Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Modelbaan van Einte.

Gestart door einte, 05 oktober 2013, 16:19:08 PM

reeves


efl045

Citaat van: OlivierV op 23 maart 2016, 18:20:13 PM
Enige jammere zijn de scherpe bochten en wissels (maar hier valt een mouw aan te passen), ik geloof niet dat er in M-rails stralen ruimer dan 42cm bestaan.
Dat je het niet gelooft, en op 1 april moet je niet alles geloven.., verandert er toch niet aan dat het wel bestaat, ruime bogen, slanke wissels en parallelafstanden van 50mm, zelfs van meerdere merken.
Niet enkel Märklin...


...maar ook het Franse VB had ze...

...en er wordt op vandaag nog duchtig handel in gedreven, zowel op 't internet als op beurzen.

Ken je klassiekers  ;)


OlivierV

Daar wist ik niet van Franky, bedankt voor de toelichting!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

efl045

#63
Je bent er waarschijnlijk net iets te jong voor  ;)
Wel mooi hé zo een parallelafstand van 50mm en dat in de jaren 50...en je zag bij Märklin de puko's zelfs niet (bij VB wel, die hadden een volle middenrail).
En nog iets omdat je zo jong bent, VB was toen nog Van Biervliet niet  :)

Chrisrail

#64
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

efl045

#65
't Was wel het beste dat Märklin ooit gemaakt heeft, maar ze waren er te vroeg mee denk ik.
En als je van de Märklin 3800/3900 rails de puko's zag tot op bijna 20 meter dan is er waarschijnlijk niks waar je op vandaag tevreden kunt mee zijn, ik zie bij 2 rail de raillasjes zelfs van op 50 meter  ;)

Chrisrail

#66
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

einte

Hallo allemaal

Citaat van: efl045 op 01 april 2016, 10:32:23 AM
't Was wel het beste dat Märklin ooit gemaakt heeft, maar ze waren er te vroeg mee denk ik.
En als je van de Märklin 3800/3900 rails de puko's zag tot op bijna 20 meter dan is er waarschijnlijk niks waar je op vandaag tevreden kunt mee zijn, ik zie bij 2 rail de raillasjes zelfs van op 50 meter  ;)

Zou die rails graag willen hebben voor mijn baan, maar is er moeilijk aan te komen  ::)
En kost een heleboel.
Een bocht 5200 kost al bijna 2 euro, laatste versie  :(
Ik heb een "nieuw sein gekocht" 22 euro vragen ze er voor in redelijke conditie en zonder verpakking  :-[

En die bochten zie ik niet eens als ik met de treinen rijd, bijna op oog hoogte  :)



En deze bocht verdwijnt achter het loc depot, naar beneden.

Hier nog een overzicht van een poosje terug.
Die rare bocht boven links is nu wel recht getrokken  :)



Dus ik ga gewoon zo door.

Gr Einte

Groeten van Einte

Modelspoorblog

Dirky

Niet retro genoeg om retro bestempeld te worden, en niet realistisch genoeg om er "echt" uit te zien en toch heb ik er een heel goed gevoel bij!
Modelbouw waar ik van hou!  ;) :)
Doe zo verder Einte! Je bent echt goed bezig!


einte

Hallo allemaal,

Ben weer een stukje verder, ben begonnen met het loc depot, hier weer een paar foto's.
Eerst het muurtje in de verf gezet, en toen gaan schuiven met de onderdelen kraan kolenbunker etc.



En hier nog een paar foto's van de stand van zaken.





En als ik van de tap als loop zie ik dit altijd, nou maar eens een foto  :)



Weer even aan de slag met klei geweest.
Een plek waar de mannen kunnen rondlopen.





























Dit is vanachter de kolenbunker, zie ik zelf dus nooit, wel een leuk plaatje  :)



Weer een stukje groen achter de stootblokken gemaakt.





En ook langs de locloods een stukje groen, is niet zo'n beste foto  :?



En weer een plaatje van boven af.



Gr Einte


Groeten van Einte

Modelspoorblog

Kautenbach

Wellicht de maat ietsie kleiner, maar verder zijn die keitjes qua vorm en kleur super, mooi gedaan ;)

OlivierV

Citaat van: Kautenbach op 30 mei 2016, 20:16:05 PM
Wellicht de maat ietsie kleiner, maar verder zijn die keitjes qua vorm en kleur super, mooi gedaan ;)
Ik dacht net hetzelfde Wim.

Voor de rest zijn ze van kleur en vorm zeer goed.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

einte

Hallo allemaal,

Vandaag een poging gedaan om de loc loods te verouderen, is redelijk gelukt.



Gr Einte
Groeten van Einte

Modelspoorblog

SuSke

Dat ziet er zeker niet slecht uit. Die loods komt gelijk een stuk tot leven en heeft heel wat te vertellen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 12 juni 2016, 23:27:11 PM
en heeft heel wat te vertellen.
zoals ? ;D fraaie verbetering einte ;)