Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Reeks 13 met sound

Gestart door Eres, 05 oktober 2013, 16:56:38 PM

conducteur

De silver + of de gold+, hangt er van af wat je wil van functionaliteiten. (bv de USP kan enkel met de Gold+).  http://www.digital-plus.de/e/digitalplus-decoder-gold.php (gaat er iets fout met je decoder --> levenslange garantie!)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Toevoeging aan Dani, ik dacht dat als ik mij niet vergis dat de recentere Roco decoders door Lenz gemaakt worden of toch uit hun stal komen.

Heb hier zelf ook een Lenz silver liggen als ik mij niet vergis en met die decoder heb ik nog geen problemen gehad.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Mattias

Citaat van: Rangeerduivel op 08 oktober 2013, 22:29:28 PM
Wat mij opvalt is dat door de mensen die kritiek hebben op de kwaliteiten van ESU,geen alternatieven aangehaald worden,zelfs na herhaalde vraag... ::) ???

Mijn mening had ik reeds neergepend, een tijdje terug.. :)

lees hier wat
En hier onder andere een reden..

Ik zeg niet dat ze slecht zijn. Maar er bestaat beter.. Maar dan ook wel iets duurder.

Citaat van: conducteur op 09 oktober 2013, 21:15:28 PM
Lenz, de uitvinder van het DCC formaat, (waar anders vind je betere decoders dan bij de uitvinder van het systeem) en fabrikant van oa enkele rangeerloc's maar ook vooral actief sinds paar jaren op de spoor 0 markt.


Vele technologieën die je terug kan vinden in decoders zijn ontwikkeld door Lenz. (ABC, Railcomm, speicherbaustein, ...). Andere merken zoals ESU hollen Lenz zo achterna.

Dat is inderdaad correct.
Maar wat wel opvalt bij Lenz, is dat ze sinds enkele jaren al hun moeite hebben gestoken in het ontwerpen en ontwikkelen van hun 0-materieel, dat ze hun digitaal materieel, waar ze heel sterk in zijn, (ongemerkt) verwaarlozen. En dat laatste is niet (alleen) wat mij opvalt, maar reeds door verschillende (onafhankelijke) personen opgemerkt.. Jammer!

Citaat van: OlivierV op 09 oktober 2013, 22:30:27 PM
Ik dacht dat als ik mij niet vergis dat de recentere Roco decoders door Lenz gemaakt worden of toch uit hun stal komen.

Dewelke en door wie de "gewone" decoders worden gemaakt van Roco, weet ik niet.
Maar ik weet wel dat Roco voor hun locomotieven met sound, decoders van Zimo gebruiken.
Ze zijn op de koop toe zo'n 15 a 20€ goedkoper dan de ESU-sounddecoders..
Bij deze ook een goed alternatief voor de ESU..*

* met sounddecoders heb ik zelf geen ervaring..


Mijn eerste reactie in dit topic was ook absoluut niet aanvallend bedoeld, integendeel..
Vandaar ook de "smily's" erbij..
Wat ik er maar wilde mee zeggen, is dat er wel meer merken bestaan dan ESU alleen.
Er zijn meerdere merken op de markt die ESU evenaren of mogelijks beter zijn..
Dus blindelings zeggen dat merk A of B het beste is, lijkt mij niet objectief genoeg.
Voor iedereen gelden andere voorwaarden om "de beste" te kunnen zijn.

Voor sommigen de prijs, voor anderen de bouwkwaliteit, voor anderen de vlotheid van programmeren, de extra's (abc, susi,...),...

Ookal kies ik zimo, rian lenz en jij esu, ik hoop dat we even goeie vrienden zijn?!?  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

C.B.

En toch treed ik Mattias ook bij;

Ook ik heb wat problemen gehad met ESU decoders.
bij 1 ESU3 : draadje naar decoder afgebroken ; bij een ESU4 niet goed gesoldeerd (2 draadjes die blijkbaar kortsluiting gaven na veel gezoek)
Ook bij mij waren enkele decoders plots hun info kwijt ...

Nu ja ... slecht zullen ze voor de rest niet zijn , maar er zijn er andere.
Over sound kan ik niet echt meespreken , want ik heb er 2 - en die doen het goed.

Wat me wel positief en aangenaam verrast heeft , zijn de Plux 22 decoders van Uhlenbrock , tot hiertoe een goede prijs kwaliteitsverhouding.
En zo zullen er nog andere decoders zijn die beter of,  .... slechter zijn ... ;)

Groetjes.
Claudio.

Rangeerduivel




Mijn eerste reactie in dit topic was ook absoluut niet aanvallend bedoeld, integendeel..
Vandaar ook de "smily's" erbij..
,.... ik hoop dat we even goeie vrienden zijn?!?  ;)
[/quote]


Ik heb jouw reactie niet echt als aanvallend ervaren Mattias,eerder wat verrassend!
Temeer daar er niet direkt alternatieven gegeven werden,dat is dus ondertussen rechtgezet.

Wat dat vrienden blijven betreft,maak je daar geen zorgen over,om daar iets aan te veranderen zal er véél meer moeten gebeuren!

Rudy  ;)

Anarchy

Wat één woordje toch teweeg kan brengen :P

Eres

Ben ik met je eens maar zijn we nu eigenlijk een stap verder na 4 pagina's?

Wim

Rangeerduivel



Ja hé Wim,
Je bent al véél verder
Je weet nu al dat het héél moeilijk zal zijn om aan een loc te geraken,en dan sta je nog voor het grote dilemma dat je niet weet welke decoder je er zal moeten insteken!!! ::) ::)
Ik zou zeggen,kies de eenvoudige weg man,ga naar een goede treinwinkel,koop of bestel daar je loc én decoder,en laat je begeleiden door een ervaren winkelier...

;D ;)

Eres

Rudy

Dank voor de tip en ben daar inmiddels ook aan bezig. Er komt een nieuwe productie van de reeks 13 heb ik begrepen. De andere zijn vrijwel niet meer te verkrijgen maar dat geeft niet. Ik heb geen haast en wacht op de nieuwe uitgave van LSM.

Heb mij laten voorlichten en weet nu een beetje meer. Als ik wat meer weet dan ik de definitieve keuze gaan maken en dat hoor je wel.

Ben jij al verder met je eigen baan je ging het e.e.a. veranderen?  Heb inmiddels 20 rechte rails besteld van Roco nr 61110 in Duitsland en als deze er zijn ben ik zover klaar alleen nog een drieweg wissel en een kruiswissel en moet de baan op rails etc gebied klaar zijn.  Dan het verfwerk op de tafel en tegen die zal de reeks 13 ook wel zijn aangekomen.

Groet

Wim