Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ebay/Paypal/Credit Card nr.

Gestart door conducteur, 05 oktober 2013, 21:28:13 PM

conducteur

Er zijn hier ongetwijfeld wel mensen die (regelmatig) eens iets op Ebay kopen, zo ik nu ook eens. Het is wel niet echt een modeltrein, maar 't is wel voor de hobby.

Paypal account aangemaakt, een deel geld overgeschreven naar ginder, dat staat er op, ga naar Ebay, account aangemaakt, object 'aangekocht' & klik op 'Nu betalen', selecteer Paypal en dan vraagt ie naar credit card gegevens en geraak niet voorbij dat venster.


Ik wil gewoon betalen met het geld die overgeschreven is naar Paypal (btw een creditcard heb ik (nog) niet, dus dat wordt moeilijk). Doe ik iets verkeerd?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Moet je dan niet eens eenmalig je paypal gegevens invullen?

(Ik heb ook al op die manier zaken gekocht, maar het is al een hele tijd geleden dat ik voor de eerste maal iets kocht met paypal)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Martin Welberg

Rian, al gekeken op je paypal account of het overgeboekte bedrag er daadwerkelijk bijstaat. Ze vragen vaak om een kredietkaart als het saldo niet toereikend is...

conducteur

Ja, en ruim voldoende overgeschreven dus dat kan het probleem niet zijn...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Martin Welberg

CiteerUit veiligheidsoverwegingen heeft elke PayPal-rekening verzend- en opnamelimieten. Als u deze limieten heeft bereikt, dient u een gecontroleerde gebruiker te worden, zodat u geld kunt blijven overmaken en opnemen. U kunt gecontroleerd lid worden door uw creditcard of uw bankrekening te bevestigen. Indien u nog geen financiële gegevens aan uw rekening heeft gekoppeld, wordt u gevraagd een bankrekening of creditcard toe te voegen en te bevestigen. Indien u al een bankrekening of creditcard heeft toegevoegd, kunt u direct het verificatieproces starten.

U kunt als volgt gecontroleerd lid worden en verzend- en opnamelimieten op heffen: 

Log in op uw PayPal-rekening.
Klik op de link Gecontroleerd lid worden op de pagina Rekeningoverzicht.
Volg de instructies op het scherm om een gecontroleerd lid te worden.
Als uw rekening gecontroleerd is, worden de opnamelimieten naar iedere bankrekening en creditcard verwijderd. De verzendlimieten blijven echter gehandhaafd voor creditcards die nog niet gecontroleerd zijn.

Van de paypal site..

bellejt

op een Paypal rekening moet je geen geld storten.Je moet je credit card en bankrekeningnummer koppelen aan je paypal.Daarna betaal je gewoon via je paypal account en bij de afrekening van je credit card aan het einde van de maand krijg je het uittreksel en gaat het bedrag van je rekening.Alle andere dingen zijn gevaarlijk om je geld kwijt te zijn.
PS: je kan je paypal ook laten volledig registreren.Dat kost je eenmalig een klein bedrag maar dat wordt je de volgende maand terugbetaald.Je staat dan internationaal als officiele paypaller geregistreerd.Vroeger verlangden sommige aanbieders dat.Nu wordt dat steeds minder.

Jurgen

Waarom wil je dat eigenlijk via PayPal doen? Er zijn veel aanbieders die hier zelfs niet mee willen werken en dat ook in hun aanbieding plaatsen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Rian,

Als je problemen hebt met Pay-pal kan je hen mailen en om hulp vragen,ze zullen je met plezier helpen...

gr
Rudy  ;)

ceuleer

Citaat van: bellejt op 05 oktober 2013, 23:07:54 PM
op een Paypal rekening moet je geen geld storten.Je moet je credit card en bankrekeningnummer koppelen aan je paypal.Daarna betaal je gewoon via je paypal account en bij de afrekening van je credit card aan het einde van de maand krijg je het uittreksel en gaat het bedrag van je rekening.Alle andere dingen zijn gevaarlijk om je geld kwijt te zijn.
PS: je kan je paypal ook laten volledig registreren.Dat kost je eenmalig een klein bedrag maar dat wordt je de volgende maand terugbetaald.Je staat dan internationaal als officiele paypaller geregistreerd.Vroeger verlangden sommige aanbieders dat.Nu wordt dat steeds minder.

