Reeks 13 met sound

Gestart door Eres, 05 oktober 2013, 16:56:38 PM

Eres

Is er iemand in het bezit van een filmpje van een reeks 13 met sound of kan iemand mij een link geven naar youtube. Ben bezig om eventueel een reeks 13 te bestellen met sound maar zou dat wel eens willen zien.

alvast bedankt

Wim

ERVIN

Ik heb zelf een 13 gehad met sound , maar eerlijk gezegd vond ik dat maar niets , nu weet ik natuurlijk ook wel dat een electrische loc niet zoveel toeters en bellen heeft als een diesel loc.
Maar met die 100 euro dat je daar meer voor moet geven kan je natuurlijk iets anders doen hé. ;)

OlivierV

Iemand van de club heeft een 13 met sound en heb die al zien rijden, alsook horen rijden, zo speciaal vindt ik dat niet, de enige e-loc die ik met sound zou uitrusten zou een 20 zijn, maar elk zijn smaak en voorkeuren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Erwin & Olivier

Jullie antwoord is dus duidelijk en hebben jullie een gezamenlijke mening. Ik weet dus dan voldoende en zal het niet doen. Inderdaad kost het 100 euro meer en daar kan je ook iets anders voor doen. zal dan maar eens kijken met een diesel met sound dat zal dan wel uit mijn favoriete reeks 62 moeten gaan worden.

Dank nogmaals jullie mening was duidelijk

Wim


Anarchy

Ik kan wel een filmpje maken als het eens past Wim. Wel een beetje geduld hebben dan ;)

Jurgen

Citaat van: Anarchy op 05 oktober 2013, 19:02:26 PM
Ik kan wel een filmpje maken als het eens past Wim. Wel een beetje geduld hebben dan ;)

Vooral doen als je een 13 met sound hebt.


Ik ben namelijk ook enorm terughoudend om een elektrische loc met sound te kopen omwille van de beperktere keuze uit geluiden en de dure meerprijs. Tenslotte rijden mijn diesellocs ook niet constant met hun geluid rond omdat het in een kleine ruimte gewoon een kakafonie wordt die nergens op lijkt als je meerdere soundlocs hebt.
Allemaal redenen dus waarom ik bij de Duikbril en reeks 23 van Van Biervliet geen geluid besteld heb.

Maar dat wil niet zeggen dat ik geen filmpjes wil zien (en horen) van mensen die wel geluid in hun locs hebben.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Eres op 05 oktober 2013, 18:16:02 PM
Erwin & Olivier

Jullie antwoord is dus duidelijk en hebben jullie een gezamenlijke mening. Ik weet dus dan voldoende en zal het niet doen. Inderdaad kost het 100 euro meer en daar kan je ook iets anders voor doen. zal dan maar eens kijken met een diesel met sound dat zal dan wel uit mijn favoriete reeks 62 moeten gaan worden.

Dank nogmaals jullie mening was duidelijk

Wim

Wim,
mag ik je de goede raad geven,als je een sound koopt voor een HLD62,deze te nemen van V.Biervliet.
Ik verdien hier niks mee,maar weet uit ondervinding dat de sound van V.BV 10x mooier en realistischer is dan deze die je download van ESU.
Dit geldt ook voor de HLD59.
Een sounddecoder kost daar 99€ en ze sturen ook op.

Grtn,Rudy  ;)

Eres

Rudy

Dank voor je antwoord. Als ik binnenkort er een zal aanschaffen zal die ook zeer zeker van van Biervliet zijn en tevens vragen of zij de boel meteen installeren. Moet geen probleem zijn en anders weet ik nog wel iemand die dat gratis doet. Wat ESU precies is weet ik helaas niet maar heb er al een paar keer over gehoord.

Dank voor je reactie

Wim

Rangeerduivel

ESU is gewoon het (beste) merk van de decoder.

Je hebt er ook nog meerdere andere merken.

En een sounddecoder plug je bij een moderne loc even gemakkelijk in als een gewone decoder,en de meeste (moderne) loc's zijn ook voorzien van een ruimte voor de luidspreker.
De 62 van V.BV is een 21pins decoder.

Maar wat ik bedoel is de sound zelf,die ontwikkeld is exclusief door V.BV en ESU.

gr  ;)

OlivierV

Wim,

Als ik me niet vergis kan je die 62 van VBV direct met sound geïnstalleerd kopen. ;)

Goetjes
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

D_Loc

De echte reeks 13/CFL 3000 heeft een mooi geluid en is wat mij betreft zeer geschikt voor een Loksound. Je hoort de tractiemotoren heel duidelijk gillen. De ESU-Loksound heeft dit echter niet, die gebruikt voor het motorgeluid alleen het geluid van de ventilatoren welke ze van toonhoogte laten veranderen afhankelijk van de snelheid. De specifieke klank van de 13/3000 mist hierdoor.
Ik snap wel waar het probleem zit, het is namelijk zeer lastig om goede geluidsopnames te maken van die tractiemotoren, je hoort die immers pas als de loc rijdt...
Om een goede geluidsopname te maken moet je dus meerijden op de locomotief en ook nog met de machinist afstemmen over de hoeveelheid tractie die gegeven moet worden om het juiste geluid te krijgen (om e.e.a. te kunnen loopen (lees geluidsfragment herhalen)), zaken die je moeilijk kan doen op de vrije baan.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ERVIN

Klopt volledig wat D_Loc zegt , ik heb een filmpje gevonden op Youtube waar je het geluid kan horen van een 13 , maar zoals reeds eerder vermeld , dit zal je niet in je model-loc te horen krijgen.

http://youtu.be/AUMKbpIwTKU

En van onze collega OMC heb ik dit nog gevonden...

http://youtu.be/3Xc0pJUJ3tQ

Er zijn heel wat filmpjes te vinden op dit kanaal van de Reeks 13/3000.

Eres

Dank wederom voor ale tekst en uitleg.

@ Olivier Ja die 62 reeks bij vB heb ik gezien en zeer interessant. Maar zowel de reeks 13 als 62 zijn dan nogal aan de forse prijs. Dus eerst het een dan het ander. Maar je hebt nogmaals helemaal gelijk.

@ Dirk. Was gisteren op Gouvy toen de CFL locs aankwamen/vetrokken en met 80km per uur voorbij denderden. Je hebt dan inderdaad een heel mooi geluid wat er van de locs komen. Mij is aangeraden om een ESU te installeren. Schijnt dat je daarmee 400 geluiden kan installeren/programmeren?

@ Erwin. Dank voor je filmpjes die ik allemaal heb bekeken maar ook nog andere en dat was best interessant. Nu eens gaan zoeken of er iemand zijn reeks 13 met sound op een filmpje heeft gezet.  Maar het is wel heel erg prijzig maar een keer een uitschieter maken moet ook eens kunnen. Ik ben helemaal verzot op de reeks/serie 13/30 zo ook de CFL 40. en de NMBS 28/29.

Nogmaals allen dank

Wim

Rangeerduivel

Wim,
Googel eens naar ESU locsound 4.0,
daar kan je alle sounds vinden en beluisteren die bij ESU te vinden zijn.
Ook de HLE13

gr,
Rudy ;)

Mattias

Citaat van: Rangeerduivel op 05 oktober 2013, 20:39:18 PM
ESU is gewoon het (beste) merk van de decoder.

Geen idee van welke planeet je komt afgedaalt...   ::) ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder