Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Reeks 13 met sound

Gestart door Eres, 05 oktober 2013, 16:56:38 PM

Eres


Erwin Nog steeds dank voor je bijdrage en dat waren heel goede geluiden.

Jeroen jij ook dank voor je filmpje met de geluid

Van jullie beiden daar heb ik tenminste iets aan gehad.

Michael Deel je mening de een is het met de ander niet eens maar waarom wordt niet vermeld. Alleen dat men elkaar verwijst naar herkomst andere planeet. Was dit de opzet? Ben wat ouder maar begrijpt de opmerkingen niet. Begin dus maar opnieuw 

Wim   

Eres

Dirk

We hebben denk het er al een keer eerder over gehad maar die zalige diesel geluiden om te horen. Heerlijk en dan ook nog op HO niveau. Doet me weer denken aan de vaar tijd dat geronkel zalig om te horen. Bedankt!!!

Wim

D_Loc

Citaat van: Michael op 08 oktober 2013, 17:01:56 PM
Stieven ik sluit mij bij jou commentaar aan, ik heb zelf verschillende loks met een esu decoder en de rij eigenschappen zijn perfect, enkele class 66 met een sound decoder van esu en ook dat werkt uitstekend.
Maar nogmaals mijn vraag betreffende de reeks 13, welke decoder heeft het beste geluid, dat overeenkomt met het geluid wat de lok maakt in het echt.
Volgens mij is ESU de enige leverancier van een Loksound voor de reeks 13 en dat geluid is dus incompleet (althans dat is mijn mening).

Naast de filmpjes die reeds eerder geplaatst zijn kan het geluid ook beluisterd/gedownload worden op de website van ESU (even naar beneden scrollen voor HLE 13):
- Loksound V3.5
- Loksound V4

@Wim
Als alles meezit heb ik morgen weer een nieuwe film met de diesels uit CFLcargo serie 1800 op YouTube staan. De link zal ik dan in het topic 'Heb je wat gezien' plaatsen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Michael

Dirk bedankt voor de uitleg, mijn reeks 13 is digitaal en blijft zonder geluid voorlopig, totdat er een betere oplossing is.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Anarchy

Samengevat is de ESU LokSound decoder voor de reeks 13/3000 best wel ok. De geluiden die er inzitten zijn realistisch, maar de typische toon van de motoren ontbreekt toch wel. Aan jullie om de keuze te maken om er al dan niet mee uit te rusten. Zelf zou ik er wel eentje durven te installeren moest ik jullie zijn ...

Rangeerduivel

Citaat van: Mattias op 07 oktober 2013, 13:54:50 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 05 oktober 2013, 20:39:18 PM
ESU is gewoon het (beste) merk van de decoder.

Geen idee van welke planeet je komt afgedaalt...   ::) ;)

Bij ons op de planeet Mars rijden er een 25tal loc's,allen met Esu decoders en 1 van Roco(merk onbekend),
Een 10tal diesels zijn uitgerust met sounddecoder, en ze rijden allen perfect,de planeet rond...
Ze vertrekken en ze stoppen wanneer ik dat wil,zonder haperingen,dus..wat kan er nog aan verbeterd worden?

Wat mij opvalt is dat door de mensen die kritiek hebben op de kwaliteiten van ESU,geen alternatieven aangehaald worden,zelfs na herhaalde vraag... ::) ???


Rudy  ;)

dani

Citeer
Wat mij opvalt is dat door de mensen die kritiek hebben op de kwaliteiten van ESU,geen alternatieven aangehaald worden,zelfs na herhaalde vraag... 




wel dan... U vraagt, wij geven....   (ik zie mijn post niet als kritiek op ESU maar voel me toch aangesproken.)

- Uhlenbrock
- Lenz
- Märklin
- DigiTrax/SoundTrax
- Tsunami
- Tams
- Dietz
- Roco
-
.....




En terwijl je bezig bent, zoek ook een sop  "SUSI",  dat zijn sound modules die je kan "bijpluggen" bij een bestaande decoder als die over de Susi aansluiting beschikt, waardoor je de rij eigenschappen behoudt van je bestaande decoder en er geluid aan toevoegt.

bvb : Tams MS-1,  Tams EasySound,  Rokon,  Dietz Soundmodules, .....




Hebben we nu een bos, heren  ?  dan zal waarschijlnlijk niemand het erg vinden dat Wim (de topic starter) intussen de bomen  niet meer ziet ???
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel


Jij hoeft je zeker niet geviseerd te voelen Dani,
Jouw reactie op mijn bewering dat ESU de beste is,was niet zo negatief als sommige andere,
daarenbij doe jij ook nog de moeite om er een aantal(zij het al dan niet betere) op te sommen,in antwoord op de vraag van Michael.

Daarmee maak je ons een stuk wijzer en dat is ook de bedoeling,

En wat Wim(Eres) betreft,we zijn en blijven in kontakt en helpen hem er wel door!

;)

dani

ja da's waar wat Wim betreft.  normaal gingen we (mijn "madam" en ik) in het weekend van 19 oktober een bezoekje brengen aan hem  en zijn baan es bekijken, maar door omstandigheden wordt dat helaas uitgesteld.   Uitstel is echter geen afstel, dus dat komt goed.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Dani & Rudy

Dank voor jullie reactie. We houden gewoon contact. Net terug van de baan boven.even de stofzuiger over alles gehaald, de loc heeft wederom prachtig gereden. Alleen ik mis een aantal rails snif! Rudy dank nogmals voor alles en Dani voor Christine staat de witte reeds klaar alleen de persoon die hem kan nuttigen is er nog niet HIK  Als het te lang duurt is deze hik leeg

Wim

conducteur

Gewoon Lenz, Lenz, en als je me nog eens een alternatief vraagt? Een Lenz decoder mogelijk?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Eres

Rian

Vertel mij eens wat is LENZ?

Wim

conducteur

Lenz, de uitvinder van het DCC formaat, (waar anders vind je betere decoders dan bij de uitvinder van het systeem) en fabrikant van oa enkele rangeerloc's maar ook vooral actief sinds paar jaren op de spoor 0 markt.


Vele technologieën die je terug kan vinden in decoders zijn ontwikkeld door Lenz. (ABC, Railcomm, speicherbaustein, ...). Andere merken zoals ESU hollen Lenz zo achterna.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Eres

Rian

Bedankt weer wat geleerd vanavond

Wim

ERVIN

@Conducteur , omdat ik hier een loc niet echt soepel kan laten rijden met een ESU-decoder wil ik het eens proberen met een Lenz-decoder , welke raad je mij dan aan?

Het zou dan de eerste keer zijn dat ik vreemd ga.  ;D