Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

DB 151

Gestart door Mattias, 07 oktober 2013, 21:27:41 PM

Mattias

Goeie avond,


Vorige week ben ik even binnengewipt bij een niet nader genoemd modelspoorwinkel.
Niet met de bedoeling om aan te kopen (is steeds gevaarlijk, zo'n bezoekjes), maar om eens te kijken wat hij zoal binnen heeft staan.
Heel veel moois stond bij hem binnen!  ;)

In een hoekje was ook occasie-stuff te koop.
Zo ook 2 roco-locomotieven van de reeks DB151.

Één droeg het nummer 151 160-9 en de ander 151 197-7*.
Deze blauw/beige 151'ers zaten niet in hun originele verpakkingen, maar in een vervangdoos van een andere DB151.
De 160 zat in de doos met nr 63638, wat normaal de verkeersrode 151 004-9  of 151 041-1  is (nr die op de doos stond weet ik niet meer)
De 197* zat in de doos met nr 62526, wat normaal de blauw/beige 151 130-5  is.

*Ik begin nu aan mezelf te twijfelen of het wel degelijk 151 197-7 was, want er zijn slechts 170 151'ers gebouwd geweest...


Nu is mijn vraag: Weet iemand van jullie of die 2 locs die ik in die winkel zag en hierboven heb beschreven, originele locs zijn van Roco uit? Zoja, meer info over een productnr ofzo? Of zijn het locs die naderhand werden omgenummerd? Iedere info is meer dan welkom!  :)

MVG,
Mattias
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

ACFI

Dag Mattias,

Op de website van h.f.kern vind je een lijstje tot ongeveer 2005.

http://www.bahn.hfkern.de/Roco/Dt_E151.html.

Nummers lopen idd niet door tot 197.

Steven

Mattias

Deze website was ik uit het oog verloren..
Ik had wel al modellbau-wiki gevonden, maar kwam tot dezelfde conclusie, dat die niet in de lijst stond..
Vandaar ook de vraag hier.. Je weet maar nooit wat de medeforumgangers kunnen bijbrengen aan info..  ;)

Toch heel erg bedankt voor je reactie!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Mattias

Ondertussen te weten gekomen dat de 151 197 in feite 151 137 was (heb de 3 als 9 aanzien, het moment zelf)
Maar als je die nu opzoekt, dan kom je nog steeds niet uit op een model van roco...
En een zoektocht op Google wees ook niks uit op het nummer van de loc zelf.
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Jurgen

Ik heb de link al eens ergens geplaatst, maar op deze site kan je ook veel terugvinden.

Helaas heb ik zelf al eens gezocht op het nummer van de loc, maar ik heb niets gevonden. Dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan hoor, de locnummers zijn gewoon niet allemaal ingevuld op de website.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Op een Duitse website vond ik onderstaand bericht uit 2008

151 137 steht bei Bender
Startbeitrag von Claus S.am 06.06.2008 16:00
und wird derzeit in Opladen verschrottet! Schade um das gute Stück. Weiß jemand was dieser Maschine widerfahren ist weil sie nun auf dem Schrottplatz steht?

Gruß Claus

En het antwoord op zijn vraag:

die war halt am Ende
von Fridolin - am 01.09
Met vriendelijke groeten
Peter