Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Treinen op afstand bedienen.

Gestart door ERVIN, 09 oktober 2013, 16:14:08 PM

dani

Het zou kunnen, Paul.   Maar bij die presentaties heb je dan wel een projector of een vrij groot scherm waarop je de beweging van die muis goed ziet.
Als je een "normaal" pc of laptop scherm hebt ergens in een hoekje en je staat daar bvb 3..4 meter vandaan wordt het al lastiger.

Het principe is zeker goed, de praktische kant is wat moeilijker.   ook als je bvb met je rug naar je scherm staat  om ergens in een hoekje iets te checken.
Ik gebruik bvb mijn iPod Touch via WiFi  om een trein te besturen "in de andere helft van de zolder" met m'n neus er vlak op, terwijl de Ecos daar een eindje vanaf staat nabij de "hoofdbaan".     Dan is enkel een wireless mouse onvoldoende.

MAARRRRR.   je "nieuwe" insteek opent perspectieven.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ERVIN

Bedankt voor de reacties mannen , ik heb TO3 ( Marc) even een mailtje gestuurd , die Uhlenbrock Iris afstandsbediening spreekt mij wel aan. ;)

jelle

Citaat van: pahasoft op 10 oktober 2013, 12:27:44 PM
misschien dat er ooit een app komt voor android om loc te besturen in koploper. Denk daar wel alvast prive over na. Beloof dus niets en is ook nog lang niet zeker dat het er komt. Maar het speelt wel in mijn gedachte.

Mvg,
Paul

Even een klein ideetje, ik heb in mijn programma de mogelijkheid om met behulp van een webpagina een lok op afstand te besturen. Die webpagina roep ik op vanaf mijn i-phone, als simpele draadloze besturing werkt dat prima.

Jelle
NS, MRDirect, Edits booster, LocoNet, besturing met eigen geschreven software in VB

hapkin

Ik heb ooit een piko digi fern gehad (is hetzelfde als Uhlenbrock Iris)

http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=605

Jonge was dat een nest... je kan het best vergelijken met een afstandbediening van je tv 
Schijn je niet op het oog dan werkt het niet...
Er is ook geen draaiknop op dat ding, je doet de trein sneller rijden zoals het geluid op je tv werkt.
En je ziet niet met welke loc je bezig bent.

Enfin ik heb het weggedaan van miserie

Wil je iets heel goed draadloos, koop dan een esu ecos met een draadloze zender
Wil je het goedkoper, doe het dan met een roco blauwe muis
Mag het niet veel kosten werk dan met een  rode muis met een muisadapter 
(en maak veel punten waar je kan inpluggen)

Of bekijk de loconet handregelaars eens...

mvg Steve



 


ERVIN

@Steve , bedankt om je ervaringen hiermee even te willen delen , als er een systeem komt zal het dat van Uhlenbrock worden , ik heb mooie documentatie gekregen van TO3 ( Marc) dit systeem heeft een draaiknop op de regelaar en uit zijn ervaringen blijkt het héél erg goed te gaan.

Maar toch bedankt hoor Steve.  ;)


conducteur

Kan via Loconet geen extra regelaar ingebouwd worden? Ik ben geen loconet kenner...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ERVIN


hapkin

Deze is toch ook met een kabel .... Niet ? :o

mvg steve

ERVIN

Goh je hebt gelijk , ik en mijn Duits ook hé.  :-[

Hmm , nog even verder zoeken dan , goed dat je mij er op attent maakte.  ;)

hapkin

Ik weet niet of het kan maar kan je een blauwe rocomuis niet via xpressnet koppelen aan je ib Fleischmann Twin-Center
Maar hier kan wim (Info)  zeker meer over vertellen...


mvg steve


T03

Foei Erwin!
Iris heeft inderdaad geen draaiknop op de afstandsbedienning (zie mail), ik denk dat je de verkeerde wissel hebt genomen.
Iris...Daisy...vrouwen hé ;-)

Steve,
jouw Piko geval ken ik niet en kan hier niet van meespreken. Ik weet niet wat je bedoeld met een "oog".
Bij Uhlenbrock (IRIS) werkt het met een halve bol die je best ergens in de hoogte bevestigd en je natuurlijk richt je de bediening naar de ontvanger('s). Voor meer info kijk je best in de handleiding. Persoonlijk heb ik een Uhlenbrck IR centrale die  dienst doet als ontvanger, en geen problemen ondervonden.

Die Ecos centrale zal wel goed materiaal zijn, is het inzetbaar met Fleischmann centrale ?

SpGr ;)
Marc
"I have a train riding in my brain"

hapkin

Hoi Marc

CiteerIk weet niet wat je bedoeld met een "oog".

ik bedoel eigenlijk de ontvanger, als je er niet op mikt werkt hij niet (IR he )

CiteerDie Ecos centrale zal wel goed materiaal zijn, is het inzetbaar met Fleischmann centrale ?

Of dit kan weet ik niet ...
Maar ik bedoelde koop een ecos met handregelaar
Is wel een heel dure oplossing maar werkt zeer goed.

mvg steve




Rangeerduivel

De Piko Digifern en de Uhlenbrock zijn twee handen op één buik!
enkel een ander kleurtje.
Ik snap niet goed wat sommige mensen verlangen,een draadloze bediening moet je ALTIJD naar de ontvanger richten,je TV zal ook niet op een andere zender overschakelen als je de afstandsbediening op je kat richt!
Dat is nu éénmaal draadloos...<infrarood.
Geen locdecoder die signalen ontvangt indien geen bevelen via de sporen,bij mijn weten.
Werd reeds uitvoerig besproken in een ander draadje op dit forum,Piko(Uhlenbrock) versus Multimaus.
Ik blijf bij mijn standpunt,de Piko Digicentrale werkt naar behoren,enig minpunt,beperkt aantal funkties voor sounddecoders.

Gr, Rudy