat is ook een optie.

grt Piet.

PietB

Nadat alle lijm is opgedroogd, vandaag even het vastgoed en de dennen losjes op hun plek gezet, om een indruk van de scene te krijgen.



Vandaag ga ik met een bus spuitsneeuw de zaak nog wat opleuken daarna als dat gedroogd is het blanke hout van een kleurtje voorzien en in de huisjes van verlichting maken en die samen met de dennen een vaste plek geven.

grt Piet.

Sattrickske

Hi Piet,

Mooi stukje diorama heb je daar!

Wat je stroomproblemen betreft, op deze schaal vermoed ik dat alles wat los ligt als vuil beschouwd wordt. Je strooi sneeuw gaat tegen de rails terecht komen of aan de wielen blijven plakken.  Goed vastplakken is de boodschap en daarna de rails met wat railgum terug proper maken.  De restjes met de stofzuiger wegzuigen vanop een redelijke afstand.  Ik denk dat spuitsneeuw ook nog voor miserie gaat zorgen.

Dus ja, schilderen...

PietB

Ja voor wat betreft tussen die rails, ben ik er nog niet uit Patrick.
Schilderen is een optie, maar het lokje kan nu zonder problemen het stammetje rond trekken en ik overweeg om er tussen de rails verder maar niets aan te doen.
Want als je aan de binnenkant van de railkoppen verf hebt zitten kun je dat met railgum wel weg halen, maar dan beschadig je ook weer de verf op de bielzen.
En ik ben bang dat het dan van kwaad tot erger gaat.
En ik ken mijn beperkingen als modelbouwer.

grt Piet.

Sattrickske

Ook een optie.  Je moet maar denken dat de stoomlocotief zoveel warmte genereert dat alle sneeuw in de buurt gesmolten is ;D

Jefftrack

anders de rail staafjes afplakken tijdens het schilderen....   ;)

Jeffrey

PietB

Citaat van: Sattrickske op 18 november 2013, 12:42:38 PM
Ook een optie.  Je moet maar denken dat de stoomlocotief zoveel warmte genereert dat alle sneeuw in de buurt gesmolten is ;D
Ik zal hem langzaam laten rijden Patrick, dan gaat het smelten sneller, hi  hi!
Citaat van: Jefftrack op 18 november 2013, 13:17:44 PM
anders de rail staafjes afplakken tijdens het schilderen....   ;)
Ja dat zou ook kunnen Jeffrey, maar met  de afmetingen van mijn handen, blijft dat toch een enorme klus hoor.

Ik ga voor de makkelijke optie, niets tussen de rails.

grt Piet.

Rangeerduivel

 maar met  de afmetingen van mijn handen...

Heb je ooit optredens gezien van Urbanus in Nederland Piet?

Op een zeker moment had hij het over "pollekes..." ;D ;D ;D

;)

Grapje hoor,niet verkeerd bedoeld ;)

Steam.N

Citaat van: bossie op 18 november 2013, 10:14:54 AM
... een indruk van de scene te krijgen....

Piet, het ziet er een erg leuk baantje uit !
Knap gedaan  :)

Het geeft me ideeën voor een klein, opbergbaar baantje voor twee jonge bengeltjes die regelmatig bij ons een weekendje doorbrengen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Citaat van: Steam.N op 18 november 2013, 16:23:41 PM
Piet, het ziet er een erg leuk baantje uit !
Knap gedaan  :)
Dank voor het compliment Jean.
Ik ben op dit punt van onze hobby toch maar een amateurke hé!

Citaat van: Steam.N op 18 november 2013, 16:23:41 PM
Het geeft me ideeën voor een klein, opbergbaar baantje voor twee jonge bengeltjes die regelmatig bij ons een weekendje doorbrengen !
Nou en dan bij jij zo creatief.........en dan moet ik je op een idee brengen?  ;)

grt Piet.


PietB

Vandaag de houten ombouw in stemmig grijs geschilderd.

Morgen eens in de feestneuzen winkel kijken of ze daar spuitsneeuw verkopen.
Tot op heden staat iedereen je raar aan te kijken als je er om vraagt.
"Het moet nog sinterklaas worden meneer!" is het antwoord.
Als de sneeuw ligt kunnen de huisjes en de bomen een vaste plek krijgen en dan kan de verlichting er in.

grt Piet.

Gerolf

Leuke opstelling, Piet  8)

Ik zou toch voorzichtig zijn met spuitsneeuw op je sporen.
Witte verf, of wat geboetseerde gips lijkt me veiliger  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Hoi Gerolf,
Met die sneeuw bijf ik uit de buurt van de rails, maar wat je ziet is alleen het witte papier-machee en van dicht bij zie je op sommige plekken nog een beetje de ondergrond er door heen.
Ondanks de 3 lagen.
Dus dat wil ik met spuitsneeuw camoufleren.
En ik twijfel nog of ik de bielzen ga wit maken...........daar ben ik nog niet uit.

Want schaal N en stroomvoorziening naar de loc is toch een spannende zaak.

grt Piet.

PietB

Net even snel met de telefoon een plaatje geschoten.



De huisjes en de bomen hebben hun vaste plekje gevonden, de binnenverlichting is geplaats, moet nog aangesloten worden, meer éérst moet de lijm drogen.
Dan kan de bak op zijn kant gezet worden en kan ik de bedrading aansluiten op de transfo.

Het einde is in zicht, ruim voor de deadline, is ook wel eens anders.

grt Piet.