Met Paypal heb je ondertussen de mogelijkheid om eerst geld te storten en dan kan je pas betalen, interessant wanneer je geen visa hebt, of het allemaal niet volledig vertrouwd.

Zelf werkt het bij mij via visa, dus betalen zoals conducteur het doet ken ik niet. Maar als je vragen hebt kan je altijd contact opnemen met paypal.
Heb je u al eens bij paypal ingelogd, zie je dat het geld op uw account staan, misschien gaan er een paar dagen over voordat het echt op uw paypal rekening staat.
Als je inlogt kan je uw rekeningsaldo bekijken, betalingen, ontvangsten,......
Normaal als ik iets koop op ebay klik ik op nu betalen, dan kies ik paypal en dan moet ik mijn emailadres en wachtwoord invullen, dan ga je automatisch naar de site van paypal, dan altijd maar klikken op verdergaan nadat je de gegevens gecontroleerd hebt, en laatste is betalen.
Staat er geld op mijn rekening van een verkoop, dan wordt dat eerst gebruikt voor de betaling, is het niet genoeg, dan gaat de rest van het bedrag naar mijn visa.
Ik veronderstel dat uw betaling zo ook zal gaan wanneer er genoeg geld op de paypalaccount staat.
Ik weet niet of je hiermee geholpen bent. :-\


Voor Jurgen,

wanneer je iets aanbied in het buitenland heb je meer kans op verkoop wanneer je paypal betalingen ontvangt, de betaling is direct afgehandeld, natuurlijk heb je kosten als verkoper op het bedrag, ik denk 3%, maar sommigen willen die extra kosten niet, dus werken ze niet met paypal. Ik ben alvast een fan van paypal.

grz,
Gunter


Havoc

Wat ik me herinner van de activatie was dat ik mijn (toen Visa) kredietkaart aan mijn Paypal account gekoppeld heb. Paypal heeft toen een bedrag van 5 euro of zo aangerekend. Als ik de afrekening van de kredietkaart gekregen heb stond er een cijfer bij die transactie en dat cijfer moest ik invullen bij Paypal om mijn account te activeren/registreren. Daarna is dat geld op mijn Payal account gebleven totdat ik iets gekocht heb, dan is dat gewoon verrekend geweest.

Maar buiten de eerste keer de kaart aan de accout koppelen is er nooit meer naar mijn kaartnummer gevraagd. (ok, wel als mijn visakaart een masterkaart geworden is maar dat is een ander verhaal)

Ik gebruik zelf liefst overschrijvingen binnen de eurozone en paypal voor de rest. Of kredietkaart via paypal. Maar het is zeker veel handiger dan banktransfers naar bvb de US.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Sattrickske

Citaat van: ceuleer op 06 oktober 2013, 00:42:14 AM
wanneer je iets aanbied in het buitenland heb je meer kans op verkoop wanneer je paypal betalingen ontvangt, de betaling is direct afgehandeld, natuurlijk heb je kosten als verkoper op het bedrag, ik denk 3%, maar sommigen willen die extra kosten niet, dus werken ze niet met paypal. Ik ben alvast een fan van paypal.
Voor commerciële doeleinden zijn de kosten 3.4%, verhoogd met 0.35€ per transactie.  Maar als koper merk je daar niks van, de verkoper heeft namelijk deze kost al verekend in z'n verkoopprijs.  Als je gewoon met creditcard zou gaan betalen, zijn deze kosten vergelijkbaar.
Maar ik ben ook een grote fan van PayPal, omwille van de extra kopersbescherming.

Wat betreft de betalingsproblemen van conducteur, ik vermoed dat de PayPal account nog niet geverifieerd werd.  Dat gebeurt niet onmiddellijk en daarvoor dien je aan te loggen op je PayPal account en 'Get Verified' aan te klikken; zie ook https://www.paypal.com/us/webapps/helpcenter/article/?solutionId=10568&
Eén van de mogelijke stappen hiertoe werd al door Havoc aangegeven...  Dit proces kan enkele dagen duren...

Rangeerduivel

Als je je rekening koppelt aan Paypal zullen ze ook 2 kleine bedragen op je rekening storten,dit om te kontroleren of die rekening wel effectief van jou is.
Ze leggen je alles wel klaar en duidelijk uit.
Maak je geen zorgen Rian,zelfs ik heb het gekund,en dat zegt veel.

;)