Winkelpand(en) in H0

Gestart door Cord, 06 oktober 2013, 19:54:40 PM

Welk interieur op zolder?

Een interieur met kunstschilder en naaktmodel(len)?
Een interieur met kunstschilder en een braaf stilleven?
Een interieur van een zolder met dozen en oude rommel?
Het interieur van een student (m/v)?

janjozef

Inderdaad zeer knap gedaan, de beide huizen en de inrichting, voor de lamp die van Z of N gebruiken,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Cord

De lampen die ik tot nog toe gebruik probeer ik zelf in elkaar te fröbelen. Maar als ik kant-en-klare lampen ga gebruiken, opteer ik toch voor N-lampen; die vind ik in een 1:87-situatie net wat fijner ogen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Cord

Kleine update:
Ik even een compressor een renovatiebeurt gegeven:


Voor...


...en na.
Ik denk dat deze compressor ietsje te groot is voor deze garage. Wellicht is er buiten plek, onder een afdakje.


En het dak van de garage onder handen genomen. Nog heel veel meer dingen gedaan, maar die zijn nog niet klaar voor een foto.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Cord

Weer even verder gegaan met mijn garage:


De voorgevel


Idem met het dak erop.
De lijst onder de goot moet nog geschilderd worden, maar dat doe ik pas als het dak vast zit.


Het dak.


De achterzijde.


Tussendoor nog even bezig geweest met de zolderetage van het naastgelegen pand. Ik denk dat hier een kunstschilder komt die een dodelijk saai stilleven aan het schilderen is.  :)


Deze foto's zijn met m'n iPad gemaakt, binnenkort maak ik wel foto's met mijn camera.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Steam.N

Heel mooi, Wim.
Vooral de daken en schouwen spreken me aan   (natuurlijk ook de binneninrichting van de garage, maar die zagen we al eerder, hé) !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cord

Dankjewel Jean,
Overigens is het nog lang niet klaar zo moet onder andere het het bord "Garage" nog vervangen worden voor een Garage met een naam. Ik ben er namelijk achter gekomen dat er maar erg weinig garages zijn met alleen "Garage" als naam.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Rangeerduivel

Ah dat zal simpel zijn niewaar?   "Garage CORD" (en co?)

;)

Cord

Citaat van: Rangeerduivel op 09 december 2013, 12:59:29 PM
Ah dat zal simpel zijn niewaar?   "Garage CORD" (en co?)
Nou Rudy, dat is wel wat makkelijk!  :D Bovendien heb ik al een standbeeld, een straatnaam en een plein...  8)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Metpetergaathetbeter

Wim, die kabel tss. het dak en die schouw dient die niet gespannen te zijn ? (tegen omwaaien schouw ?)

Groeten Peter ;)

Cord

Vandaag kreeg ik een verzoek van Jean welke verf (merk, kleur, nummer) ik heb gebruikt,
welke methode en volgorde om bakstenen muren te schilderen.
Allereerst hecht ik er aan te melden dat ik absoluut niet de wijsheid in pacht heb en dat er verschillende manieren zijn om bakstenen te suggereren... en misschien nog wel betere manieren.


Te beginnen bij de verf: mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar verf van Humbrol: van links naar rechts: roestkleurig mat 62, rood mat 60, zwart mat 33, wit mat 34, gemeentegroen mat 76 en metaalkleurig 11. Zilverkleurig glanst wat meer en heeft eigenlijk mijn voorkeur.
Eerst breng ik een laag cementkleur aan en dat is gelijk al een lastige want cement is er in verschillende kleuren. Meestal meng ik grijs met een klein beetje geel. De verf moet in elk geval dun zijn, zodat de verf goed in de voegen van de baksteenplaat loopt. Voor het aanbrengen van de bakstenen moet de eerste laag absoluut mat en droog zijn.
De kleur van baksteen meng ik zelf met rood (mat 60) en zwart (mat 33). Als je zelf mengt krijg je dus verschil in kleur, maar dat vind ik zelf wel realistisch want niet één baksteen is hetzelfde. De aangemaakte baksteenkleur met een wat groter penseel indopen en afvegen, zodat er bijna geen verf meer aan het penseel zit en dan diagonaal aanbrengen.

Citaat van: Metpetergaathetbeter
Wim, die kabel tss. het dak en die schouw dient die niet gespannen te zijn ? (tegen omwaaien schouw ?)
Meestal werd daarvoor een smeedijzeren stang gebruikt, maar door de jaren heen willen ze nog wel eens doorbuigen. Overigens komt deze schoorsteen tegen het naastgelegen pand te staan, waardoor de functie van dit stukje smeedijzer eigenlijk overbodig is geworden.
Vanavond kan ik 'm wel even bijbuigen.  ;)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Steam.N

Wim,

Thanks voor d einfo.
Ik had het echter eerder over de behandeling van het dak ...  :o
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cord

Oops!  :o
Zinken dak is ondergrond grijs en dan steeds met lichtere tinten een drybrush geven. De laatste laag hele kleine accenten met heel licht grijs. Voor de kleur grijs gebruik ik gewoon zwart en wit.

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Steam.N

Dank je wel, Wim.
Knap gedaan.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cord

#58
Dankjewel.
Weer een kleine update:


Gisteren Stationsplein 3 (slagerij) in de specie gezet. Ik heb hier een wat lichtere kleur gebruikt dan bij nummer 5 (garage). Volgens mij krijg je dan een opvallend verschil in kleur en dat kan volgens mij goed omdat het natuurlijk twee verschillende panden zijn, met een verschillende staat van onderhoud. Straks even de bakstenen erin zetten.


Er zijn geen garages die "Garage" heten. Dus de garage heeft nu een beetje een doorsnee naam en niet te lang anders past het er niet op.
Het rolluik zit er inmiddels ook in.


De achterkant van nummer 5: Er moest een nog een veranda komen met een trap. Waarschijnlijk is dat nog niemand opgevallen, maar de garage is een stuk smaller dan het pand op nummer 3 en bood geen mogelijkheid om naar de bovenetage te komen.


Er moest dus een hele constructie gebouwd worden. De trap komt van rechts naar links, voor het raam langs.


Onder die constructie komt waarschijnlijk ook dat beest van een compressor.


Inmiddels zitten de bakstenen er ook in.  8)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing