Welke Peco wissels ga ik gebruiken : insulfrog of electrofrog ?

Gestart door eddy van loo, 10 oktober 2013, 10:30:13 AM

Brunel


loebaske


Koen

Electrofrog heeft geen geïsoleerd puntstuk (linker en rechterspoor komen samen in hetzelfde punt), bij insulfrog worden beide delen wel geïsoleerd.  Concreet vraagt electrofrog meer werk naar het isoleren van de rails en het polariseren van het puntstuk. Bijgaande documentjes geven een overzicht.

http://www.peco-uk.com/imageselector/Files/Instruction%20sheets/N%20Electrofrog%20Turnouts.pdf

http://www.peco-uk.com/imageselector/Files/Instruction%20sheets/N%20Insulfrog%20Turnouts.pdf


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

loebaske

Dat is een perfecte uitleg voor beginners, bedankt Koen  ;)

Koen

#19
Graag gedaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij vroeger ook regelmatig tussen beide vergiste  ???. Maar eigenlijk is het vrij eenvoudig: insulfrog komt van insulated frog. Insulated = geïsoleerd  :).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Ronald


vyncky

Citaat van: Ronald op 09 juli 2016, 10:08:36 AM
www.wiringfordcc.com  Alan Gartner, erg goede site.

Inderdaad een hele goeie! destijds op de club gebruikt om een gigantisch kruis te digitaliseren!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Koen

Nooit te oud om te leren

Ronald

Omdat deze site zo goed opgezet is kun je er vreselijk veel info afhalen. Over Peco een apart deel zodat er eigenlijk geen geheimen meer zijn :)

Succes!

oebr

http://railwaybobsmodulebuildingtips.blogspot.be/2011/06/fixing-short-in-peco-insulfrog.html

wel belangrijk stukje voor insulfrogs ! 

Sommige loks, meestal 6-assers zoals de 52-53-54-55, durven al eens beide rails die op de frog toekomen raken,
en dan krijg je een mooie kortsluiting. Rijdt de lok snel genoeg dan is dat hooguit een flashke waard, rijdt ie trager
dan schakelt de centrale uit. (bij mij gebeurde dat vooral op de gebogen wissels sl86-87)

In dit artikeltje vertelt 'Bob' hoe je de frog wat kan afvijlen en zo plaats maken voor een isolerend stukje epoxylijm.
Ook een mogelijkheid is wat zwarte nagellak op de rails strijken, dat gaf bij mij wel voldoening.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

loebaske

#25
Heel belangrijk Red, want dit is dat iemand voor heeft met de VBV Infrabel lok ( digitaal ) overrijden aan normale snelheid, geen probleem, eens in kruip functie is het knarsen en kort sluiting...

Is niet voor niets dat ik dit draadje wat leven heb ingeblazen...
soms is voor sommige ( Brunel ) simpel als " Wat is daar dan onduidelijk aan? "  tja ???? als je alles weet en een ander niet kunt helpen met een probleem !!!!
inclusief volledig annoniem profiel, dacht dat men daar ging bij optreden > moderators ?
( sorry voor men reactie, maar dan moet ieder in zijn schelp kruipen en los het maar zelf op )



oebr

ja, inderdaad, de VBV-55ers durven daar vonkjes trekken.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

stoomlokje

Ik heb bij mij de binnenste rails,van de Peco - & Piko wissels, volledig gescheiden met raillassen , en mee laten schakelen met het puntstuk , zodus dat deel heeft altijd dezelfde polariteit als het puntstuk.
Ook heb ik het gebogen gedeelte , van het puntstuk naar de wisseltongen , onderbroken met de welbekende Dremel (of zoiets gelijkaardigs ) en eveneens elektrisch aan het puntstuk gekoppeld.
Gevolg , NOOIT kortsluitingen in de buurt van het puntstuk bij het berijden van een wissel.

Grtjs,
Saskia