Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Winkelpand(en) in H0

Gestart door Cord, 06 oktober 2013, 19:54:40 PM

Welk interieur op zolder?

Een interieur met kunstschilder en naaktmodel(len)?
Een interieur met kunstschilder en een braaf stilleven?
Een interieur van een zolder met dozen en oude rommel?
Het interieur van een student (m/v)?

Cord

Dankjewel Frans,
Soms zijn de Nederlandse- en Vlaamse benamingen nèt weer ietsje anders en dan vraag ik het maar liever. Het had natuurlijk ook gewoon "dakraam" kunnen zijn.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

gardevil

Heb gestemd voor dozen en oude rommel, maar wilde eigenlijk voorstellen om een modelbaan op zolder te bouwen ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Cord

Je bedoelt een zolder met een modelbaan erop?
Poeh... dan moet ik eens uitrekenen wat H0 doet op H0... en dat moet zeker ook nog een beetje rijden met een berglandschap?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

dani

het zou in elk geval origineel zijn !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Kautenbach

kunstacademie studente, met zo'n hok vol kratten bier, feestgedruis ect ect.. is Luc ook blij ;D ;D ;)

gardevil

Citaat van: Cord op 08 oktober 2013, 17:28:31 PM
Je bedoelt een zolder met een modelbaan erop?
Poeh... dan moet ik eens uitrekenen wat H0 doet op H0... en dat moet zeker ook nog een beetje rijden met een berglandschap?

Inderdaad, moet daarom niet in H0 zijn een grotere schaal mag ook ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Cord

Citaat van: Kautenbach op 08 oktober 2013, 18:55:44 PM
kunstacademie studente, met zo'n hok vol kratten bier, feestgedruis ect ect.. is Luc ook blij ;D ;D ;)
Een kunstacademie studente, die een naaktmodel op het doek aan het zetten is... met feestgedruis dat langzaam overgaat naar iets... eh... Bourgondisch! Kratjes bier heb ik nog wel.  :)

Citaat van: gardevil op 08 oktober 2013, 19:41:06 PM
Inderdaad, moet daarom niet in H0 zijn een grotere schaal mag ook ;)
Als ik nou in Spoor 0 zou werken, dan zou ik een Z-baantje kunnen laten rijden alsof het Spoor G is.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Herwig

...modelbaanTJE op H0-zolder...

Zoiets hebben de modelbouwkrakken van P.A.J.  toch ooit gemaakt:  "Schatjes op zolder" , dacht 'k... .

En zo'n  "daglicht"   zouden we soms ook   "een glazen koepel"   durven noemen, niet?

Herwig..

Michiel

Zelfs schaal T (1/450) is nog veel te groot om in H0 een zolderbaan uit te beeld. Dat zou neerkomen op een schaal 1:5!

Gerolf heeft een parkbaantje gemaakt in H0 (zie zijn kermis minibaantje), heel inventief maar nog steeds te groot voor een zolderbaan. Misschien kan iets dergelijks als inspiratie dienen?

BaaiDeWeei, ik kies dus voor de rommelzolder met functionele modelbaan.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Cord

Als ik de poll zo eens bekijk, dan gaat het brave stilleven het in elk geval niet worden. Eerlijk gezegd vind ik een modelspoorbaan eigenlijk een beetje saai. Misschien toch iets met een schilderende student(e) die ook wel van uit de hand gelopen feestjes houdt.
Maar, ik ben eerst nog even bezig met het pand er naast... Want dat wordt een bordeel.  8)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Herwig

Zoldermodelbaantje:
Ter info:   "Schatjes op zolder" door P.A.J.  (Alain):  zie P.A.J.-fotogalerij - dd. 04/03/2011.: www.paj-modelbouw.com
Herwig.

Cord

Heb ik weer: "Sorry, your browser is not supported!"  :(
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Gerolf

Citaat van: Michiel op 08 oktober 2013, 21:04:23 PMGerolf heeft een parkbaantje gemaakt in H0 (zie zijn kermis minibaantje), heel inventief maar nog steeds te groot voor een zolderbaan.

Klopt. Schaal 1/1000, dus voor H0 is dat nog vrij grote life-steam (1/12)

Knappe gevel, man  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

WAJ Janse

Ik heb eens een baantje bekeken van de groep Pemoba  (http://pemoba.nl/). Ik meen dat 't
Petershausen was.  Daarin is een rondrijdend treintje gebouwd, dat door een openstaand raam net
te zien is.
Peter zal zeker willen verklappen hoe hij één en ander heeft gemaakt en op welke schaal.
M vr gr,
Wim
 

Cord

Misschien ook wel een beetje een domme vraag. Nederlanders en Vlamingen gebruiken nog wel eens verschillende benamingen voor dezelfde dingen en ik ben een leergierig mens.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing