Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Winkelpand(en) in H0

Gestart door Cord, 06 oktober 2013, 19:54:40 PM

Welk interieur op zolder?

Een interieur met kunstschilder en naaktmodel(len)?
Een interieur met kunstschilder en een braaf stilleven?
Een interieur van een zolder met dozen en oude rommel?
Het interieur van een student (m/v)?

Gerolf

Toffe "zooi"  8)
Ik maak me wel wat zorgen over diegene die "ooit" die zware ketting van de muur mag halen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cord

 :D Die zware ketting is om het rolluik open en dicht te doen. Kleinere schakels kosten een klein vermogen op H0.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Thommy

Citaat van: Cord op 30 januari 2014, 00:58:00 AM
:D Die zware ketting is om het rolluik open en dicht te doen. Kleinere schakels kosten een klein vermogen op H0.

kun je geen vlechten? ik herinner me vaag dat in een MSM een artikel stond over (koper)draad vlechten om als ketting dienst te doen voor wagens/lading op wagons?
Greetz

Thommy

Cord

Kleine update van m'n garage

Allereerst heb ik die ketting om het rolluik te openen en te sluiten er weer af gehaald. Jullie hadden wel een punt: om een anker te lichten prima, maar voor een rolluik te groot en te zwaar.


De ketting is vervangen voor een elektrische versie, te bedienen met een schakelaar. Ondertussen is de olieboer is ook langs geweest en heeft een nieuw vat neergezet.


De werkbank heb ik vervangen en uitgevoerd met laden en een ietsje kleinere bankschroef. De oude werkbank gaat naar een volgend project en krijgt plek in een werkplaats langs het spoor.


De deur naar het kantoor achterin zit er inmiddels ook in.
Enfin, nog wat naakt aan de muur, rommel op de grond, een deel van een motorblok op de werkbank en het begint er op te lijken.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Gerolf

Citaat van: Cord op 02 februari 2014, 14:34:39 PMen het begint er op te lijken.

Dat is wel het minste wat je kan zeggen  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Dat fijnere gereedschap maakt wel een verschil van dag en nacht !

Michiel

Ik volg met facinatie je modelbouwkunsten. Ook dit ziet er weer geweldig uit. Zoveel te zien op zo'n klein stukje baan. Prachtig.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Cord

Heren, dank voor jullie complimenten.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Kautenbach

echt tof, wat zit er in die doos die op de grond staat, ouwe lappen of treintjes van opa?  ;D

knap, mooi mini diorama, onderdeel groter geheel?

Cord

Dit is onderdeel van drie winkelpanden en dit project is weer onderdeel van een module:


Links bovenin komt dit project.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Kautenbach