Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Treinen op afstand bedienen.

Gestart door ERVIN, 09 oktober 2013, 16:14:08 PM

ERVIN


B_Modelbouw

Sorry dat ik dit draadje nu pas lees (wat wil je; 't gaat over draadloos)...

Er is een veel goedkopere manier zonder al die technische aanpassingen en instellingen waar niemand iets van begrijpt.
Nodig een bevriend modelspoorliefhebber uit op je zolder, 't kost je enkel een Duveltje :o) en een boel leuke momenten.

Zelf heb ik er geen nood aan om draadloos te gaan ... Koploper bepaald geheel het treinenverloop, volgens het spoorboekje
dat ik het programma wijs maak ... al vind ik het leuk er eigenhandig nog een treintje tussendoor te smijten.
Wat het draadloos gegeven betreft denk ik dat we nog een jaartje geduld moeten hebben ... Enkele fabrikanten hebben hun
eigen (degelijke) systeem uitgewerkt met prachtige meisjesnamen (Daisy, Lissy,...) maar de toekomst dient toch eerder gezocht
te worden in de nieuwe technische gadgets waarmee iedereen stilaan rond begint te lopen (De Smartphone), en enkele fabrikanten
zijn reeds op deze kar gesprongen (Z21, Wekomm,...). Maarja, wat brengt de toekomst ... Spraaksturing ??? Ik zie je al staan roepen
op je zolder ... "IC Mol-Antwerpen centraal naar spoor vier"...

   

   
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


eric

Ik rij al een paar jaar draadloos met de Ecos.
Zowel met de Ecos Control of via de I-Phone en I-Pad waar de apps van "Touch Cap" en "one dot five" opstaan of met een Sony smartphone met de app van "Ecoscontroller"
Dus voor de Ecos en Marklin CS1 (met update) eigenaars een handig extraatje.
Wel een draadloze router in die dingen pluggen, IP adressen gelijk zetten en rijden en schakelen maar.

janieburton

Citaat van: B_Modelbouw op 18 maart 2014, 19:37:31 PM
Maarja, wat brengt de toekomst ... Spraaksturing ??? Ik zie je al staan roepen
op je zolder ... "IC Mol-Antwerpen centraal naar spoor vier"...


En als je staking roept vallen alle treinen stil. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
 

Dirkh

#49
Misschien is rocrail een oplossing.
Voor de bediening kan een android of iphone applicatie gebruiken.
1 basis pc voor de bediening en daraan draadloos een tablet of smartphone om te bedienen.
Rocrail kan volgens mij met het fleischmann twincenter werken.
En het is nog gratis ook.
Correctie, blijkbaar is er iets gewijzigd en is de draadloze verbinding met android of iphone nu betalend geworden. Spijtig.